• Anonym (old)

Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år

Om någon månad så har min relation med älskarinnan varat i 25 år. Hon är min stora kärlek i livet och kan inte tänka mig ett liv utan henne.  

Naturligtvis har jag fört fram att jag skulle lämna min hustru men till en början var älskarinnan helt mot detta då mitt yngsta barn var i tidiga tonåren och därför känslig.  Åren gick och jag tog upp saken igen med henne, men hon tyckte inte att det var nödvändigt. Fullt förståeligt eftersom hon är en väldigt självständig kvinna och nog skulle känna sig fångad och ofri om jag flyttade in hos henne. 
    Åren går och nu har jag vant mig med att vi ses ett par dagar i veckan. Några weekends tillsammans en och annan semesterresa. Nu väntar pensionen och jag fasar för att behöva lämna jobbet som gjort det möjligt för mig att träffa min älskarinna.
    Har nu beslutat mig för att lämna min fru men jag vet inte hur min älskarinna kommer att reagera. Jag är rädd för att hon lämnar mig

• Svar på tråden Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år
  • Anonym (Tvillingmorsan)

TS, jag dömer varken dig eller din fru, men delar mångas uppfattning att NÅGON av er borde ha tagit steget och brutit upp för länge sen.

Jag tror att ni BÅDA hade blivit lyckligare på varsitt håll, om ni hade brutit upp redan för 20 år sen.

Era barn är ju vuxna sen länge, så det är ju knappast för barnens skull ni har stannat ända tills nu? Jag tror som sagt att din fru har stannat av bekvämlighet och ekonomiska / materiella skäl. Du har kanske stannat av pliktkänsla (?) samt för att din älskarinna ändå inte vill flytta ihop osv. Vill vara fri.

Om du och din älskarinna har känslor för varandra och vill vara tillsammans, hoppas jag att ni fortsätter träffas. Men jag förstår om hon vill förbli särbo. Jag kan tänka mig att hon kanske är lite rädd för att hon kommer att få "ta hand om" dig när/om du skiljer dig? Att hon i praktiken får överta frugans jobb på ålderns höst. Var tydlig med att du inte vill ha henne på det sättet.

Anonym (Fjfn) skrev 2024-09-23 18:35:34 följande:
    Ja fast det han säger stämmer ju inte! Om hon nu vet så hade han kunnat fortsätta även efter han slutat jobba. Det påstår han ju inte sig kunna göra. Då vet hon ju inte!
    TS skriver att frun har vetat länge och är ok med upplägget.

Jag kan bara gå efter vad TS skriver.

Däremot har de inte velat avslöja för barnen. Kanske vill TS inte heller att det ska skvallras i bekantskapskretsen om han fortsätter att åka till den andra staden av annan anledning än jobb?

Jag vet inte. Det borde inte spela så stor roll om han ändå skiljer sig.
  • Anonym (old)
    Anonym (En annan otrogen) skrev 2024-09-23 18:13:10 följande:

Otrohet är nog det många svenskar skulle vilja belägga med dödsstraff. Få saker verkar uppröra så mycket som det. Starkt av dig att skriva din historia och fortsätta möta kritikerstormen. Den som är otrogen blir alltid syndabock oavsett omständigheterna i den fasta relationen. Lycka till! 

Tror att det är här på Familjeliv som alla otrohets hatare samlas.Flört

Det är fantastiskt att man absolut vill utse en syndabock när kärleken tagit slut. Det är ingens fel det är bara så det blir.  Jag tror inte att det absolut är rätt att på en gång lämna äktenskapet man har trots allt ansvar för hela familjen.  

Det är också förvånande att så många tror att min fru gått hemma och lidit. Naturligtvis har hon inte gjort det, Vi har haft det väldigt trevligt i vår hem som varit öppet för släkt familj och vänner.  

Jag vet att jag inte är ovanlig och att vår situation inte är ovanlig. Det ovanliga är att jag haft en och samma älskarinna i 25år och att vi fortfarande älskar varandra.

