• Anonym (Undrar)

Hur lyckas feminister hitta karlar?

Jag undrar uppriktigt hur lyckas rabiata manshatande feminister hitta karlar som står ut med dem?

Manipulerar dem svaga män för att sedan göra de till sin toffel eller var de från början en toffel eller allmänt svaga män som inte kan stå emot trycket? 

• Svar på tråden Hur lyckas feminister hitta karlar?
  • Lynx123
    EnAnonumius skrev 2024-10-03 02:59:25 följande:
    Går alldeles utmärkt att vara för jämställdhet och att arbeta för jämställdhet mellan kvinnor och män utan att vara en feminist.
    Fast per definition är det just det feminism går ut på. 
  • Anonym (olle)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-10-02 21:54:14 följande:

Jag undrar uppriktigt hur lyckas rabiata manshatande feminister hitta karlar som står ut med dem?

Det finns män som föds med en förmåga att stå ut med det och det finns män som är beredda att acceptera vad som helst för att överhuvudtaget få n-å-g-o-n att vara med.

Och eftersom jag sett denna typ av rabiata feminister på nära håll kan jag tala om att det är inte lyckliga människor det handlar om. Tänk dig bara en sådan sak som att du går omkring och är arg hela tiden: arg på patriarkatet, arg på samhället, arg, arg, arg ... 

Det måste ta något enormt på krafterna.

Psykisk ohälsa är också i stort sett norm i dessa kretsar. Särskilt depression.
  • Anonym (olle)
    Xenia skrev 2024-10-03 00:46:22 följande:

och man blir inte heller ful av att vara feminist.

Jo faktiskt. Man blir ful av att vara arg.
  • Anonym (Nothing but mammals)

Din rubrik och inlägget frågar inte samma sak.

Feminister har inga problem alls att hitta män. Kanske för att jag älskar vettiga män och uppmuntrar män och leder män i min vardag. Det funkar utmärkt och jag tänker oftast inte ens på kön när jag arbetar med människor. De är mest hjärnor för mig.

Lägger man till "rabiata manshatande" framför " feminister" får man olyckliga individer som du själv, och det är klart inte så sexigt. Män är lite offer för sin kåthet och det är väl det som blir problem för er i singelskapet.

Jag kan se när en man är singel, hans osäkerhet. Och jag vet att bara två månaders regelbundet sex hade fått hela hans varelse att lysa upp och hans kroppsspråk att förändras. En av våra gruppchefer har precis blivit singel nu, han tränar som en tok och dejtar intensivt. Jag hoppas han hittar en lagom snäll och smart kvinna snart så han kan koppla av lite igen, för hans oroliga energi smittar av sig på de andra hanarna.

• Anonym (L)
    Anonym (olle) skrev 2024-10-03 07:29:58 följande:
    Jo faktiskt. Man blir ful av att vara arg.
    Ok, då förstår jag varför dessa arga män på FL som skyller allt på kvinnor aldrig får ett förhållande. De är fula. 
  • EnAnonumius
    Lynx123 skrev 2024-10-03 06:28:20 följande:
    Fast per definition är det just det feminism går ut på. 
    Per definition så bevisade du att du inte läser egentligen. Alternativt att du försöker plocka billiga poäng där det inte går att hämta poäng egentligen. 🙄

Var i texten förnekade jag vad feminism handlade om?  Ja just det, ingenstans.

Även om feminismen "går ut på" (för att använda dina ord), så fråntar det aldrig fakta att det går alldeles utmärkt att vara för jämställdhet mellan könen utan att man behöver vara en feminist för den saken skull.

Feminismen är ETT tillvägagångssätt, inte ett slutmål.. Många som har väldigt svårt att förstå detta..  I synnerhet många feminister har svårt att ta till sig det.

Men många hart blivit otroligt hårt hjärntvättade att de inte klara av att ta till sig att det gå¨ att vara för köns jämställdhet utan att vara feminist för den saken skull.

Notera att jag har skrivit "många feminister", så ni inte kommer ylandes om "men så är ju inte alla feminister".
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Kunniglingvist skrev 2024-10-03 06:00:57 följande:

Trott eller ej men alla man har inte bräckligt ego. Vissa klarar av att ha jämställda förhållanden utan att bli osäker i sin egen sexualitet. Det finns till och med män som attraheras av kvinnor som vågar stå för sina åsikter och inte underkasta sig. Och det finns män som inte måste dominera en kvinna för att känna sig som en riktig man. 

Stämmer bra detta. Jag var ihop med en sådan man i 24år...

Han till och med sa ifrån till en man som ansåg att han skulle hålla koll på hur jag klär mig och hur jag beter mig..
    Mitt ex svarade lugnt och sansat: "Min manlighet definieras inte av hur bra jag styr och kontrollera min kvinna.. Hon är min självständiga jämlike, inte min dörrmatta". 😁

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Haha)

Rabiata manshatare vill troligen inte ens ha en man. Vilket ju troligen är det som egentligen sticker ts i ögonen.

• Anonym (Henny)

En manshatare vill inte ha en man så det är ju en ickefråga. 

Vi feminister hittar väl män som alla andra. Vi raggar på krogen, hänger på Tinder, blir ihop med en kompis kompis etc. 

• Anonym (Rövknullad)

Jag är inte förvånad, det finns så många vänster tofflande muppar som säkert tycker om fluff, rosa moln och att prata känslor. 

Svar på tråden Hur lyckas feminister hitta karlar?