• Anonym (old)

Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år

Om någon månad så har min relation med älskarinnan varat i 25 år. Hon är min stora kärlek i livet och kan inte tänka mig ett liv utan henne.  

Naturligtvis har jag fört fram att jag skulle lämna min hustru men till en början var älskarinnan helt mot detta då mitt yngsta barn var i tidiga tonåren och därför känslig.  Åren gick och jag tog upp saken igen med henne, men hon tyckte inte att det var nödvändigt. Fullt förståeligt eftersom hon är en väldigt självständig kvinna och nog skulle känna sig fångad och ofri om jag flyttade in hos henne. 
    Åren går och nu har jag vant mig med att vi ses ett par dagar i veckan. Några weekends tillsammans en och annan semesterresa. Nu väntar pensionen och jag fasar för att behöva lämna jobbet som gjort det möjligt för mig att träffa min älskarinna.
    Har nu beslutat mig för att lämna min fru men jag vet inte hur min älskarinna kommer att reagera. Jag är rädd för att hon lämnar mig

• Svar på tråden Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år
  • Anonym (Fjfn)
    Anonym (old) skrev 2024-09-23 18:20:15 följande:
    Hon var fri att lämna för 25 år sedan.  Ja jag hade blivit glad om hon hittade någon annan. Lika glad som om hon hade lämnat. Men nu blev det ju inte så. Det har hela tiden varit på min frus villkor. Så din omsorg om henne är något missriktad i mina ögon.  Min fru kanske har haft massor av älskare under tiden, något jag aldrig brytt mig om.

Nej klart du inte bryr dig för du älskar ju inte henne. Verkar aldrig ha gjort heller. Och din familj , den ger du tydligen inte mycket för.

och du sitter och ljuger i tråden om att din fru vet att du haft en annan i 25 år. 

• Anonym (Fjfn)
    Anonym (old) skrev 2024-09-23 18:22:57 följande:
    Har redan berättat att min älskarinna bor i en annan stad, som jag regelbundet besöker i mitt arbete. Det är absolut ingen front utan jag planerar nu att flytta till staden så jag är närmare min älskarinna. 
    Varför kan du inte fortsätta träffa henne nu då? I och med du slutar jobba. Du skyller väl på att du är iväg och jobbar då, när du i själva verket är hos henne? Annars kunde ju fortsatt som vanligt?
  • Anonym (Fjfn)

Undra vad dina barn hade tyckt om de fått reda på att farsan hållt på med en annan i 25 år! 

• Anonym (Fjfn)
    Anonym (old) skrev 2024-09-23 18:20:15 följande:
    Hon var fri att lämna för 25 år sedan.  Ja jag hade blivit glad om hon hittade någon annan. Lika glad som om hon hade lämnat. Men nu blev det ju inte så. Det har hela tiden varit på min frus villkor. Så din omsorg om henne är något missriktad i mina ögon.  Min fru kanske har haft massor av älskare under tiden, något jag aldrig brytt mig om.
    Hon lämnade väl inte dit för ni är gifta. Är man det har man lovat varann trohet. Missat det?
  • Anonym (Fjfn)

Kan verkligen inte hänga på detta forumets, jag blir tokig 

• Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Fjfn) skrev 2024-09-23 18:16:26 följande:

Helt plötsligt är vanlig otrohet ingenting i jämförelse , fy helsike alltså, jag finner inte ens ord , jag blir så LEDSEN. 

Tryck på "visa endast" och läs alla TS inlägg. Något du uppenbarligen inte har gjort.

Han har redan skrivit flera gånger att frun visste om upplägget men valde att stanna ändå. Hon och TS hade ändå slutat ha sex och det fanns ingen kärlek kvar, även om de verkar ha trivts ihop som vänner. 

Det framgår i TS inlägg att han och frun har pratat om detta.

Jag tror att TS fru har stannat av bekvämlighet och ekonomiska skäl. Knappast för barnens skull, de är ju vuxna sen länge. Redan för 20 år sen var deras barn vuxna eller nästan vuxna, efter vad jag har förstått. De hade kunnat bryta upp då, men valde att fortsätta tillsammans. Rätt eller fel får var och en bedöma. Men båda hade kunnat lämna för länge sen om de hade velat. TS borde kanske ha gjort det, men frun verkar inte ha levt i en lögn.
  • Core
    Anonym (old) skrev 2024-09-23 18:22:57 följande:
    Har redan berättat att min älskarinna bor i en annan stad, som jag regelbundet besöker i mitt arbete. Det är absolut ingen front utan jag planerar nu att flytta till staden så jag är närmare min älskarinna. 
    Jaha, och vad är då hindret att åka dit när du är pensionerad?

Skitsamma, du är ju bara en av de där gubbarna i min fars generation, helt oförmögna till självreflekterande och gör inga misstag. Ni sitter alltid där ensam i slutändan, för korkade att inse att det hela tiden låg hos er.

Jag är tacksam att farsan ändå hör till den skara som till slut kom till insikt, gjorde avbön och bad alla om ursäkt. Han tar åtminstone igen svunnen tid på de plan han kan

Du har en uppfattning skriven i sten, din fru skulle lämnat, du är felfri. Vad vill du ha ut av tråden?
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Fjfn) skrev 2024-09-23 18:26:29 följande:
    Hon lämnade väl inte dit för ni är gifta. Är man det har man lovat varann trohet. Missat det?
    Skämtar du? Menar du att äktenskap aldrig spricker?

Eller är du emot skilsmässor?

Man kan stanna av många skäl. Men om man har ett äktenskap utan kärlek och samliv. Vad har man då kvar sedan barnen har flugit ut?
  • Anonym (Fjfn)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-09-23 18:32:33 följande:
    Tryck på "visa endast" och läs alla TS inlägg. Något du uppenbarligen inte har gjort.

Han har redan skrivit flera gånger att frun visste om upplägget men valde att stanna ändå. Hon och TS hade ändå slutat ha sex och det fanns ingen kärlek kvar, även om de verkar ha trivts ihop som vänner. 

Det framgår i TS inlägg att han och frun har pratat om detta.

Jag tror att TS fru har stannat av bekvämlighet och ekonomiska skäl. Knappast för barnens skull, de är ju vuxna sen länge. Redan för 20 år sen var deras barn vuxna eller nästan vuxna, efter vad jag har förstått. De hade kunnat bryta upp då, men valde att fortsätta tillsammans. Rätt eller fel får var och en bedöma. Men båda hade kunnat lämna för länge sen om de hade velat. TS borde kanske ha gjort det, men frun verkar inte ha levt i en lögn.
    Ja fast det han säger stämmer ju inte! Om hon nu vet så hade han kunnat fortsätta även efter han slutat jobba. Det påstår han ju inte sig kunna göra. Då vet hon ju inte!
  • Anonym (Fjfn)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-09-23 18:35:02 följande:
    Skämtar du? Menar du att äktenskap aldrig spricker?

Eller är du emot skilsmässor?

Man kan stanna av många skäl. Men om man har ett äktenskap utan kärlek och samliv. Vad har man då kvar sedan barnen har flugit ut?
    Nu handlar det om 25 (!!!!) års otrohet 
Svar på tråden Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år