• Anonym (Jocke335)

Ok att shamea korta men inte överviktiga

Pratade med min tjejkompis igår. Hon gillar långa män. Inga konstigheter där för mig. Jag låter alla ha sina preferenser och shamear ingen för dem. Jag är själv runt 190 cm.
    Det hon sa gnagde lite i min dock ?man vill ju inte datea någon dvärg under 185?. Samma tjej har tidigare varit väldigt hård mot killar som har någon som helst preferens kring kvinnors vikt.

När jag tänker på det så har nästan alla mina kvinnliga bekanta utryckt hur viktig mannens längd är för hans attraktionskraft fast på olika sätt.Nu har jag aldrig gjort eller tyckt detta men hur hade det flugit om jag hade utryckt mig såhär om kvinnor; ?man vill ju inte dejta något fetto över 65kg?

Hur kan kvinnor inte förstå vilken dubbelmoral de har här?

• Svar på tråden Ok att shamea korta men inte överviktiga
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-05 21:47:13 följande:
    Vad är räkel?
    om lång (o. smal l. mager) mansperson; särsk., o. numera vanl., om lång o. skranglig l. förvuxen yngling, stundom med inbegrepp av hållningslöshet l. tafatthet l. oföretagsamhet o. d.; stundom: jätte, bjässe; i sht i uttr. en lång räkel; äv. bildl. (Man ser i London) många unga, starka och styfva långgänglade Räklar, sittia uti ett litet öfvertäckt hus och låta af tvenne Karlar bära sig. Kling Spect. R 3 b (1735)Den stora räkelen. Björner An 5 (1737)Goliather och Simsoner blott / Det (dvs. England) sänder nu till strid. En mot tio! / Skinntorra räklar! Hvilken skulle tro / Att sådant mod och dristighet de hade? Hagberg Shaksp. 4: 147 (1848)Högfärdigast är Hälsingland med 15,6 % räklar. UpplFmT 41: 70 (1927)Martinson Kap 150 (1933; bildl.)Han .. ser ut som en dum skolpojke ? någon lång tafatt räkel som fått gräl och ovett under lektionen. Krusenstjerna Pahlen 6: 145 (1935).

• nihka
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-05 19:41:24 följande:
    Why Do Women Like Tall Men?

Contrary to popular belief, there is no real biological reason for this. It?s mostly a social and psychological thing.

Taller men tend to be seen as more masculine and protective. Some women also tend to like the idea of feeling more delicate than their partners.

From a dominance perspective, women may see taller men as more powerful in their unconscious brains. After all, they can?t help but look up to a taller man. Evolutionary psychology also suggests that taller men indicate better health and intellect.

www.knowledgeformen.com/do-women-prefer-tall-men/

En nättidning.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-05 21:58:03 följande:
    om lång (o. smal l. mager) mansperson; särsk., o. numera vanl., om lång o. skranglig l. förvuxen yngling, stundom med inbegrepp av hållningslöshet l. tafatthet l. oföretagsamhet o. d.; stundom: jätte, bjässe; i sht i uttr. en lång räkel; äv. bildl. (Man ser i London) många unga, starka och styfva långgänglade Räklar, sittia uti ett litet öfvertäckt hus och låta af tvenne Karlar bära sig. Kling Spect. R 3 b (1735). Den stora räkelen. Björner An 5 (1737). Goliather och Simsoner blott / Det (dvs. England) sänder nu till strid. En mot tio! / Skinntorra räklar! Hvilken skulle tro / Att sådant mod och dristighet de hade? Hagberg Shaksp. 4: 147 (1848). Högfärdigast är Hälsingland med 15,6 % räklar. UpplFmT 41: 70 (1927). Martinson Kap 150 (1933; bildl.). Han .. ser ut som en dum skolpojke ? någon lång tafatt räkel som fått gräl och ovett under lektionen. Krusenstjerna Pahlen 6: 145 (1935).
    Fast det var orättvist i så fall, man kan vara lång utan att vara smal och spinkig
  • Anonym (JADU)

Denna tjej representerar inte majoriteten av kvinnorna, kom ihåg det. Många män verkar tro att alla kvinnor tänker såhär. Hon verkar ha sjuk dubbelmoral ja.

