• Anonym (Undrar)

Hur lyckas feminister hitta karlar?

Jag undrar uppriktigt hur lyckas rabiata manshatande feminister hitta karlar som står ut med dem?

Manipulerar dem svaga män för att sedan göra de till sin toffel eller var de från början en toffel eller allmänt svaga män som inte kan stå emot trycket? 

• Svar på tråden Hur lyckas feminister hitta karlar?
  • Anonym (Gode)
    Anonym (Polisen) skrev 2024-10-05 20:12:45 följande:

summerar en del inlägg i tråden. Det verkar som att somliga förväxlar feminist med aktivist. Feminism kan vara något relativt passivt. En feminist kan observera att kvinnor blir mer misshandlade än män, någon annan som troligen inte kallar sig för feminist tror inte på det. Feministen kan välja att aktivt försöka bekämpa det eller enbart observera det. Denne blir varken mer eller mindre feminist.

Det framgår tydligt av trådstarten att TS syftar på citat: "rabiata manshatande feminister".
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Gode) skrev 2024-10-05 20:19:12 följande:
    Det framgår tydligt av trådstarten att TS syftar på citat: "rabiata manshatande feminister".
    Du menar att han syftar på något som endast förekommer i väldigt liten grad?
  • Anonym (Gode)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-10-05 20:21:05 följande:
    Du menar att han syftar på något som endast förekommer i väldigt liten grad?
    Ja
  • Anonym (Polisen)
    Anonym (Gode) skrev 2024-10-05 20:19:12 följande:
    Hur ofta stöter du på en sån? Har själv aldrig träffat på någon som är rabiat och manshatande. Jag tror det är ts som själv väljer att dra alla som han tror är feminister över en kam.

Sen så summerade jag andra inlägg i tråden som verkar tro att feminister per automatik är aktivister i någon form. Även en feminist-aktivist behöver inte kvalificera sig som rabiat och manshatande.
  • Anonym (Gode)
    Anonym (Polisen) skrev 2024-10-05 20:36:46 följande:
    Hur ofta stöter du på en sån? Har själv aldrig träffat på någon som är rabiat och manshatande. Jag tror det är ts som själv väljer att dra alla som han tror är feminister över en kam.

Sen så summerade jag andra inlägg i tråden som verkar tro att feminister per automatik är aktivister i någon form. Även en feminist-aktivist behöver inte kvalificera sig som rabiat och manshatande.
    Sådana kvinnor har jag stött på. Visst, de är inte vanliga men de finns.

TS fråga är inte hur vanliga dessa kvinnor är utan hur någon man kan välja dem.

Som svar på det kan jag återge vad jag tidigare skrev i tråden. Det finns de män som inte har så mycket att välja på och de får de kvinnor som blir över.
  • Anonym (Polisen)
    Anonym (Gode) skrev 2024-10-05 20:53:03 följande:
    Sådana kvinnor har jag stött på. Visst, de är inte vanliga men de finns.

TS fråga är inte hur vanliga dessa kvinnor är utan hur någon man kan välja dem.

Som svar på det kan jag återge vad jag tidigare skrev i tråden. Det finns de män som inte har så mycket att välja på och de får de kvinnor som blir över.
    Jag tror att ts tror att en person som är feminist också kvalificerar sig som rabiat och manshatande. Jag tror inte att rabiata manshatare har särskilt stor framgång med män. (Eller vill ha män överhuvudtaget)

Du själv har en nedlåtande attityd mot feminister i generella drag. Låter rabiat.
    Synonymer till rabiat
  • Anonym (Gode)
    Anonym (Polisen) skrev 2024-10-05 21:05:18 följande:
    Jag tror att ts tror att en person som är feminist också kvalificerar sig som rabiat och manshatande. Jag tror inte att rabiata manshatare har särskilt stor framgång med män. (Eller vill ha män överhuvudtaget)
    Fast att du tror att TS gör det är inte vidare intressant för frågeställningen. 
  • Anonym (Polisen)
    Anonym (Gode) skrev 2024-10-05 21:19:06 följande:
    Fast att du tror att TS gör det är inte vidare intressant för frågeställningen. 
    Det tycker jag. Jag tror ts missuppfattar.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Frank) skrev 2024-10-05 19:54:38 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-10-05 16:44:12 följande:
    Anonym (Tonar ner den...) skrev 2024-10-05 07:17:48 följande:

Jag tror mig veta att rabiata feminister tonar ner sin rabiata feminism litegrann när de dejtar och sedan när hon hittat någon och den mannen älskar henne så släpper hon fram den stegvis, den här processen tar c:a 3 år.

