• Anonym (K)

Hur lyckas feminister hitta karlar?

De flesta kvinnor är feminister. Att du inte vill anpassa dig till ett jämställt samhälle kommer i längden bara skada sig då du lär förbli singel för evigt. Vi feminazis kommer då inte lida av att du inte vill dejta oss. Vi har fullt upp med att dejta riktiga män, och inte osäkra töntar med small dick energy.

• Anonym (K)
    Tom Araya skrev 2024-10-03 00:15:30 följande:
    Lynx123 skrev 2024-10-02 22:33:23 följande:

De flesta män är också feminister - i alla fall de som är någorlunda välutbildade och vet vad feminism innebär.

Jag tror inte det är män och kvinnor som är feminist av normalgraden som trådstartaren avser.

Vad räknas som normalgrad och vad räknas som rabiat? Är man rabiat för att man säger ifrån när män beter sig som grisar? Som slår tillbaka när de försöker trycka ner en? Har då aldrig träffat en rabiat feminist, bara en feminist som inte tar någon skit.
  • Anonym (K)
    Tom Araya skrev 2024-10-03 10:23:19 följande:
    De flesta bara är och har åsikter där de tar ställning för rättvisa och jämställdhet, utan att kalla sig något särskilt, eftersom begreppet "feminist" har fått en så dålig klang.
    Feminist har en dålig klang bland osäkra män som är emot jämställdhet. I mina kretsar har feminist ingen dålig klang. 
  • Anonym (K)

Är verkligen rabiata feminister så rabiata då? Eller är det bara kvinnor som har blivit arg av helt rimliga orsaker? Ni kanske bara inte är van vid kvinnor som faktiskt markerar dåligt beteende? Kanske känner ni er lite kränkta för att kvinnan har skällt ut er efter att ni sagt eller gjort någonting som inte är okej?

Jag har blivit kallad för rabiat för att jag skällt ut män som har tafsat på mig på krogen. Det är en ganska sund reaktion när någon kränker en, men kanske i ögonen hos någon som tycker att kvinnor har mindre värde. Om det är att vara rabiat, så tycker jag att fler bör vara lite mer rabiata.

Svar på tråden Hur lyckas feminister hitta karlar?