Med det sagt hade jag varken dejtat någon kortare än mig(170) eller en tjockis. 

Man ska inte prata nedlåtande om korta eller tjocka människor, men preferenser har alla rätt till. 

De flesta tjejer klagar inte på killars preferenser, utan på viktmobbningen. Killar bör heller inte klaga på tjejers preferenser, däremot är det inte okej att uttrycka sig nedlåtande om korta killar.

• ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2024-10-05 10:16:39 följande:
    [...]
    Fast mest av allt, det är, (enligt min bok), bara WT människor som håller på med  att shaema andra oavsett vad det handlar om, typ vikt, längd, utseende etc.
    EnAnonumius skrev 2024-10-05 13:32:52 följande:
    Tja okey då.

Jag antar att jag kunde ha skrivit "mindre begåvade människor" som sysslar med sådant. Men då hade du väl fått det till att man "shamear" då med. 🙄

Så har du något förslag på vad man kan använda som alternativ till WT, utan att du skall komma och yla om "tydlig shaming", om folk som sysslar med patetiska shaming?
    lite moment22?
    Anonym (Jocke335) skrev 2024-10-05 09:19:58 följande:

Nu har jag aldrig gjort eller tyckt detta men hur hade det flugit om jag hade utryckt mig såhär om kvinnor; ?man vill ju inte dejta något fetto över 65kg?

Någon hade gjort en tråd och klagat?

Svårlösta mysterier:
    Var finns i svart hål?
    Hur tänker kvinnor och varför är kvinnor hyklare?
    Varför är män så ödmjuka att de aldrig skulle håna någon/något?
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-05 19:05:40 följande:
    Näe, jag dejtar inte tjockisar.   
    [...]
    Jag tycker dubbelmoralen är helt sjuk
    🤔
  • Anonym (Rob)
    ClumsySmurf skrev 2024-10-05 22:29:29 följande:
    EnAnonumius skrev 2024-10-05 13:32:52 följande:
    Tja okey då.

Jag antar att jag kunde ha skrivit "mindre begåvade människor" som sysslar med sådant. Men då hade du väl fått det till att man "shamear" då med. 🙄

Så har du något förslag på vad man kan använda som alternativ till WT, utan att du skall komma och yla om "tydlig shaming", om folk som sysslar med patetiska shaming?
    lite moment22?Någon hade gjort en tråd och klagat?

Svårlösta mysterier:
    Var finns i svart hål?
    Hur tänker kvinnor och varför är kvinnor hyklare?
    Varför är män så ödmjuka att de aldrig skulle håna någon/något?🤔
    Du citerar bort de relevanta delarna och tar de ur sin kontext för att passa ditt narrativ för att verka smart ?  
    Det fungerar inte...
    Men ingen överraskning för en klumpig smurf...
  • nihka
    Anonym (Troligtvis) skrev 2024-10-05 19:50:06 följande:

Din strävan efter att ha rätt gör att du har svårt att bolla saker på ett någorlunda trevligt sätt. Om du läst vidare så står det längre ner om det jag sa. Genetik är dessutom just arv där längden såklart spelar roll. Jag har varit tydlig med att det är flera faktorer som avgör och genetiken är en av dessa.

Om du uppfattar fakta som otrevligt är du på fel plats. Genetik är den mindre delen medan kost och hälsa den större och avgörande delen gällande människorasens längdutveckling. Inte tvärtom.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Rob)
    nihka skrev 2024-10-05 22:36:56 följande:
    Om du uppfattar fakta som otrevligt är du på fel plats. Genetik är den mindre delen medan kost och hälsa den större och avgörande delen gällande människorasens längdutveckling. Inte tvärtom.
    Om det stämmer att kost och hälsa är det avgörande.  Kan det vara därför Amerikanarna har stannat i växten?   

I så fall borde längdutvecklingen vända i Sverige också... Kanske redan gjort det. Känns inte som vi blir så mycket längre.  Bara bredare ....
    Den utveckling går spikrakt uppåt !  Och inte har det med hälsa att göra men kost !
Svar på tråden Ok att shamea korta men inte överviktiga