Inlägg från: Anonym (Värderar min tid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Värderar min tid)

Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år

Jag förstår älskarinnan. Jag har en affär men jag skulle inte binda mig till den mannen och jag kommer inte att bo med min älskare om jag lämnar mitt äktenskap.

Det kostar så mycket energi och tid att ta hand om män som man kan lägga på roligare saker, och risken är att man blir lämnad ändå efter ett halvt liv ihop, så det känns inte lönt.

Anonym (old) skrev 2024-09-23 20:39:56 följande:

Nu tror jag att jag tackar för mig. Vill ni fortsätta att diskutera så gärna för mig men försök att inte vara kategoriska. Vi är komplicerade individer och generaliseringar brukar sällan ge svaren

Tack för att du stod kvar vid din tråd och fortsatte svara.

Den som inte förstår förstår inte, men tankar om relationer och vad som egentligen är viktigast i de egna dito kan ändras över ett liv.
    Anonym (Fjfn) skrev 2024-09-24 06:48:27 följande:

Tror mer på att det kan bli så att älskarinnan inte vill ha mannen om han lämnar frun, just för att hon vill åt spänningen. Den finns ju inte om han är ensam. Då är hon ju inte med en upptagen gift man. Enligt vad jag läst i mååånga trådar är det ju det som många gillar. 

Stämmer säkert för en del men det hade inte haft någon betydelse för min del. Jag tycker genuint om min extra man och hade gärna haft en särborelation med honom, men hade inte velat blanda ihop vuxna barn eller ekonomi.
    Anonym (Fjfn) skrev 2024-09-24 17:29:54 följande:
    Det är inte din man om han är otrogen. Han har en fru. Du är vid sidan av. Jag har också varit älskarinnan (dock omedvetet) men så fort jag fick reda på det kände jag avsky. Jag förstår hur man vill vara den som är nummer två. En känsla av att vara mindre betydelsefull, mindre viktig. Mindre värd. Duger till sex men inte mer. Typ så. Hemskt. 
    Vi är båda upptagna. Ingen av oss hade nog inlett detta om vi inte satt i samma båt, så att säga.
    Anonym (Fjfn) skrev 2024-09-24 20:31:39 följande:
     Men gör slut då och satsa på varann istället. Om det handlar om att det är barn i bilden så märker de sådant ändå , om inte föräldrarna är lyckliga.
    Det finns en massa annat med i spelet som gör att det nog får vara som det är, om jag inte bara skiljer mig. Funderar.
    Anonym (W) skrev 2024-09-25 07:27:29 följande:
    Fattar inte riktigt din logik. Det kostar så mycket energi och tid att ta hand om män, så då väljer du att ha dubbelt så många män som de flesta att ?ta hand? om?
    Nu var det i perspektivet av att hitta en ny man. Den jag har är fullt fungerande, bara inte så intresserad av sex längre, och för många kilon.
    Anonym (Fjfn) skrev 2024-09-25 13:10:52 följande:

Och om du anser han har för många kilom, är du själv vältränad? 

Ja, det är jag.
Svar på tråden Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år