• Anonym (old)

Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år

Om någon månad så har min relation med älskarinnan varat i 25 år. Hon är min stora kärlek i livet och kan inte tänka mig ett liv utan henne.  

Naturligtvis har jag fört fram att jag skulle lämna min hustru men till en början var älskarinnan helt mot detta då mitt yngsta barn var i tidiga tonåren och därför känslig.  Åren gick och jag tog upp saken igen med henne, men hon tyckte inte att det var nödvändigt. Fullt förståeligt eftersom hon är en väldigt självständig kvinna och nog skulle känna sig fångad och ofri om jag flyttade in hos henne. 
    Åren går och nu har jag vant mig med att vi ses ett par dagar i veckan. Några weekends tillsammans en och annan semesterresa. Nu väntar pensionen och jag fasar för att behöva lämna jobbet som gjort det möjligt för mig att träffa min älskarinna.
    Har nu beslutat mig för att lämna min fru men jag vet inte hur min älskarinna kommer att reagera. Jag är rädd för att hon lämnar mig

• Svar på tråden Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år
  • Anonym (G)

Det är ju egentligen rätt synd om TS som inte ser hur han blivit använd av älskarinnan under dessa år. Hon har säkert haft någon annan också och samtidigt plockat ur godbitarna ur den här relationen. 

Det kommer sluta med att han blir ensam. Ingen av damerna kommer att vilja ha med honom att göra. Det han skriver är ju tydligt: hon styr honom och hans lilla penis som en joystick och under 25 år har han ännu inte förstått. 

• Anonym (Fjfn)

Stackars din fru att bli lurad på 25 år 

• Anonym (Fjfn)

Ofattbart hur man kan göra så mot en annan människa 

• Anonym (Fjfn)
    Anonym (old) skrev 2024-09-22 22:23:20 följande:

Ska kanske tillägga att jag inte är det minsta rädd för ensamhet men jag är rädd för att mista den kvinna jag älskar

Ja inte är det din fru iallafall 
  • Anonym (Värderar min tid)

Jag förstår älskarinnan. Jag har en affär men jag skulle inte binda mig till den mannen och jag kommer inte att bo med min älskare om jag lämnar mitt äktenskap.

Det kostar så mycket energi och tid att ta hand om män som man kan lägga på roligare saker, och risken är att man blir lämnad ändå efter ett halvt liv ihop, så det känns inte lönt.

• Anonym (old)

Tackar för reaktionerna men måste säga att jag inte väntade mig  så mycket kritik

Det verkar onekligen som om hustrun i alla lägen får sympatierna.. Blir inte riktigt klok på det här men troligen tycker flertalet att jag skulle ha skilt mig efter yngsta dotterns födelse. Att jag på något sätt lurat min fru när jag accepterade ett liv utan närhet  och intimitet.  Det nå väl vara så men då visste jag inte att jag skulle träffa en annan kvinna som gav mig allt det där- 

Någon anklagade mig för att inte älska min fru, men varför ska jag älska någon som inte älskar mig tillbaka ?

Nu har jag i alla fall bestämt mig för att bryta upp från mitt äktenskap och det gör jag för min egen skull, inte för älskarinnans, inte för min frus utan för min skull. 
    Vet inte vad som kommer att hända med mitt förhållande med älskarinnan. Hon kanske lämnar mig men det får väl bli så då. Förhoppningsvis kan vi fortsätta trots att jag blir singel.

Det var allt jag hade att säga. Kommer inte att svara på fler inlägg här.

• Anonym (Jo)
    Anonym (old) skrev 2024-09-23 10:50:20 följande:

Tackar för reaktionerna men måste säga att jag inte väntade mig  så mycket kritik

Det verkar onekligen som om hustrun i alla lägen får sympatierna.. Blir inte riktigt klok på det här men troligen tycker flertalet att jag skulle ha skilt mig efter yngsta dotterns födelse. Att jag på något sätt lurat min fru när jag accepterade ett liv utan närhet  och intimitet.  Det nå väl vara så men då visste jag inte att jag skulle träffa en annan kvinna som gav mig allt det där- 

Någon anklagade mig för att inte älska min fru, men varför ska jag älska någon som inte älskar mig tillbaka ?

Nu har jag i alla fall bestämt mig för att bryta upp från mitt äktenskap och det gör jag för min egen skull, inte för älskarinnans, inte för min frus utan för min skull. 
    Vet inte vad som kommer att hända med mitt förhållande med älskarinnan. Hon kanske lämnar mig men det får väl bli så då. Förhoppningsvis kan vi fortsätta trots att jag blir singel.

TS! Otrohet är alltid upprörande här inne. 

Men, jag tycker att du ska ta tag i ditt liv och göra vad som känns rätt för dig. Är du orolig för hur älskarinnan ska ta det så linda in det mjukt? 

Säg att du behöver det här för din egna själsliga utveckling, att det är omöjligt att låtsas längre. Det förstår väl vem som helst. Men kanske ligg lågt med dina önskemål med älskarinnan? Fråga när du skiljt dig om ni kan vara exklusiva? :)

• Anonym (En fråga)
    Anonym (old) skrev 2024-09-23 10:50:20 följande:

En fråga bara, varför skulle du inte kunna fortsätta att träffa älskarinnan som du gjort när du jobbat? Det är väl bara att säga till frugan att ni ska på en weekend tillsammans, eftersom hon är okej med det, menar jag.
  • Anonym (old)
    Anonym (En fråga) skrev 2024-09-23 12:41:46 följande:
    En fråga bara, varför skulle du inte kunna fortsätta att träffa älskarinnan som du gjort när du jobbat? Det är väl bara att säga till frugan att ni ska på en weekend tillsammans, eftersom hon är okej med det, menar jag.
    Hon bor i en annan stad. Staden jag regelbundet besöker i mitt jobb. När jag inte längre arbetar har jag inte längre någon anledning att resa.

Jag tycker faktiskt att jag stannat länge nog. Min fru måste själv ta tag i sitt liv och sluta lita till mig.  Hon kanske skulle börja arbeta heltid så hon kan försörja sig.
  • cosinus

Jäklar vad svart och vitt (mest svart) det här var då.

Jag tycker ju personligen inte att TS är skyldig sin fru något alls.

Hon har vetat om den andra kvinnan i över 2 decennium och valt att stanna på de premisserna. Hennes liv, mående och möjlighet att bygga ett liv med ömsesidig kärlek är helt och hållet hennes ansvar.

På samma sätt som TS liv är hans ansvar och inte hans älskarinnas. Det är inte hennes fel att TS levt som han gjort i alla dessa år trots att han velat något annat.

Svar på tråden Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år