Anonym (Tonar ner den...) skrev 2024-10-05 10:54:19 följande:
    Är du man? Testa då att leva i ofrivilligt celibat i tre år och du lär dig ignorera eller rationalisera bort röda flaggor. Du blir väldigt accepterande och tolerant för olika kvinnliga egenheter av det.
    låtsas du vara feminist när du dejtar rabiata feminister för att få knulla?
    Jag tror många män kan tona ner även sina åsikter för att få ligga.
    tror vissa tonar ner både avsikter och självrepekt

-jävla patriarkatet
    --ja, ush för män
    -jävla män
    --ja, ush för män

--ska vi knulla?
    -är du dum?

-- feministjävlar 😭

• Anonym (Incel much?)

Du menar på samma sätt som du tonar ner ditt uppenbara kvinnohat för att få en relation/ligga? 😆

Skulle säga att det du och andra män gör är dessutom betydligt värre.
    Feminister hatar ofta inte män på det sätt att de vill skada, förnedra och utnyttja dem utan är skeptiska mot män som individer pga en sanhällsstruktur där män begår våld mot kvinnor.
    Kvinnohat innebär bara män som tror att de automatiskt är mer värda och har mer rättigheter än en kvinna, bara för att de är män. Och när kvinnan de träffar inte är intresserad av att vara deras morsa/hora/hushållerska så gnälls det om rabiat feminism.

Väx upp säger jag bara. Ömsesidig respekt är möjlig mellan människor av olika kön. Och det är också typ omöjligt att ha en vettig relation utan det.

• Anonym (Nothing but mammals)
    Anonym (Tonar ner den...) skrev 2024-10-05 07:17:48 följande:

Jag tror mig veta att rabiata feminister tonar ner sin rabiata feminism litegrann när de dejtar och sedan när hon hittat någon och den mannen älskar henne så släpper hon fram den stegvis, den här processen tar c:a 3 år.

Jag skulle mer säga att det är en fas man går igenom att vara rabiat (i någon riktning) som ung. Och det blir lättare så att den fasen riktas mot kön om man har trista erfarenheter av motsatta könet.

Sen växer man upp och inser att människor är individer, inte sitt kön, men att man måste sätta gränser för beteende i en relation och begära respekt för sin person.

Funkar bara det så finns det något att bygga vidare på och jag känner många fantastiska, konstruktiva, roliga, reflekterande, intresserade och härliga män.
  • Anonym (Gode)
    Anonym (Nothing but mammals) skrev 2024-10-06 10:28:57 följande:
    Jag skulle mer säga att det är en fas man går igenom att vara rabiat (i någon riktning) som ung. Och det blir lättare så att den fasen riktas mot kön om man har trista erfarenheter av motsatta könet.

Sen växer man upp och inser att människor är individer, inte sitt kön, men att man måste sätta gränser för beteende i en relation och begära respekt för sin person.

Funkar bara det så finns det något att bygga vidare på och jag känner många fantastiska, konstruktiva, roliga, reflekterande, intresserade och härliga män.
    Tyvärr så växer inte alla människor upp.

Finns gott om äldre med rabiat inställning även om det är vanligare bland yngre. Är i gemen inte pensionärer som ställer sig på motorvägar och hindrar trafiken men de finns de med som sagt.
  • Brasse
    Anonym (Undrar) skrev 2024-10-02 21:54:14 följande:
    Hur lyckas feminister hitta karlar?

Jag undrar uppriktigt hur lyckas rabiata manshatande feminister hitta karlar som står ut med dem?

Manipulerar dem svaga män för att sedan göra de till sin toffel eller var de från början en toffel eller allmänt svaga män som inte kan stå emot trycket? 

Samma fråga uppkommer vid gräsklippning. Blir veganen hungrig om hen klipper gräset?
Svar på tråden Hur lyckas feminister hitta karlar?