När vi träffades var hon väldigt nöjd med att jag var gift eftersom hon trodde att jag därmed inte skulle propsa på att flytta ihop. Hon ville leva sitt liv 

Nu får vi se vad hon tänker om den här situationen.
    Anonym (Fjfn) skrev 2024-09-23 18:35:59 följande:
    Nu handlar det om 25 (!!!!) års otrohet 
    Snarare 20-25 års öppet förhållande, med enda vid sidan om i stället för olika partners. Men ja, någon av dem borde lämnat för länge sen.
    Anonym (Fjfn) skrev 2024-09-23 18:36:15 följande:

Man kan välja att DRA!

Det är ju det TS ska göra? Men kanske borde ha gjort för länge sen ja.
  • Anonym (old)
    Core skrev 2024-09-23 18:32:50 följande:
    Jaha, och vad är då hindret att åka dit när du är pensionerad?

Skitsamma, du är ju bara en av de där gubbarna i min fars generation, helt oförmögna till självreflekterande och gör inga misstag. Ni sitter alltid där ensam i slutändan, för korkade att inse att det hela tiden låg hos er.

Jag är tacksam att farsan ändå hör till den skara som till slut kom till insikt, gjorde avbön och bad alla om ursäkt. Han tar åtminstone igen svunnen tid på de plan han kan

Du har en uppfattning skriven i sten, din fru skulle lämnat, du är felfri. Vad vill du ha ut av tråden?
    Du har missuppfattat flera saker men om du läser mina svar till andra så framgår det att jag kommer att flytta till staden där min älskarinna bor,  Om jag stannat ända till pensionen så skulle det bli jobbigare att flytta.

Jag förstår inte varför jag skulle göra avbön för att jag ställt upp för familjen i 25 år.  Nej någon rim och reson måste det väl ändå finnas. 

Mina barn kommer knappast att klandra mig eller rättare sagt oss. Vi kommer att skiljas som vänner. 

Ibland undrar jag om inte barn har en orealistisk syn på föräldrarnas relation. Man kan inte tvinga någon att känna kärlek. Ibland tar kärleken slut helt enkelt, men det är ingenting som hindrar att man fortsätter tillsammans som vänner.
  • Anonym (Fjfn)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-09-23 18:45:53 följande:
    Snarare 20-25 års öppet förhållande, med enda vid sidan om i stället för olika partners. Men ja, någon av dem borde lämnat för länge sen.
    Jag tror inte på att frun vet när han måste dölja det i affärsresor 
  • Anonym (Fjfn)
    Anonym (old) skrev 2024-09-23 19:01:19 följande:
    Du har missuppfattat flera saker men om du läser mina svar till andra så framgår det att jag kommer att flytta till staden där min älskarinna bor,  Om jag stannat ända till pensionen så skulle det bli jobbigare att flytta.

Jag förstår inte varför jag skulle göra avbön för att jag ställt upp för familjen i 25 år.  Nej någon rim och reson måste det väl ändå finnas. 

Mina barn kommer knappast att klandra mig eller rättare sagt oss. Vi kommer att skiljas som vänner. 

Ibland undrar jag om inte barn har en orealistisk syn på föräldrarnas relation. Man kan inte tvinga någon att känna kärlek. Ibland tar kärleken slut helt enkelt, men det är ingenting som hindrar att man fortsätter tillsammans som vänner.
    Ställt upp för familjen? Ställt upp? Haha, det har din fru om nån gjort, du frog ju för 25 år sedan 
  • Anonym (Fjfn)

Japp kärlek kan ta slut, ABSOLUT. men då DRAR man!!!!! Man doppar inte andra. 

Det är för övrigt min farsa som givit mig denna åsikt så då har han också en orealistisk syn på kärlek menar du? Att man skall vara trogen? 

Svar på tråden Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år