• Anonym (Jocke335)

Ok att shamea korta men inte överviktiga

Pratade med min tjejkompis igår. Hon gillar långa män. Inga konstigheter där för mig. Jag låter alla ha sina preferenser och shamear ingen för dem. Jag är själv runt 190 cm.
    Det hon sa gnagde lite i min dock ?man vill ju inte datea någon dvärg under 185?. Samma tjej har tidigare varit väldigt hård mot killar som har någon som helst preferens kring kvinnors vikt.

När jag tänker på det så har nästan alla mina kvinnliga bekanta utryckt hur viktig mannens längd är för hans attraktionskraft fast på olika sätt.Nu har jag aldrig gjort eller tyckt detta men hur hade det flugit om jag hade utryckt mig såhär om kvinnor; ?man vill ju inte dejta något fetto över 65kg?

Hur kan kvinnor inte förstå vilken dubbelmoral de har här?

• Svar på tråden Ok att shamea korta men inte överviktiga
  • ClumsySmurf
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-05 22:32:32 följande:
    Du citerar bort de relevanta delarna och tar de ur sin kontext för att passa ditt narrativ för att verka smart ?  
    Det fungerar inte...
    Men ingen överraskning för en klumpig smurf...
    ur sin kontext?
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-05 19:05:40 följande:
    Antar att du syftar på mig ?   
    Näe, jag dejtar inte tjockisar.   
    Jag ifrågasätter inte. Jag bara konstaterar att korta män ofta blir bortvald.   
    Det jag ifrågasätter är varför det är mer okej att ställa längdkrav än viktkrav.  Längden kan du aldrig påverka medan vikten kan du påverka.
    Jag tycker dubbelmoralen är helt sjuk.
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 19:02:15 följande:
    Nej, personlighet suger lika mycket som min längd.  Därav hade det underlättat om jag var lång för att liksom kompensera för det.
    Introverta har undertag mot extrovert. Liksom korta mot långa.
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-07 22:08:17 följande:
    Det är uteslutande tjockisar som tar illa upp för att jag anser att man kan vara överviktig redan vid bmi 22.  Det är många som inte vill stå för att de är tjocka.  
    Tyvärr, är det en effekt av att övervikt har normaliserats i samhället.
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-05 16:17:38 följande:
    Kvinnoförakt har jag inte sett.  Däremot behöver korta killar kompensera för att de flesta kvinnor ratar korta män.   
    Kvinnor ser inte till korta män helt enkelt och som tråden visar sätter kvinnor negativa egenskaper kopplade till mäns längd. Medan man sätter positiva egenskaper till långa män.   
    Man kan ju undra vad kvinnor har för agenda egentligen.
    1:44

Anonym (Rob) skrev 2024-09-05 16:17:38 följande:
    Kvinnoförakt har jag inte sett.  Däremot behöver korta killar kompensera för att de flesta kvinnor ratar korta män.   
    Kvinnor ser inte till korta män helt enkelt och som tråden visar sätter kvinnor negativa egenskaper kopplade till mäns längd. Medan man sätter positiva egenskaper till långa män.   
    Man kan ju undra vad kvinnor har för agenda egentligen.

• Anonym (Troligtvis)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-05 22:43:25 följande:
    Om det stämmer att kost och hälsa är det avgörande.  Kan det vara därför Amerikanarna har stannat i växten?   

I så fall borde längdutvecklingen vända i Sverige också... Kanske redan gjort det. Känns inte som vi blir så mycket längre.  Bara bredare ....
    Den utveckling går spikrakt uppåt !  Och inte har det med hälsa att göra men kost !
    Kost och hälsa spelar såklart roll. Tittar vi bakåt i tiden så fanns det inte alltid tillräckligt att äta. Det gör det nu och det finns dessutom i överflöd. Vi har alltså under en period blivit längre pga skillnader i kost och hälsa.

Men kvinnor väljer även oftare längre män att skaffa barn med och det påverkar såklart den evolutionära delen att även avkomman blir något längre över tid.

Kvinnor väljer längre män av många olika anledningar. Det gäller inte heller alla kvinnor, men generellt är denna fysiska egenskap positiv för dom flesta kvinnor.
  • EnAnonumius
    Anonym (Jocke335) skrev 2024-10-05 15:27:05 följande:

varför måste du sätta folk i grupp med en etikett? Du som aldrig shamear?

Wow, jag visste inte att du hade egna definitioner av "shamea"..

