Anonym (...) skrev 2024-10-13 19:18:41 följande:
Så om vi skulle börja efterfrågan människokött så skulle folk börja starta företag och producera det? Är du allvarlig?
Rent teoretiskt ( i ett mycket hypotetiskt fall-som självfallet inte händer i verkligheten) skulle ju lagarna ändras om efterfrågan var mycket stor eftersom de som då efterfrågade det, förutom att efterfråga det, även skulle rösta på politiker som gjorde det lagligt genom riksdagen.
Antag att efterfrågan på det skulle bli lika stor som på animalier idag-ja då vore vi där.
Men detta händer SJÄLVFALLET INTE I VERKLIGHETEN.
Jag menade självklart i ett mer praktiskt genomförbart läge, och syftade självfallet inte på människokött. Förstår inte ens hur du kunde komma på tanken. Jag syftade på att vegetabiliebaserade livsmedel produceras om de efterfrågas,
(Men om vi ska gå in på vad du tog upp-som jag som sagt inte hade en tanke på-var det så att.t.ex när Sankt Petersburg belägrades av tyskarna 1941-43 förekom kanibalism, och ev fanns också ligor som sålde människokött men det var självfallet inte lagligt ens under de extremt svåra omständigheterna. Ett annat exempel är rugby-laget som var med om en flygkrasch i Anderna och en del överlevde.)