Inlägg från: Anonym (Gode) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gode)

Hur lyckas feminister hitta karlar?

Anonym (Undrar) skrev 2024-10-02 21:54:14 följande:
    Hur lyckas feminister hitta karlar?

Jag undrar uppriktigt hur lyckas rabiata manshatande feminister hitta karlar som står ut med dem?

Manipulerar dem svaga män för att sedan göra de till sin toffel eller var de från början en toffel eller allmänt svaga män som inte kan stå emot trycket? 

Kommer alltid att finnas desperata män.

Hade en bekant i ungdomen som var en riktig tönt och alltid utan tjej.

Inte oväntat är han idag 30 år senare gift med en batikhäxa.
  • Anonym (Gode)
    Anonym (LG) skrev 2024-10-03 16:38:47 följande:
    Han är gift i alla fall. Batikhäxa är i dina ögon, förmodligen inte hans. Det är surt sa räven om rönnbären.
    Ja du... Ingen vettig man skulle välja henne framför min fru. Inte ens han själv.

Så det där med surt sa räven luktar mest projektioner från din sida. 

Att ha en kvinna är ingen merit i sig. Det får vara en bra kvinna för det. 
  • Anonym (Gode)
    Anonym (Tonar ner den...) skrev 2024-10-05 09:29:45 följande:
    Ja precis så! Eller för värre exempel, hustrumisshandlare som är jättesnälla....först. (Jag vill inte jämföra vare sig feministiska kvinnor eller fejkjämnställda män med det, Utan givetvis är det en massiv skillnad)

En slags teater där man vet att personen man egentligen är, han/hon är jäkligt svår att älska, så man tonar ner sig. 
    Vill man se vad en person gå för.

Se vad den säger och hur det överensstämmer med hur personen lever så har du svaret.

Problemet med feminister är oftast att de inte klarar av att se världen ur flera perspektiv. De säger en sak och lever sedan inte i enlighet med det.
  • Anonym (Gode)
    Anonym (Polisen) skrev 2024-10-05 20:12:45 följande:

summerar en del inlägg i tråden. Det verkar som att somliga förväxlar feminist med aktivist. Feminism kan vara något relativt passivt. En feminist kan observera att kvinnor blir mer misshandlade än män, någon annan som troligen inte kallar sig för feminist tror inte på det. Feministen kan välja att aktivt försöka bekämpa det eller enbart observera det. Denne blir varken mer eller mindre feminist.

Det framgår tydligt av trådstarten att TS syftar på citat: "rabiata manshatande feminister".
  • Anonym (Gode)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-10-05 20:21:05 följande:
    Du menar att han syftar på något som endast förekommer i väldigt liten grad?
    Ja
  • Anonym (Gode)
    Anonym (Polisen) skrev 2024-10-05 20:36:46 följande:
    Hur ofta stöter du på en sån? Har själv aldrig träffat på någon som är rabiat och manshatande. Jag tror det är ts som själv väljer att dra alla som han tror är feminister över en kam.

Sen så summerade jag andra inlägg i tråden som verkar tro att feminister per automatik är aktivister i någon form. Även en feminist-aktivist behöver inte kvalificera sig som rabiat och manshatande.
    Sådana kvinnor har jag stött på. Visst, de är inte vanliga men de finns.

TS fråga är inte hur vanliga dessa kvinnor är utan hur någon man kan välja dem.

Som svar på det kan jag återge vad jag tidigare skrev i tråden. Det finns de män som inte har så mycket att välja på och de får de kvinnor som blir över.
  • Anonym (Gode)
    Anonym (Polisen) skrev 2024-10-05 21:05:18 följande:
    Jag tror att ts tror att en person som är feminist också kvalificerar sig som rabiat och manshatande. Jag tror inte att rabiata manshatare har särskilt stor framgång med män. (Eller vill ha män överhuvudtaget)
    Fast att du tror att TS gör det är inte vidare intressant för frågeställningen. 
  • Anonym (Gode)
    Anonym (Nothing but mammals) skrev 2024-10-06 10:28:57 följande:
    Jag skulle mer säga att det är en fas man går igenom att vara rabiat (i någon riktning) som ung. Och det blir lättare så att den fasen riktas mot kön om man har trista erfarenheter av motsatta könet.

Sen växer man upp och inser att människor är individer, inte sitt kön, men att man måste sätta gränser för beteende i en relation och begära respekt för sin person.

Funkar bara det så finns det något att bygga vidare på och jag känner många fantastiska, konstruktiva, roliga, reflekterande, intresserade och härliga män.
    Tyvärr så växer inte alla människor upp.

Finns gott om äldre med rabiat inställning även om det är vanligare bland yngre. Är i gemen inte pensionärer som ställer sig på motorvägar och hindrar trafiken men de finns de med som sagt.
Svar på tråden Hur lyckas feminister hitta karlar?