• Anonym (old)

Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år

Om någon månad så har min relation med älskarinnan varat i 25 år. Hon är min stora kärlek i livet och kan inte tänka mig ett liv utan henne.  

Naturligtvis har jag fört fram att jag skulle lämna min hustru men till en början var älskarinnan helt mot detta då mitt yngsta barn var i tidiga tonåren och därför känslig.  Åren gick och jag tog upp saken igen med henne, men hon tyckte inte att det var nödvändigt. Fullt förståeligt eftersom hon är en väldigt självständig kvinna och nog skulle känna sig fångad och ofri om jag flyttade in hos henne. 
    Åren går och nu har jag vant mig med att vi ses ett par dagar i veckan. Några weekends tillsammans en och annan semesterresa. Nu väntar pensionen och jag fasar för att behöva lämna jobbet som gjort det möjligt för mig att träffa min älskarinna.
    Har nu beslutat mig för att lämna min fru men jag vet inte hur min älskarinna kommer att reagera. Jag är rädd för att hon lämnar mig

• Svar på tråden Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år
  • Anonym (Värderar min tid)
    Anonym (Fjfn) skrev 2024-09-24 17:29:54 följande:
    Det är inte din man om han är otrogen. Han har en fru. Du är vid sidan av. Jag har också varit älskarinnan (dock omedvetet) men så fort jag fick reda på det kände jag avsky. Jag förstår hur man vill vara den som är nummer två. En känsla av att vara mindre betydelsefull, mindre viktig. Mindre värd. Duger till sex men inte mer. Typ så. Hemskt. 
    Vi är båda upptagna. Ingen av oss hade nog inlett detta om vi inte satt i samma båt, så att säga.
  • Anonym (Fjfn)
    Anonym (Värderar min tid) skrev 2024-09-24 19:26:47 följande:
    Vi är båda upptagna. Ingen av oss hade nog inlett detta om vi inte satt i samma båt, så att säga.
     Men gör slut då och satsa på varann istället. Om det handlar om att det är barn i bilden så märker de sådant ändå , om inte föräldrarna är lyckliga.
  • Anonym (W)
    Anonym (Värderar min tid) skrev 2024-09-23 07:16:40 följande:
    Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år

Jag förstår älskarinnan. Jag har en affär men jag skulle inte binda mig till den mannen och jag kommer inte att bo med min älskare om jag lämnar mitt äktenskap.

Det kostar så mycket energi och tid att ta hand om män som man kan lägga på roligare saker, och risken är att man blir lämnad ändå efter ett halvt liv ihop, så det känns inte lönt.

Fattar inte riktigt din logik. Det kostar så mycket energi och tid att ta hand om män, så då väljer du att ha dubbelt så många män som de flesta att ?ta hand? om?
    Anonym (Fjfn) skrev 2024-09-24 20:31:39 följande:
     Men gör slut då och satsa på varann istället. Om det handlar om att det är barn i bilden så märker de sådant ändå , om inte föräldrarna är lyckliga.
    Det finns en massa annat med i spelet som gör att det nog får vara som det är, om jag inte bara skiljer mig. Funderar.
    Anonym (W) skrev 2024-09-25 07:27:29 följande:
    Fattar inte riktigt din logik. Det kostar så mycket energi och tid att ta hand om män, så då väljer du att ha dubbelt så många män som de flesta att ?ta hand? om?
    Nu var det i perspektivet av att hitta en ny man. Den jag har är fullt fungerande, bara inte så intresserad av sex längre, och för många kilon.
  • Anonym (Fjfn)
    Anonym (Värderar min tid) skrev 2024-09-25 07:41:47 följande:
    Det finns en massa annat med i spelet som gör att det nog får vara som det är, om jag inte bara skiljer mig. Funderar.
    Vad är det då? 
  • Anonym (Fjfn)
    Anonym (Värderar min tid) skrev 2024-09-25 07:43:28 följande:
    Nu var det i perspektivet av att hitta en ny man. Den jag har är fullt fungerande, bara inte så intresserad av sex längre, och för många kilon.
    Är det du eller din man som har för många kilon? Om det bara är det som det hänger på så kan du väl prata med honom om det, du behöver ju inte säga att han är fet men man hade ju uppskattat ärligheten. Så man får nån chans att ändra sig. Fast du har ju iofs redan valt att avsluta relationen i smyg genom att prassla vid sidan av.
  • Anonym (Fjfn)

Och om du anser han har för många kilom, är du själv vältränad? 

• Anonym (Fjfn)

Mycket som spelar in där. När gjorde ni något själva senast? Något kul. När var ni ifrån varann senast? Tar ni hand om varann och relationen? 

Men som sagt, redan försent ändå för du har redan valt 

• Anonym (Fjfn)
    Anonym (Värderar min tid) skrev 2024-09-25 07:43:28 följande:
    Ligger du med en annan är det väl klart du inte vill ligga med din man. Rätt sunt ändå. Vidrigare om du ligger med båda enligt min åsikt. Din man hade kanske inte velat ändå om han vetat att du har annan vid sidan av. Så då är det väl bra att låta bli.
Svar på tråden Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år