• Anonym (Jocke335)

Ok att shamea korta men inte överviktiga

Pratade med min tjejkompis igår. Hon gillar långa män. Inga konstigheter där för mig. Jag låter alla ha sina preferenser och shamear ingen för dem. Jag är själv runt 190 cm.
    Det hon sa gnagde lite i min dock ?man vill ju inte datea någon dvärg under 185?. Samma tjej har tidigare varit väldigt hård mot killar som har någon som helst preferens kring kvinnors vikt.

När jag tänker på det så har nästan alla mina kvinnliga bekanta utryckt hur viktig mannens längd är för hans attraktionskraft fast på olika sätt.Nu har jag aldrig gjort eller tyckt detta men hur hade det flugit om jag hade utryckt mig såhär om kvinnor; ?man vill ju inte dejta något fetto över 65kg?

Hur kan kvinnor inte förstå vilken dubbelmoral de har här?

• Svar på tråden Ok att shamea korta men inte överviktiga
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-06 10:56:24 följande:
    Man har börjat att gå ifrån det där att mannen måste vara längre än kvinnan i filmer.  Jag hoppas att det fortsätter så.

Tex,  är Tom Holland kortare än Zendaya. De är förövrigt ett par i verkligheten också.

www.independent.co.uk/life-style/love-sex/zendaya-tom-holland-height-difference-b1974178.html
    Jag har tillbaka det...
    Man använder fortfarande kameratrick för att få den manliga skådespelaren att se längre ut.

"Actress Zendaya plays Michelle, known as MJ, in Spiderman: Homecoming and Spiderman: Far From Home. Her co-star Tom Holland is 5ft 8in, so two full inches shorter than her. 
    The difference is occasionally obvious on screen but in publicity pictures and most scenes, trickery has been employed to make them look as if he is the taller one.
    She said that when she went for a 'chemistry read' with Tom Holland, it dawned on her that her height might be a problem. 
    'I was worried because he's so much shorter than me. I was like, 'Damn it! It's going to be weird because I'm super tall.' '
    However, they did the audition sitting down, and producers were convinced that she was right for the part after all."

www.dailymail.co.uk/femail/article-9510123/How-Hollywood-makes-male-stars-taller-lofty-leading-ladies.html
  • Anonym (Jocke335)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-06 10:56:24 följande:
    Man har börjat att gå ifrån det där att mannen måste vara längre än kvinnan i filmer.  Jag hoppas att det fortsätter så.

Tex,  är Tom Holland kortare än Zendaya. De är förövrigt ett par i verkligheten också.

www.independent.co.uk/life-style/love-sex/zendaya-tom-holland-height-difference-b1974178.html

ändå blir de ?magiskt? jämnlånga i filmerna:

https://se.pinterest.com/pin/671599363158694591/

• Anonym (Jocke335)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-06 11:04:27 följande:
    Det ser bara konstigt ut, osexigt.

Och detta poängterar hela min poäng med tråden. Såhär ser kvinnor på kortare män Och de kommer undan med det.

En man som utrycker att han tycker nedan länk ser konstigt eller osexigt ut kommer få enormt med skit av kvinnor

https://m.independent.ie/style/celebrity/celebrity-news/pierce-brosnan-and-wife-keely-shaye-smith-put-on-loved-up-display-at-mamma-mia-premiere/37127451.html

• Anonym (Troligtvis)
    Anonym (Jocke335) skrev 2024-10-06 11:13:58 följande:

Och detta poängterar hela min poäng med tråden. Såhär ser kvinnor på kortare män Och de kommer undan med det.

En man som utrycker att han tycker nedan länk ser konstigt eller osexigt ut kommer få enormt med skit av kvinnor

https://m.independent.ie/style/celebrity/celebrity-news/pierce-brosnan-and-wife-keely-shaye-smith-put-on-loved-up-display-at-mamma-mia-premiere/37127451.html

Ja, du har rätt. Några vill dock inte ta in detta då dom önskar att detta synsätt helst bara ska vara från deras perspektiv. Alla förstår egentligen att det är en form av dubbelmoral.
  • Anonym (Py)

Så ser vissa kvinnor på korta män. Jag har flera korta män i min närhet. Alla har de relationer och verkar lyckliga. 

