• Anonym (old)

Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år

Om någon månad så har min relation med älskarinnan varat i 25 år. Hon är min stora kärlek i livet och kan inte tänka mig ett liv utan henne.  

Naturligtvis har jag fört fram att jag skulle lämna min hustru men till en början var älskarinnan helt mot detta då mitt yngsta barn var i tidiga tonåren och därför känslig.  Åren gick och jag tog upp saken igen med henne, men hon tyckte inte att det var nödvändigt. Fullt förståeligt eftersom hon är en väldigt självständig kvinna och nog skulle känna sig fångad och ofri om jag flyttade in hos henne. 
    Åren går och nu har jag vant mig med att vi ses ett par dagar i veckan. Några weekends tillsammans en och annan semesterresa. Nu väntar pensionen och jag fasar för att behöva lämna jobbet som gjort det möjligt för mig att träffa min älskarinna.
    Har nu beslutat mig för att lämna min fru men jag vet inte hur min älskarinna kommer att reagera. Jag är rädd för att hon lämnar mig

• Svar på tråden Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år
  • Core

Typexempel på hur någon slösat bort sitt och sin partners liv på att stanna för någon gammal trygghet.

För 25 år sedan hade din partner haft chansen att bygga något äkta med en ärlig man, men du lät tiden gå för att sedan rasera det som finns kvar av korthuset lagom till ålderns höst. Patetiskt, tragiskt, men bättre sent än aldrig för hennes del antar jag

• Core

Ok, läste inte allt. Men fortfarande finns en melankolisk känsla över det här, ni har slösat bort en stor del av livet på något tomt

Låt det bli ett exempel för andra som läser, fastna inte i tryggheten om den är död

• Anonym (old)
    Anonym (Fjfn) skrev 2024-09-23 17:15:41 följande:
    Jaha så du har varit ärlig om att du har en älskare och att du kommer dra, men vad bra. Då vet hon ju läget. Blrdeintr vara några problem att skiljas som vänner då. Om du varit öppen och ärlig om allt? Ni har varit mer som vänner då.

Fast du säger att du varit otrogen eftersom du inte tror hon älskar dig men hur ska hon kunna göra det när du varit på väg bort i över 25 år. Sådant märks
    Vi skiljs nog som vänner, kan inte tro annat. 
    Mitt problem är om älskarinnan accepterar detta och fortfarande vill ha mig.  Troligen blir det inget sammanboende i alla fall, men förhoppningsvis älskar hon mig ändå så mycket att vi kan fortsätta att träffas.
  • Anonym (old)
    Core skrev 2024-09-23 17:23:58 följande:

Ok, läste inte allt. Men fortfarande finns en melankolisk känsla över det här, ni har slösat bort en stor del av livet på något tomt

Låt det bli ett exempel för andra som läser, fastna inte i tryggheten om den är död

Ser det nog inte som bortslösade år. Vi har uppfostrat våra barn till välanpassade medborgare som klarat både studier och bildat fina familjer.  Min älskarinna har fått leva sitt liv som hon vill och jag har fått kärlek på köpet. 

Det förvånar mig storligen att många varit så negativa till vårt sätt att hantera familjelivet när kärleken tog slut.  

Tror knappast att jag och min familj är ensamma om detta. Mer ovanligt är det kanske att ha en och samma älskarinna under så lång tid som 25år.
  • Anonym (Fjfn)
    Anonym (old) skrev 2024-09-23 17:42:20 följande:
    Vi skiljs nog som vänner, kan inte tro annat. 
    Mitt problem är om älskarinnan accepterar detta och fortfarande vill ha mig.  Troligen blir det inget sammanboende i alla fall, men förhoppningsvis älskar hon mig ändå så mycket att vi kan fortsätta att träffas.
    Du HAR alltså sagt att du har en älskare till din fru?
  • Anonym (Fjfn)
    Anonym (old) skrev 2024-09-23 17:51:39 följande:
    Ser det nog inte som bortslösade år. Vi har uppfostrat våra barn till välanpassade medborgare som klarat både studier och bildat fina familjer.  Min älskarinna har fått leva sitt liv som hon vill och jag har fått kärlek på köpet. 

Det förvånar mig storligen att många varit så negativa till vårt sätt att hantera familjelivet när kärleken tog slut.  

Tror knappast att jag och min familj är ensamma om detta. Mer ovanligt är det kanske att ha en och samma älskarinna under så lång tid som 25år.

För dig är det kanske inget slöseri. Du har ju fått både kakan och ätit den. Men för din stackars fru? Hon kunde ju ha haft en man som älskat henne. Du har lurat henne på 25 år av hennes liv. Kan man säga. Om det inte är så att hon vet om detta och accepterat det för då är det en helt annan sak. Inser du inte själv hur mycket otrohet kan skada? såra? 

Om din fru haft en annan i 25 år? Också? Hade du blivit glad? 

• Anonym (Fjfn)

Du undviker ju frågor som ;
    Vet din fru om älskaren?
    Har ni gått i parterspi? Har ni pratat om problemet?

Varflr är du rädd för att din älskare ska lämna dig om du lämnsr din fru? Det borde väl vara tvärtom. Hon borde väl bli överlycklig.

Så många frågor.  

• Anonym (old)
    Anonym (Fjfn) skrev 2024-09-23 17:56:58 följande:
    Du HAR alltså sagt att du har en älskare till din fru?
    Ja, det är väl självklart, Hur skulle jag kunnat dölja detta under 25 år? Det faller på sin orimlighet.
  • Anonym (Fjfn)
    Anonym (old) skrev 2024-09-23 18:03:48 följande:
    Ja, det är väl självklart, Hur skulle jag kunnat dölja detta under 25 år? Det faller på sin orimlighet.

Och hon var okej med det? Eller vad sa hon då? 

• Anonym (Fjfn)

Vet inte om jag ska tro på detta? Varför inte bjuda hem älskaren också så kunde ni alla tre vara lyckliga tillsammans. Det borde du ju kunnat isåfall.

Svar på tråden Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år