• Anonym (Undrar)

Hur lyckas feminister hitta karlar?

Jag undrar uppriktigt hur lyckas rabiata manshatande feminister hitta karlar som står ut med dem?

Manipulerar dem svaga män för att sedan göra de till sin toffel eller var de från början en toffel eller allmänt svaga män som inte kan stå emot trycket? 

• Svar på tråden Hur lyckas feminister hitta karlar?
  • Xenia
    Anonym (Undrar) skrev 2024-10-02 21:54:14 följande:
    Hur lyckas feminister hitta karlar?

Jag undrar uppriktigt hur lyckas rabiata manshatande feminister hitta karlar som står ut med dem?

Manipulerar dem svaga män för att sedan göra de till sin toffel eller var de från början en toffel eller allmänt svaga män som inte kan stå emot trycket? 

Menar du att alla feminister är rabiata och manshatande? Varför skulle dessa manshatare öht leta karlar?

Själv är jag feminist utan att vara manshatare. Min dotter är förstås också feminist och söt, smart och rätt snäll, så hon har inte svårt att få män.

Det där med att feminister är manshatare är en lögn som upprepas ideligen (av rabiata kvinnohatare?) enligt devisen "upprepar man en lögn tillräckligt många gånger så blir den en sanning". Det var Joseph Goebbels som myntade den devisen.
  • ClumsySmurf
    Tom Araya skrev 2024-10-03 00:15:30 följande:
    Lynx123 skrev 2024-10-02 22:33:23 följande:

De flesta män är också feminister - i alla fall de som är någorlunda välutbildade och vet vad feminism innebär.

Jag tror inte det är män och kvinnor som är feminist av normalgraden som trådstartaren avser.

Svårt att veta
    Anonym (Undrar) skrev 2024-10-02 22:28:13 följande:

Jag vill veta om det är männen själva som sänker sig så lågt eller blir manipulerade. Feminister är verkligen inte attraktiva och lurar män i fällor. 

• Xenia

Ännu en lögn är att feminister skulle vara särskilt fula.Tungan ute Redan Strindberg körde med den lögnen. Man blir inte feminist för att man är ful, och man blir inte heller ful av att vara feminist. Man blir feminist för att man kan tänka själv och drar slutsatser av de orättvisor man upplever. Feminister ser precis ut som andra kvinnor, en del är vackra, en del är mer alldagliga, en del är sminkade, en del osminkade.

Men en del verkar helt besatta av att demonisera feminister.

Otacksamma jävlar! Tack vare feminismen slipper männen att ensamma försörja familjen när de gift sig. Tack vare feminismen slipper de gifta sig med en flicka bara för att de gjort henne gravid. Hon kan klara sig själv. Tack vara feminismen slipper män välja mellan att leva i celibat eller gå till prostituerade när de är ogifta.

• Anonym (K)
    Tom Araya skrev 2024-10-03 00:15:30 följande:

De flesta män är också feminister - i alla fall de som är någorlunda välutbildade och vet vad feminism innebär.

Jag tror inte det är män och kvinnor som är feminist av normalgraden som trådstartaren avser.

Vad räknas som normalgrad och vad räknas som rabiat? Är man rabiat för att man säger ifrån när män beter sig som grisar? Som slår tillbaka när de försöker trycka ner en? Har då aldrig träffat en rabiat feminist, bara en feminist som inte tar någon skit.
  • EnAnonumius

Går alldeles utmärkt att vara för jämställdhet och att arbeta för jämställdhet mellan kvinnor och män utan att vara en feminist.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Goneril

Man kan egentligen inte bemöta trådstarten, en tragisk och bitter ledande fråga ställd av någon som ständigt misslyckas i sina försök att skapa varaktiga relationer.                                                                                                        Det som TS inte har begripit är att det finns bra och närvarande män som tar ansvar för förhållandet, delar hemarbete och ansvar för barnen. Dessa goda män med kvalitéer är vi kvinnor beredda att göra allt för, men det kan aldrig någon som TS förstå.                                                                                                                                       TS och hans gelikar tror att dessa män förefaller goda därför att de är hjärntvättade veklingar som tvingas till lydnad av kvinnor i skepnad av cirkusdomptörer med piskor. Eftersom män i TS liga inte har någon självinsikt och inte förstår att deras svårigheter att hitta partners eller livsledsagare ligger hos dem själva kommer de att tillbringa sin återstående levnad i påtvingad isolering.                                                                                                          Trist att inte ha någon som bryr sig om hur man mår, som finns i vardagen och bekymrar sig om en, trist att inte ha någon att resa och uppleva saker med och trist att inte ha någon att laga mat tillsammans med när helgen nalkas eller dela en flaska gott vin med. TS är verkligen en förlorare i livets lotteri, man kan bara beklaga.

