• Anonym (old)

Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år

Om någon månad så har min relation med älskarinnan varat i 25 år. Hon är min stora kärlek i livet och kan inte tänka mig ett liv utan henne.  

Naturligtvis har jag fört fram att jag skulle lämna min hustru men till en början var älskarinnan helt mot detta då mitt yngsta barn var i tidiga tonåren och därför känslig.  Åren gick och jag tog upp saken igen med henne, men hon tyckte inte att det var nödvändigt. Fullt förståeligt eftersom hon är en väldigt självständig kvinna och nog skulle känna sig fångad och ofri om jag flyttade in hos henne. 
    Åren går och nu har jag vant mig med att vi ses ett par dagar i veckan. Några weekends tillsammans en och annan semesterresa. Nu väntar pensionen och jag fasar för att behöva lämna jobbet som gjort det möjligt för mig att träffa min älskarinna.
    Har nu beslutat mig för att lämna min fru men jag vet inte hur min älskarinna kommer att reagera. Jag är rädd för att hon lämnar mig

• Svar på tråden Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år
  • Anonym (Fjfn)
    Anonym (old) skrev 2024-09-23 19:37:54 följande:
    Det känns liksom rätt nu att flytta medan jag fortfarande jobbar.  Att skilja sig och att flytta hör liksom ihop.
    Jaha? Okej , bra förklaring.
  • Anonym (old)
    Anonym (Quinny) skrev 2024-09-23 19:35:27 följande:

Vad har älskarinnan pysslat med de senaste 25 åren. Har hon haft familj och barn. Eller karriärist?  Ni må ju ha pratat om ett ev liv tillsammans eller som särbos. Någon form av intention. Risken är att du blir utan kvinna i ditt liv. Kanske lika bra det.  

Hennes arbete kräver mycket och hon är väldigt engagerad. Har tidigare skrivit att hon val bort barn just för detta, 

Under åren har hennes engagemang knappast minskat så hon har inte så mycket tid för annat än mig Flört

Jag hoppas att hon kommer att ta det här med skilsmässan bra och att hon inser att det inte kommer att förändra någonting mellan oss. 

Jag ser faktiskt fram emot att leva ensam för första gången i mitt liv,  att få styra och ställa med min tid som jag önskar. 

• Anonym (old)

Nu tror jag att jag tackar för mig. Vill ni fortsätta att diskutera så gärna för mig men försök att inte vara kategoriska. Vi är komplicerade individer och generaliseringar brukar sällan ge svaren

• Anonym (Värderar min tid)
    Anonym (old) skrev 2024-09-23 20:39:56 följande:

Nu tror jag att jag tackar för mig. Vill ni fortsätta att diskutera så gärna för mig men försök att inte vara kategoriska. Vi är komplicerade individer och generaliseringar brukar sällan ge svaren

Tack för att du stod kvar vid din tråd och fortsatte svara.

Den som inte förstår förstår inte, men tankar om relationer och vad som egentligen är viktigast i de egna dito kan ändras över ett liv.
  • Anonym (Fjfn)
    Anonym (old) skrev 2024-09-23 20:39:56 följande:

Japp, men nu var ni ju i ett öppet förhållande och det kunde framgått från början så hade du sluppit få en så bråkig tråd.
  • Anonym (Fjfn)

I din tråd lät det som att du var otrogen. Men du är ju inte det. Du hade ett öppet förhållande där din fru är okej med att du ligger med annan och gjort i 25 år. Du undrade ju bara om din älskarinna kommer lämna dig. Tydligen. Tips är att vara mer tydlig nästa gång, då det är ett ämne som berör många av olika anledningar.

Ni är inte alls komplicerade om ni är överens om att ha ett öppet förhållande och du nu har tröttnat på det. 

• Anonym (Fjfn)

Tror att få har något emot öppna förhållanden. Kanske vill man inte ha ett sådant själv men det hör ändå inte hit. Det är otrohet många är emot. Men som sagt, du var ju inte otrogen. Du och frun har kommit överens att det var okej. Fanns liksom inget att diskutera. 

• Anonym (xxx)
    Anonym (Fjfn) skrev 2024-09-23 21:50:56 följande:

Tror att få har något emot öppna förhållanden. Kanske vill man inte ha ett sådant själv men det hör ändå inte hit. Det är otrohet många är emot. Men som sagt, du var ju inte otrogen. Du och frun har kommit överens att det var okej. Fanns liksom inget att diskutera. 

Bra att även du kommit till insikt👍
  • Anonym (GirlyGirl)

Har en nära bekant som gick genom samma sak. 
    Han kunde inte längre träffa sin älskarinna när han slutade jobba. Hon ville inte att han skulle lämna sin fru. Hon ville inte ha in en man i sitt hem. 
    Så deras relation försvann. Han lever än idag olycklig med sin fru. 

• Anonym (Lika anonym som andra)

Nej du.

Du är inte "trogen" din älskarinna. Du har ju ett förhållande med din fru också. Alltså är du otrogen. Mot båda.

Svar på tråden Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år