Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Hur lyckas feminister hitta karlar?

Lynx123 skrev 2024-10-02 22:33:23 följande:

De flesta män är också feminister - i alla fall de som är någorlunda välutbildade och vet vad feminism innebär.

Går alldeles utmärkt att vara för jämställdhet och att arbeta för jämställdhet mellan kvinnor och män utan att vara en feminist.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Lynx123 skrev 2024-10-03 06:28:20 följande:
    Fast per definition är det just det feminism går ut på. 
    Per definition så bevisade du att du inte läser egentligen. Alternativt att du försöker plocka billiga poäng där det inte går att hämta poäng egentligen. 🙄

Var i texten förnekade jag vad feminism handlade om?  Ja just det, ingenstans.

Även om feminismen "går ut på" (för att använda dina ord), så fråntar det aldrig fakta att det går alldeles utmärkt att vara för jämställdhet mellan könen utan att man behöver vara en feminist för den saken skull.

Feminismen är ETT tillvägagångssätt, inte ett slutmål.. Många som har väldigt svårt att förstå detta..  I synnerhet många feminister har svårt att ta till sig det.

Men många hart blivit otroligt hårt hjärntvättade att de inte klara av att ta till sig att det gå¨ att vara för köns jämställdhet utan att vara feminist för den saken skull.

Notera att jag har skrivit "många feminister", så ni inte kommer ylandes om "men så är ju inte alla feminister".
  • EnAnonumius
    Kunniglingvist skrev 2024-10-03 06:00:57 följande:

Trott eller ej men alla man har inte bräckligt ego. Vissa klarar av att ha jämställda förhållanden utan att bli osäker i sin egen sexualitet. Det finns till och med män som attraheras av kvinnor som vågar stå för sina åsikter och inte underkasta sig. Och det finns män som inte måste dominera en kvinna för att känna sig som en riktig man. 

Stämmer bra detta. Jag var ihop med en sådan man i 24år...

Han till och med sa ifrån till en man som ansåg att han skulle hålla koll på hur jag klär mig och hur jag beter mig..
    Mitt ex svarade lugnt och sansat: "Min manlighet definieras inte av hur bra jag styr och kontrollera min kvinna.. Hon är min självständiga jämlike, inte min dörrmatta". 😁

• EnAnonumius
    Anonym (Haha) skrev 2024-10-03 20:21:04 följande:
    Jo, det är det. 
    Hur kan du kalla det för svar?

• EnAnonumius
    Anonym (Haha) skrev 2024-10-04 07:31:10 följande:
    Jättelätt, det är nämligen svaret du får på din "fråga". 
    Bra då vet jag att du inte kan svara egentligen.
  • EnAnonumius
    Anonym (Haha) skrev 2024-10-04 11:17:27 följande:

Men du får gärna ställa en egen fråga om du vill ha svar på något. 

Och det var exakt det jag gjorde.

Jag frågade dig hur du kunde kalla det för svar.

Det är en egen fråga.
    Då jag ifrågasatte dig och ditt svar till smurfen.

Nå.

Har du svaret på frågan eller inte? Eller skall du fortsätta att tramsa runt för att du inte har något egentlig svar på frågan?
  • EnAnonumius
    Anonym (Haha) skrev 2024-10-04 14:03:23 följande:

Att du inte gillar svaret betyder inte att det inte är ett svar. 

Men då är det ju bra då att jag aldrig sagt huruvida jag gillar dit svar eller inte.. Det är något du väljer att hitta på , helt utan grund, att jag inte skulle gilla ditt svar, bara för att jag ställde en enkel fråga.

Jag frågade ENKELT en fråga till dig
    "Hur kan du kalla det för svar?"

Kan du ge ett ordentlig svar eller skall du fortsätta att försöka slingra dig undan och skylla din oförmåga på att svara ordentligt på en enkel fråga,  genom att skylla på andra (igen)?

• EnAnonumius
    ClumsySmurf skrev 2024-10-04 14:23:06 följande:
    Idag räcker det med att vara för jämlikhet för att få identifiera sej som feminist och ha godkänd värdegrund, så man kan ligga på sofflocket och pilla navelludd medan någon annan t.e.x jobbar på kvinnojour. Det blir jättelätt lätt för män att godhetsignalera, nackdelen är väl att det kan uppfattas som falsk marknadsföring av de som tar det där med feminism seriöst.

Vet inte vad det beror på, om vissa tror att jämlikhet är synonymt med något vänsterfeministiskt och något genusmedvetet.
    Jag har i alla fall inte fått guldstjärna för att jag är för det jag tycker är jämlikt.
    Exakt så.

Blir även så trött på folk som skall välja vad man skall kalla sig för också..

Det är precis som att det krockar i deras hjärna när man säger att man är för könsjämställdhet men är inte en feminist.
  • EnAnonumius
    Anonym (Haha) skrev 2024-10-04 15:31:04 följande:
    Det var ett ordentligt svar.
    Nej, du anklagade mig för något som inte stämde med verkligheten när du gav ditt så kallade (🙄) svar.
    Du gav ingen förklaring alls på hur du kunde kalla ditt svar till smurfen för svar.

Svar på tråden Hur lyckas feminister hitta karlar?