• Core

Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år

Typexempel på hur någon slösat bort sitt och sin partners liv på att stanna för någon gammal trygghet.

För 25 år sedan hade din partner haft chansen att bygga något äkta med en ärlig man, men du lät tiden gå för att sedan rasera det som finns kvar av korthuset lagom till ålderns höst. Patetiskt, tragiskt, men bättre sent än aldrig för hennes del antar jag

• Core

Ok, läste inte allt. Men fortfarande finns en melankolisk känsla över det här, ni har slösat bort en stor del av livet på något tomt

Låt det bli ett exempel för andra som läser, fastna inte i tryggheten om den är död

• Core
    Anonym (old) skrev 2024-09-23 18:12:28 följande:
    Jag undviker inte. Angående par terapi så har min hustru aldrig varit intresserad av detta, Tog upp det efter yngsta barnets födelse men det var blanka handen.
    Naturligtvis känner min fru till min älskarinna, Hur kan man dölja något sådant i 25 år.

Min älskarinna är en väldigt självständig kvinna och känner sig fångad och ofri om mi skulle leva ihop. Detta är något hon absolut inte vill. Hon blir inte överlycklig utan snarare väldigt fundersam när hon får höra att jag skiljer mig.

Tror jag besvarat dina frågor nu
    Om du är öppen om din älskarinna, varför måste du ha jobbet som front för din affär? Uppenbarligen lever ni i en lögn
  • Core
    Anonym (old) skrev 2024-09-23 18:22:57 följande:
    Har redan berättat att min älskarinna bor i en annan stad, som jag regelbundet besöker i mitt arbete. Det är absolut ingen front utan jag planerar nu att flytta till staden så jag är närmare min älskarinna. 
    Jaha, och vad är då hindret att åka dit när du är pensionerad?

Skitsamma, du är ju bara en av de där gubbarna i min fars generation, helt oförmögna till självreflekterande och gör inga misstag. Ni sitter alltid där ensam i slutändan, för korkade att inse att det hela tiden låg hos er.

Jag är tacksam att farsan ändå hör till den skara som till slut kom till insikt, gjorde avbön och bad alla om ursäkt. Han tar åtminstone igen svunnen tid på de plan han kan

Du har en uppfattning skriven i sten, din fru skulle lämnat, du är felfri. Vad vill du ha ut av tråden?
Svar på tråden Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år