• Anonym (Jocke335)

Ok att shamea korta men inte överviktiga

Pratade med min tjejkompis igår. Hon gillar långa män. Inga konstigheter där för mig. Jag låter alla ha sina preferenser och shamear ingen för dem. Jag är själv runt 190 cm.
    Det hon sa gnagde lite i min dock ?man vill ju inte datea någon dvärg under 185?. Samma tjej har tidigare varit väldigt hård mot killar som har någon som helst preferens kring kvinnors vikt.

När jag tänker på det så har nästan alla mina kvinnliga bekanta utryckt hur viktig mannens längd är för hans attraktionskraft fast på olika sätt.Nu har jag aldrig gjort eller tyckt detta men hur hade det flugit om jag hade utryckt mig såhär om kvinnor; ?man vill ju inte dejta något fetto över 65kg?

Hur kan kvinnor inte förstå vilken dubbelmoral de har här?

• Svar på tråden Ok att shamea korta men inte överviktiga
  • EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-08 15:56:31 följande:
    Du var ett exempel på en kvinna som är 172 cm och 64 kg och överviktig här.

traningslara.se/50-av-alla-tjejer-och-kvinnor-ar-overviktiga-trots-normalt-bmi/
    Tja enligt Aleris, som är en privatklinik, som erbjuder fetmaoperationer, skriver att BMI på
    BMI 18,5-24,9 är hälsosam normalvikt..

Du tro att någon muppig träningsblogg, som vägrar att länka till objektiva vetenskapliga studier som stödjer deras påståenden, skall ha mer rätt än sjukvården?

Så du får vackert göra om och göra rätt om skall hacka på kvinnor och försöka tvinga in dem i ohälsosamt anorektiker ideal. Det krävs nämligen att bli en sådan föra att uppfylla dina preferenser.

Är det nu snart dags för dig att börja bjäbba om att om man säger i från till dig och dina sjukliga ideal du har på kvinnorna så är man "automatiskt ett fetto"? 🙄
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • nihka
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-08 15:58:58 följande:
    18,5-22 normalvikt.

Jag personligen tror man skulle kunna sänka den till 16.

Min preferens är dock 16-19.
    Du kan ha preferensen get om du vill. Det gör inte kvinnor som du anser väger för mycket överviktiga för det.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-08 15:37:00 följande:
    Samtidigt som kvinnor kallar män under 185 cm för dvärgar.
    Nu har jag inte sett att någon har kallat män som är under 1,85 för dvärgar,men jag kanske har missat något.'
    Däremot har jag sett män som kallar kvinnor med några trivselkilon för fetton. Och jag vet inte om jag tycker att det är så mycket bättre.
    Jag har för övrigt varit tillsammans med män som varit lika långa som mig eller några cm längre. Och jag är 1,65.
    Så jag tror inte att ditt problem med att hitta kvinnor ligger i din längd. Utan snarare i dina preferenser om att kvinnor ska se ut som en anorektiker för att se bra ut och duga.
    Det är rätt sjuka ideal när man söker en kvinna i medelåldern och förväntar sig att hon ska se ut som en 18-åring i kroppen.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2024-10-08 16:37:10 följande:
    Nu har jag inte sett att någon har kallat män som är under 1,85 för dvärgar,men jag kanske har missat något.'
    Däremot har jag sett män som kallar kvinnor med några trivselkilon för fetton. Och jag vet inte om jag tycker att det är så mycket bättre.
    Jag har för övrigt varit tillsammans med män som varit lika långa som mig eller några cm längre. Och jag är 1,65.
    Så jag tror inte att ditt problem med att hitta kvinnor ligger i din längd. Utan snarare i dina preferenser om att kvinnor ska se ut som en anorektiker för att se bra ut och duga.
    Det är rätt sjuka ideal när man söker en kvinna i medelåldern och förväntar sig att hon ska se ut som en 18-åring i kroppen.
    Fast hur lång är den man du till slut valde gifta dig med? Är han också bara några centimeter längre?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-08 17:10:01 följande:
    Fast hur lång är den man du till slut valde gifta dig med? Är han också bara några centimeter längre?
    Han var väl 190 om jag inte minns fel 😄
  • Anonym (sassa)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-08 13:42:18 följande:
    Är du själv lagom tjock ?
    Ja det tycker jag :) Jag äter nyttigt och min jag undviker verkligen att lägga på mig för att jag inte skulle trivas med det
  • Anonym (B)
    Du gnäller över att du blir kallad för dvärg, samtidigt som du gnäller över normalstora kvinnor.

Dubbelmoral, gnällspikeri, offerkofta och hyckleri, allt paketerat i ett pyttelitet paket.
  • Anonym (B)
    Anonym (B) skrev 2024-10-08 19:17:09 följande:
    Du gnäller över att du blir kallad för dvärg, samtidigt som du gnäller över normalstora kvinnor.

Dubbelmoral, gnällspikeri, offerkofta och hyckleri, allt paketerat i ett pyttelitet paket.
    Liten och bjäbbig
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-08 17:10:01 följande:
    Nej,han är 1,92. Men det var inte hans längd jag föll för. Jag hade fallit för honom även om han hade varit i min längd eller några cm längre.
    Och när det gäller de killar som var i min längd eller ngt längre så var inte längden anledningen till att det tog slut,utan det var helt andra orsaker.
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-08 17:16:56 följande:
    Han var väl 190 om jag inte minns fel 😄
    1,92. Men det var som sagt inte längden som gjorde att jag föll för honom.
    Vi hade inte ens profilbild på dejtinngsajten där vi träffades så vi köpte grisen i säcken,kan man säga. Och hade tur.

Och jag har,som sagt,även dejtat killar som varit betydligt kortare. Men det var inte längden som gjorde att det tog slut.
    Det var andra orsaker. Som gnäll över kvinnor t ex.
    Det är betydligt mer avtändande än längden.
  • EnAnonumius
    Den enda jag har sett som säger att kvinnor kallar män under 185cm för dvärgar är TS..  TS är en man om du nu råkat missa detta.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Ok att shamea korta men inte överviktiga