• Anonym (Undrar)

Hur lyckas feminister hitta karlar?

Jag undrar uppriktigt hur lyckas rabiata manshatande feminister hitta karlar som står ut med dem?

Manipulerar dem svaga män för att sedan göra de till sin toffel eller var de från början en toffel eller allmänt svaga män som inte kan stå emot trycket? 

• Svar på tråden Hur lyckas feminister hitta karlar?
  • Anonym (Polisen)
    Tom Araya skrev 2024-10-03 15:35:59 följande:
    Jag drar inte alla över samma kam, men det finns och har funnits tillräckligt av högljudda feminister av det mer extrema slaget som har givit begreppet en dålig klang, fast de flesta förstår att de inte representerar alla feminister.
    Det är så det ofta fungerar i samhället, att de som vill föra en sansad debatt vill inte bli förknippade med busen/bråkstaken och därför försöker ta avstånd från denne på något sätt.
    Bråkstakar hittar du i vilken gruppkonstellation som helst. Ändå så verkar feminist vara ett absolut epitet för väldigt många. Finns absolut inga nyanser för vissa, vissa grupperar ihop kvinnor-manshatare-vänstern-rabiata-feminazi-marxister allt i ett. Utan någon närmare reflektion. Det kan vara medvetet för att fortsätta spinna på den propagandan, kanske omedvetet.
  • Anonym (K)

Är verkligen rabiata feminister så rabiata då? Eller är det bara kvinnor som har blivit arg av helt rimliga orsaker? Ni kanske bara inte är van vid kvinnor som faktiskt markerar dåligt beteende? Kanske känner ni er lite kränkta för att kvinnan har skällt ut er efter att ni sagt eller gjort någonting som inte är okej?

Jag har blivit kallad för rabiat för att jag skällt ut män som har tafsat på mig på krogen. Det är en ganska sund reaktion när någon kränker en, men kanske i ögonen hos någon som tycker att kvinnor har mindre värde. Om det är att vara rabiat, så tycker jag att fler bör vara lite mer rabiata.

• Anonym (L)
    Tom Araya skrev 2024-10-03 15:35:59 följande:
    Jag drar inte alla över samma kam, men det finns och har funnits tillräckligt av högljudda feminister av det mer extrema slaget som har givit begreppet en dålig klang, fast de flesta förstår att de inte representerar alla feminister.
    Det är så det ofta fungerar i samhället, att de som vill föra en sansad debatt vill inte bli förknippade med busen/bråkstaken och därför försöker ta avstånd från denne på något sätt.
    Enstaka personer ja. Varför ska vi definiera ordet feminist efter några enstaka personer? 
  • Anonym (Gode)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-10-02 21:54:14 följande:
    Hur lyckas feminister hitta karlar?

Jag undrar uppriktigt hur lyckas rabiata manshatande feminister hitta karlar som står ut med dem?

Manipulerar dem svaga män för att sedan göra de till sin toffel eller var de från början en toffel eller allmänt svaga män som inte kan stå emot trycket? 

Kommer alltid att finnas desperata män.

Hade en bekant i ungdomen som var en riktig tönt och alltid utan tjej.

Inte oväntat är han idag 30 år senare gift med en batikhäxa.
  • Anonym (LG)
    Anonym (Gode) skrev 2024-10-03 16:33:52 följande:
    Kommer alltid att finnas desperata män.

Hade en bekant i ungdomen som var en riktig tönt och alltid utan tjej.

Inte oväntat är han idag 30 år senare gift med en batikhäxa.
    Han är gift i alla fall. Batikhäxa är i dina ögon, förmodligen inte hans. Det är surt sa räven om rönnbären.
  • Tom Araya
    Anonym (L) skrev 2024-10-03 16:20:36 följande:
    Enstaka personer ja. Varför ska vi definiera ordet feminist efter några enstaka personer? 
    Det kan jag inte svara på med mer än att det ofta är så det fungerar... en tillräckligt högljudd skara kan färga hela begreppet.
  • Anonym (Gode)
    Anonym (LG) skrev 2024-10-03 16:38:47 följande:
    Han är gift i alla fall. Batikhäxa är i dina ögon, förmodligen inte hans. Det är surt sa räven om rönnbären.
    Ja du... Ingen vettig man skulle välja henne framför min fru. Inte ens han själv.

Så det där med surt sa räven luktar mest projektioner från din sida. 

Att ha en kvinna är ingen merit i sig. Det får vara en bra kvinna för det. 
  • Anonym (LG)
    Anonym (Gode) skrev 2024-10-03 17:02:20 följande:
    Ja du... Ingen vettig man skulle välja henne framför min fru. Inte ens han själv.

Så det där med surt sa räven luktar mest projektioner från din sida. 

Att ha en kvinna är ingen merit i sig. Det får vara en bra kvinna för det. 
    Fortfarande bara batikhäxa i dina ögon. Du verkar vara rätt bitter så sannolikt har han lyckats bättre i livet än du och tjänar betydligt bättre än du. Det skulle förklara dina inlägg.
  • Anonym (Haha)
    ClumsySmurf skrev 2024-10-03 14:26:54 följande:
    Vill du svara på mina frågor?
    Du har väl en åsikt om det?
    ClumsySmurf skrev 2024-10-03 00:04:35 följande:
    Vad är feminism?

Är det en åsikt?
    Måste man ha rätt åsikt?
    Vad är rätt åsikt?

Är det något man gör?
    Måste man göra rätt?
    Vad är rätt och hur gör man det?
    Lynx123 skrev 2024-10-03 06:28:20 följande:
    EnAnonumius skrev 2024-10-03 02:59:25 följande:
    Går alldeles utmärkt att vara för jämställdhet och att arbeta för jämställdhet mellan kvinnor och män utan att vara en feminist.
    Fast per definition är det just det feminism går ut på. 
    Vill du ge en definition av jämställdhet som inkluderar alla feministers syn på det så vi obildade får veta vad feminism innebär och går ut på?

Bland ditt sammelsurium av klipp-klistrade citat så antar jag att det är de här frågorna du vill ha svar på? 

Vad är feminism? Det har du fått svar på i tråden. 

Är det en åsikt? Nej
    Måste man ha rätt åsikt? Oklar vad du menar.
    Vad är rätt åsikt? Oklart igen. 

Är det något man gör? Nej
    Måste man göra rätt? Oklart vad du avser här, ingen gör alltid rätt. 
    Vad är rätt och hur gör man det? Igen oklart.

Ett tips: ställ inte frågor som du baserat på att dina förutfattade meningar är korrekta. Det blir tämligen omöjligt att ge dig svar då. 

• Anonym (L)
    Tom Araya skrev 2024-10-03 16:40:53 följande:
    Det kan jag inte svara på med mer än att det ofta är så det fungerar... en tillräckligt högljudd skara kan färga hela begreppet.
    Ja motståndare men inte anhängare. Ta SD t ex. De som gillar SD bryr sig inte om enstaka skitstövlar. 
Svar på tråden Hur lyckas feminister hitta karlar?