Min egen man, 170 cm lång, har aldrig haft några problem att skaffa kvinnor. Han har inte heller några problem med att jag blir lite längre när jag har klackar. Det är ju inget han kan göra något åt!

• Anonym (Mimmi)

Skulle inte få skit av mig iallafall.
    Jag tycker för det första att val av klänning är katastrof, hon ser ännu tjockare ut i den kreationen än hon hade gjort i en löst sittande klänning i en mörk färg.

Jag skulle knappt orka leva om jag såg ut så... hon är ju egentligen rätt söt. Men så har de också varit ett par länge och då har man säkert mer överseende med kroppsformen.

Min man har lagt på sig några kilon, kanske 5-7, sedan vi träffades. Det stör mig inte det minsta att han har en mjuk mage. Men så är han lång också och då märks det inte lika mycket som på en miniputtsgubbe på runt 170 cm.

Jag tycker att övervikt är oklädsamt på både män och kvinnor, iaf när det är mycket övervikt. Lite smårunt stör mig inte, så länge det inte sitter på min kropp.
    Även om vår vän Rob troligtvis skulle se mig som en tjockis. (BMI runt 21 skulle jag tippa.)
  • Anonym (Troligtvis)
    Anonym (Py) skrev 2024-10-06 11:23:49 följande:

Så ser vissa kvinnor på korta män. Jag har flera korta män i min närhet. Alla har de relationer och verkar lyckliga. 

Min egen man, 170 cm lång, har aldrig haft några problem att skaffa kvinnor. Han har inte heller några problem med att jag blir lite längre när jag har klackar. Det är ju inget han kan göra något åt!

Dom flesta skaffar en partner ändå. Det är alltså inte totalt avgörande med längd. Men det är ett extra pluss för många kvinnor och en attraktiv egenskap.
  • Anonym (Jocke335)
    Anonym (Py) skrev 2024-10-06 11:23:49 följande:

En stor majoritet av kvinnor vill ha längre män. Sen finns det givetvis undantag. Inget fel i det alls. Men tar man sig friheten att säga att man föredrar män som är längre eller att korta män (eller för all del skalliga män) är osexiga så får man snällt tugga i sig om en man säger att alla kvinnor med BMI över 22 är osexiga. Inte föra ett jävla liv över hur hemska män är som ?bedömer kvinnors kroppar?

• Anonym (Jocke335)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-06 11:28:21 följande:
    Skulle inte få skit av mig iallafall.
    Jag tycker för det första att val av klänning är katastrof, hon ser ännu tjockare ut i den kreationen än hon hade gjort i en löst sittande klänning i en mörk färg.

Jag skulle knappt orka leva om jag såg ut så... hon är ju egentligen rätt söt. Men så har de också varit ett par länge och då har man säkert mer överseende med kroppsformen.

Min man har lagt på sig några kilon, kanske 5-7, sedan vi träffades. Det stör mig inte det minsta att han har en mjuk mage. Men så är han lång också och då märks det inte lika mycket som på en miniputtsgubbe på runt 170 cm.

Jag tycker att övervikt är oklädsamt på både män och kvinnor, iaf när det är mycket övervikt. Lite smårunt stör mig inte, så länge det inte sitter på min kropp.
    Även om vår vän Rob troligtvis skulle se mig som en tjockis. (BMI runt 21 skulle jag tippa.)
    Åter igen bevisar du min poäng när du skriver ?minipluttgubbe?. Du kommer undan med att skriva så för att du är kvinna.

Det är som att jag skulle kalla Pierce Brosnans fru för späckval. Jävlar vilket liv det skulle bli
Svar på tråden Ok att shamea korta men inte överviktiga