• ClumsySmurf
    Xenia skrev 2024-10-03 00:46:22 följande:

Ännu en lögn är att feminister skulle vara särskilt fula.Tungan ute Redan Strindberg körde med den lögnen. Man blir inte feminist för att man är ful, och man blir inte heller ful av att vara feminist. Man blir feminist för att man kan tänka själv och drar slutsatser av de orättvisor man upplever. Feminister ser precis ut som andra kvinnor, en del är vackra, en del är mer alldagliga, en del är sminkade, en del osminkade.

Men en del verkar helt besatta av att demonisera feminister.
    [...]

ja, men så har vi ju det där med stereotyper...
    Ignoramus skrev 2019-01-14 03:43:58 följande:
    Öppen fråga till alla mansbebisar

Fast all form av kvotering är ju ett resultat av en tidigare diskriminering. Kvotering is your friend. Att män för en gångs skull blir förbisedda är tvärtom en ganska nyttig insikt i hur ofta de inte har blivit det tidigare.

Ignoramus skrev 2019-07-02 00:43:21 följande:

Yep and yep.

Manshatet är för övrigt en reaktion på ett livslångt förtryck. Kvinnohatet är... Ja herregud, varför hatar män kvinnor egentligen? Den som det visste.

Xenia skrev 2021-08-06 15:00:22 följande:
    Ignoramus skrev 2021-08-04 16:12:00 följande:

Och jag tycker synd om dina barn som fick en repig ost utan innehåll till mamma. Låter som ett mycket värre öde än att käka ersättning i några månader.

Har du inga bättre argument än personangrepp?
    Ignoramus skrev 2020-05-10 19:06:40 följande:

Fast nä. PMS är en hormonell rubbning som du inte kan påverka. Incels handlar från början till slut om ens egna inställning. Nä, du kanske inte kan påverka din ?attraktionskraft? tillräckligt, men du behöver inte heller gå ner dig totalt pga det. DÄR kommer det personliga ansvaret in.

Jag är också en heterosexuell kvinna. Jag är fet (alltså inte kurvig utan typ ordentlig ölmage för jag älskar godis, läsk och mat), jag har tunt, stripigt hår där man ser skalpen på flera ställen, hängbröst har jag väl haft sedan högstadiet, håriga ben och armhålor, blir helt röd och svettig vid *minsta* ansträngning, sminkar mig inte, har dålig hållning, dåliga tänder, små ögon, glasögon, klär mig som en trashank, duschar lite för sällan, fötterna är torra och spruckna som fnöske, och jag älskar att pilla på sår så jag har ofta nåt sånt projekt på g... behöver jag fortsätta? XD Ja just det, och ingen social kompetens alls på det. Kan inte hålla igång ett samtal med en främling ens i en halv minut utan att få panik.

Tror ni verkligen att det bara är att dyka upp i baren och invänta de oanständiga förslagen för någon som mig? Alltså jag har ju verkligen INGENTING going for me, hahaha! Det hade ju varit ctrl+alt+del och börja om helt från början om jag satte ett värde i att attrahera det motsatta könet - eller någon överhuvudtaget. Det finns liksom inte ens ett grundmaterial att jobba med alls, för även om jag skulle gå ner alla de här kilona skulle jag fortfarande vara halvt flintis med förstörda tänder. Även om jag skulle operera mig sönder och samman hade jag inte kommit längre än ?hej? innan jag sumpade konversationen. Det är totalt game over.

Jag vågar faktiskt påstå att ingen bitter incel har sämre förutsättningar eller utsikter än mig, men om jag kan skratta åt eländet och hitta något annat att berika mitt liv med så kan fan ni också det.

• Anonym (Yumurta)

Ja, det är väl komstigt att till och med feminister har lätt at hitta partner medan det finns en stor mängd incels som sitter fast i sina pojkrum. 

• Kunniglingvist

Trott eller ej men alla man har inte bräckligt ego. Vissa klarar av att ha jämställda förhållanden utan att bli osäker i sin egen sexualitet. Det finns till och med män som attraheras av kvinnor som vågar stå för sina åsikter och inte underkasta sig. Och det finns män som inte måste dominera en kvinna för att känna sig som en riktig man. 

Svar på tråden Hur lyckas feminister hitta karlar?