• Sparklinggrey

Gravid med bf Juni 2025!

Hej och välkommen till tråden och stort grattis till er graviditet! Här kan vi dela med oss av vår resa från start och bara hoppas att vi alla kommer i mål!❤️

• Svar på tråden Gravid med bf Juni 2025!
  • knyttets
    JustinzeVar skrev 2024-10-28 14:26:29 följande:

Fick missfall idag.
    jag förstår inte vad jag gjort för att förtjäna detta. MA i augusti, gravid igen denna månad och nu MF. Kommer jag någonsin att få barn. 

Nej vad tråkigt och orättvist! Kramar dit till er ❤️
  • Kommerintepåettnamn
    JustinzeVar skrev 2024-10-28 14:26:29 följande:

Fick missfall idag.
    jag förstår inte vad jag gjort för att förtjäna detta. MA i augusti, gravid igen denna månad och nu MF. Kommer jag någonsin att få barn. 

Åh, jag beklagar.. 🥺 det är klart du kommer få barn, på ett eller annat sätt! Jag vet inte när utredning krävs då vi själva gjort utredning men då pga. att vi inte blev gravida (vi har gjort IVF) men du kanske kan höra med en IVF-klinik eller liknande som genomför fertilitetsutredningar för vägledning? Skickar massor med kramar! ❤️
  • knyttets
    Anonym (J) skrev 2024-10-28 18:57:40 följande:

Någon mer som har GAD eller annan ångestproblematik? jag har även adhd och jag h a t a r situationer jag inte kan kontrollera. Så att vara gravid är verkligen en mardröm för mig, har ett barn sen innan och vet det underbara som kommer men det gör så ont i mig psykiskt att vara gravid 😭 
    vet inte vad jag vill komma fram till, vill bara skriva av mig. tydligen är inte min ångest heller en grund för tidigt UL. Vilket jag kan förstå, jag ska ju inte särbehandlas för att jag har diagnoser. andra är säkert också minst lika orolig men det här tar verkligen över mitt liv. Försöker bara fokusera på min förstfödda och aht Om det är menat kommer det gå bra. 

Har du nån samtalskontakt eller nån du tidigare gått hos som du kan återuppta kontakten med? Jag gick själv i terapi då jag väntade första barnet och även under första tiden postpartum. Det var verkligen guld värt för ångesthanteringen och känner att jag har mycket nytta av det jag lärde mig då nu då jag är gravid igen. Man liksom vet att det är hjärnspöken men det är som att hormonerna kidnappar ens hjärna. Katastroftankar deluxe.
  • Anonym (J)
    knyttets skrev 2024-10-28 19:42:16 följande:
    Har du nån samtalskontakt eller nån du tidigare gått hos som du kan återuppta kontakten med? Jag gick själv i terapi då jag väntade första barnet och även under första tiden postpartum. Det var verkligen guld värt för ångesthanteringen och känner att jag har mycket nytta av det jag lärde mig då nu då jag är gravid igen. Man liksom vet att det är hjärnspöken men det är som att hormonerna kidnappar ens hjärna. Katastroftankar deluxe.
    Har snart en tid på psykiatrin om samtal med min läkare. Ska berätta då att jag är gravid och sen kommer jag nog få en sjuksköterska att prata med som förra gången.. det är verkligen hemskt. För mig blev det bättre när jag fick se bebisen vid RUL. Kub erbjöds inte i mitt landsting. Nu bor jag i Sthlm så kommer ju få kub i vecka 12. Hoppas det håller sig kvar tills dess och att jag kan lugna ner mig. Det är fruktansvärt det här 🙁
  • Anonym (LillG)

Hur mår ni alla? Går in i vecka 6+0 idag och har vul på onsdag.

enda symtom jag har nu är ömma bröstvårtor.
    känner inget illamående. Har även brun/beige aktiga flytningar Vilket håller ner förväntningarna på onsdag. Räknar inte med att vulet ska visa ett pickande hjärta.

med sonen mådde ja rätt illa i början. Ma som slutade med att fostret dog i v 12 mådde ja inte illa :/ 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (LillG) skrev 2024-11-02 08:46:36 följande:

känner inget illamående. Har även brun/beige aktiga flytningar Vilket håller ner förväntningarna på onsdag. Räknar inte med att vulet ska visa ett pickande hjärta.

med sonen mådde ja rätt illa i början. Ma som slutade med att fostret dog i v 12 mådde ja inte illa :/ 

Samma för mig... är i vecka 10+5 och har inte ultraljud förän 22/11 😭 tycker jag mådde mycket sämre med första barnet och jag hade aldrig några flytningar då. Nu har jag nästan dagligen tjocka (ursäkta) snoriga flytningar... ska försöka boka tidigare ultraljud men det är svårt för vi bor så långt från närmsta stad...
  • Kommerintepåettnamn

7+4 här, andfådd och illamående. Sjukanmält mig och får lergigan för illamåendet. Lergigan comp gick inte alls hem hos mig pga hjärtklappningar, frossa och mer illamående. Gjorde tidigt ultraljud i torsdags vilket var en maffig känsla. Att både se fostret men även höra hjärtljuden gjorde det häftigt. Är fortfarande något överväldigad, är första barnet. Inskrivning hos MVC igår och fick lämna blodprov och ta blodtryck. Inget urinprov dock vilket en tjejkompis alltid fått lämna vid inskrivning fast i en annan närliggande kommun. Just nu försöker jag bara överleva till vecka 12 när man oftast börjar må bättre. Ha svårt att njuta av graviditeten och glädjen just nu och känner lite att jag tappat bort mig själv.
  • junibebis25

Jag mår helt okej, vecka 8+4 idag. Dagarna går sååå långsamt. 

Hade insskrivningssamtalet för några veckor sedan och i måndags gjorde jag ett privat tidigt ultraljud där jag fick se och höra hjärtslagen❤️det var så häftigt. 

Mår väldigt illa på morgonen men det blir bättre så fort jag ätit något. Blir lätt andfådd, väldigt trött, svullen mage och ömma och växande bröst. 

Försöker att bara njuta av det fantastiska som väntar men ibland kommer hjärnspökena fram.. så jobbigt. Men jag såg statistik gällande hur risk för mf minskar om man konstaterat hjärtljud vilket känns väldigt lugnande för mig. 

• Evlu98

Första barnet, V.6+2 idag, och mår helt okej! 

illamående mest på förmiddagar. Sjukt ont i tuttarna, meeegatrött och blir lätt anfådd. Klassiska symptom med andra ord. 
    Var på första besök hos BM i onsdags, tog blodprov, blodtryck och urinprov vilket såg bra ut så det kändes ju skönt. Har fruktansvärda hjärnspöken kring missfall? Funderar starkt på att boka in VUL inom kort? Peppad och rädd på samma gång. Skönt att ha er att bolla med här inne!!

• Essential

jag har haft samma som dig. Hade inga symtom förutom ömma bröst. vecka 5 började mina bruna flytningar. vissa dagar är Det mer än andra dagar. Och jag har de fortf är i vecka 9 idag. var på tidigt ultraljud 6+5 där Jag fick se hjärtat. 

Svar på tråden Gravid med bf Juni 2025!