Bra då vet jag att du är en person som förväxlar shaming med "gruppering".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Troligtvis)
    EnAnonumius skrev 2024-10-06 07:03:49 följande:
    Wow, jag visste inte att du hade egna definitioner av "shamea"..

Bra då vet jag att du är en person som förväxlar shaming med "gruppering".
    Men nu är det ju så att allt sagt eller skrivet som har orden övervikt och kvinna i samma mening uppfattas som shaming.

Denna process har pågått länge i samhället. Kvinnor och vikt är en känslig fråga.
  • Anonym (Jocke335)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-05 22:43:25 följande:
    Om det stämmer att kost och hälsa är det avgörande.  Kan det vara därför Amerikanarna har stannat i växten?   

I så fall borde längdutvecklingen vända i Sverige också... Kanske redan gjort det. Känns inte som vi blir så mycket längre.  Bara bredare ....
    Den utveckling går spikrakt uppåt !  Och inte har det med hälsa att göra men kost !

svårt att få en längre befolkning i genomsnitt med massiv invandring från länder där alla är betydligt kortare

• EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-05 22:15:26 följande:
    Du är usel på att googla.

www.wikihow.com/Why-Do-Women-Like-Tall-Men

Här länkar man till studier också...
    Du är ju usel på att fatta att "den som påstår" har också bevisbördan.

Det är inte andras jobb att göra din googling om du har påstått/hävdat något.

Sedan länka till "wikihow", och trycka på "här länkar man till studier också", ja du, du kunde ju länkat direkt till de studierna själv.

Men jag antar att du vill hellre sänka din egna trovärdighet på eget begrepp.

• EnAnonumius
    Anonym (Troligtvis) skrev 2024-10-06 07:08:33 följande:
    Men nu är det ju så att allt sagt eller skrivet som har orden övervikt och kvinna i samma mening uppfattas som shaming.

Denna process har pågått länge i samhället. Kvinnor och vikt är en känslig fråga.
    Ja har inte missat detta att det är en känslig fråga med kvinnor och vikt. Inte heller att det haer pågått under en längre tid alls.
    Men det i sig är varken en ursäkt eller förklaring att (medvetet?) förväxla shaming med gruppering så som du gjorde.

Som jag skrev i min första post, det är fel att shaima över huvud taget oavsett vad det gäller.

Men ändå finns det folk som sysslar med detta, en av deltagarna i denna tråd (jag nämner inga nick) startade ju en tråd för ett tag sedan, som gick ut på ren shameing av kvinnor om de hade ett 22 eller mer.
    Det var ren shaming från hans sida kryddat med direkt fascistiska metoder för hur man skulle då "lösa problemet"..

Det är en sak att prata om övervikts problem men man behöver inte hålla på med shaming för den sake skull, och enbart rikta in sig på just kvinnor, när det finns belägg för att fetman är ett större problem hos männen.
    Men nejdå, det skall startas trådar och diskussioner och klaga på kvinnors fetman och klagas på hur känsliga kvinnor är, bara för att kvinnorna har tröttnat på att bli "fat-shamade".

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Jocke335)

Tom Cruise är bara 170 cm. Det skulle man ALDRIG kunna tro när man ser hans filmer. Alla hans motspelerskor hålls medvetet korta, han får stå på lådor, de jobbar med ?forced perspective? etc för att dölja hans korthet.

Detta främst för att kvinnor hade avfärdat Tom direkt om hans korthet var uppenbar. Finns 100-tals lika exempel. James Dean 171 cm. George Clooney 179 cm, Al Pacino 168, De Niro 177 cm

• Anonym (Rob)
    Anonym (Jocke335) skrev 2024-10-06 10:42:21 följande:

Tom Cruise är bara 170 cm. Det skulle man ALDRIG kunna tro när man ser hans filmer. Alla hans motspelerskor hålls medvetet korta, han får stå på lådor, de jobbar med ?forced perspective? etc för att dölja hans korthet.

Detta främst för att kvinnor hade avfärdat Tom direkt om hans korthet var uppenbar. Finns 100-tals lika exempel. James Dean 171 cm. George Clooney 179 cm, Al Pacino 168, De Niro 177 cm

Man har börjat att gå ifrån det där att mannen måste vara längre än kvinnan i filmer.  Jag hoppas att det fortsätter så.

Tex,  är Tom Holland kortare än Zendaya. De är förövrigt ett par i verkligheten också.

www.independent.co.uk/life-style/love-sex/zendaya-tom-holland-height-difference-b1974178.html

Svar på tråden Ok att shamea korta men inte överviktiga