• Anonym (old)

Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år

Om någon månad så har min relation med älskarinnan varat i 25 år. Hon är min stora kärlek i livet och kan inte tänka mig ett liv utan henne.  

Naturligtvis har jag fört fram att jag skulle lämna min hustru men till en början var älskarinnan helt mot detta då mitt yngsta barn var i tidiga tonåren och därför känslig.  Åren gick och jag tog upp saken igen med henne, men hon tyckte inte att det var nödvändigt. Fullt förståeligt eftersom hon är en väldigt självständig kvinna och nog skulle känna sig fångad och ofri om jag flyttade in hos henne. 
    Åren går och nu har jag vant mig med att vi ses ett par dagar i veckan. Några weekends tillsammans en och annan semesterresa. Nu väntar pensionen och jag fasar för att behöva lämna jobbet som gjort det möjligt för mig att träffa min älskarinna.
    Har nu beslutat mig för att lämna min fru men jag vet inte hur min älskarinna kommer att reagera. Jag är rädd för att hon lämnar mig

• Svar på tråden Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år
  • Anonym (Fjfn)

Och varför ska du gå nu? Vad är skillnaden nu än för 25 år sen? 

Eller vänta här nu! Du säger ju att du inte kan vara med din älskare längre nu om du slutar jobba. Du döljer att du åker iväg med henne och kallar det för jobbresor alltså? Då vet ju inte din fru om det alls! 

• Anonym (old)
    Anonym (Fjfn) skrev 2024-09-23 18:00:34 följande:

Du undviker ju frågor som ;
    Vet din fru om älskaren?
    Har ni gått i parterspi? Har ni pratat om problemet?

Varflr är du rädd för att din älskare ska lämna dig om du lämnsr din fru? Det borde väl vara tvärtom. Hon borde väl bli överlycklig.

Så många frågor.  

Jag undviker inte. Angående par terapi så har min hustru aldrig varit intresserad av detta, Tog upp det efter yngsta barnets födelse men det var blanka handen.
    Naturligtvis känner min fru till min älskarinna, Hur kan man dölja något sådant i 25 år.

Min älskarinna är en väldigt självständig kvinna och känner sig fångad och ofri om mi skulle leva ihop. Detta är något hon absolut inte vill. Hon blir inte överlycklig utan snarare väldigt fundersam när hon får höra att jag skiljer mig.

Tror jag besvarat dina frågor nu
  • Anonym (Fjfn)

Hon klagar på att du är för snäll? Erkänn att du varit otrogen i 25 år, så ska du nog se att hon inte tycker det längre 

• Anonym (En annan otrogen)

Otrohet är nog det många svenskar skulle vilja belägga med dödsstraff. Få saker verkar uppröra så mycket som det. Starkt av dig att skriva din historia och fortsätta möta kritikerstormen. Den som är otrogen blir alltid syndabock oavsett omständigheterna i den fasta relationen. Lycka till! 

• Anonym (Fjfn)
    Anonym (En annan otrogen) skrev 2024-09-23 18:13:10 följande:

Otrohet är nog det många svenskar skulle vilja belägga med dödsstraff. Få saker verkar uppröra så mycket som det. Starkt av dig att skriva din historia och fortsätta möta kritikerstormen. Den som är otrogen blir alltid syndabock oavsett omständigheterna i den fasta relationen. Lycka till! 

Okej att man är otrogen. Lite. Det är hemskt bara det. Men i 25 ÅR!!!!!!!
  • Anonym (Fjfn)

Helt plötsligt är vanlig otrohet ingenting i jämförelse , fy helsike alltså, jag finner inte ens ord , jag blir så LEDSEN. 

• Core
    Anonym (old) skrev 2024-09-23 18:12:28 följande:
    Jag undviker inte. Angående par terapi så har min hustru aldrig varit intresserad av detta, Tog upp det efter yngsta barnets födelse men det var blanka handen.
    Naturligtvis känner min fru till min älskarinna, Hur kan man dölja något sådant i 25 år.

Min älskarinna är en väldigt självständig kvinna och känner sig fångad och ofri om mi skulle leva ihop. Detta är något hon absolut inte vill. Hon blir inte överlycklig utan snarare väldigt fundersam när hon får höra att jag skiljer mig.

Tror jag besvarat dina frågor nu
    Om du är öppen om din älskarinna, varför måste du ha jobbet som front för din affär? Uppenbarligen lever ni i en lögn
  • Anonym (old)
    Anonym (Fjfn) skrev 2024-09-23 17:59:03 följande:

För dig är det kanske inget slöseri. Du har ju fått både kakan och ätit den. Men för din stackars fru? Hon kunde ju ha haft en man som älskat henne. Du har lurat henne på 25 år av hennes liv. Kan man säga. Om det inte är så att hon vet om detta och accepterat det för då är det en helt annan sak. Inser du inte själv hur mycket otrohet kan skada? såra? 

Om din fru haft en annan i 25 år? Också? Hade du blivit glad? 

Hon var fri att lämna för 25 år sedan.  Ja jag hade blivit glad om hon hittade någon annan. Lika glad som om hon hade lämnat. Men nu blev det ju inte så. Det har hela tiden varit på min frus villkor. Så din omsorg om henne är något missriktad i mina ögon.  Min fru kanske har haft massor av älskare under tiden, något jag aldrig brytt mig om.
  • Anonym (Fjfn)
    Core skrev 2024-09-23 18:17:15 följande:
    Om du är öppen om din älskarinna, varför måste du ha jobbet som front för din affär? Uppenbarligen lever ni i en lögn

Ja så oerhört genomskinligt 

Jag blir tokig på sånt här! 25 år, tänk vad lång tid det är? jag vet inte vad jag hade gjort, hade gått under, förstörts fullständigt. Finner inga ord. Hade hatat mig själv nägot oroligt.

Jag som vanligtvis tycker otrohet är hemskt om den varit otrogen en enda gång, men detta? Detta ändrade min syn på otrohet.

25 år. Tänk vad lång tid hans fru är bedragen och lurad på! Hela deras familj , barnen, alla. Alla som trott att de hade en stabil och kärleksfukl familj. En lögn .En enda stor lögn.

Hade en förälder erkänt något sådant vet jag inte om jag hade pratat med den

• Anonym (old)
    Core skrev 2024-09-23 18:17:15 följande:
    Har redan berättat att min älskarinna bor i en annan stad, som jag regelbundet besöker i mitt arbete. Det är absolut ingen front utan jag planerar nu att flytta till staden så jag är närmare min älskarinna. 
Svar på tråden Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år