• Sparklinggrey

Gravid med bf Juni 2025!

Hej och välkommen till tråden och stort grattis till er graviditet! Här kan vi dela med oss av vår resa från start och bara hoppas att vi alla kommer i mål!❤️

• Svar på tråden Gravid med bf Juni 2025!
  • Sparklinggrey

jag var mycket illamående första graviditeten men har ännu inte känt av något illamående vilket känns bra. Har lite värk i magen till och från. i övrigt mår jag hyfsat bra. Hut mår ni andra? Längtar redan till första ultraljudet. Hoppas verkligen allt ska gå bra. Nu ska barnets hjärta börja slå i dagarna ❤️

• knyttets

Jag hoppar också in här! Plussade i början på veckan, otroligt tidigt BIM-4 men testerna ser ut att stegra fint. BF ser ut att bli 15/6. Andra barnet för min del. Haft ganska mycket symtom sen helgen. Trötthet, lite illamående och känningar i brösten. Men upplever ändå att jag mår ganska bra. Var otroligt illamående med första barnet v5-11 så är orolig att behöva utstå det igen. Oron för missfall är mer närvarande denna gång, mest för att vi fick kämpa lite mer för att få till det nu det här varvet. Men dagarna och veckorna går som tur snabbare då första barnet ser till så att det är full rulle. Kul att följas åt under den här första tiden då man inte riktigt vågar dela med sig av nyheterna ännu.

• junibebis25

När kommer ni att kontakta en barnmorskemottagning? Jag funderar på att göra det nästa vecka (v.5) är det för tidigt eller vad säger ni? 

• junibebis25
    junibebis25 skrev 2024-10-03 11:26:34 följande:

När kommer ni att kontakta en barnmorskemottagning? Jag funderar på att göra det nästa vecka (v.5) är det för tidigt eller vad säger ni? 

Woops! Menar att jag är i vecka 6 nästa vecka.
  • wiolaeriksson
    junibebis25 skrev 2024-10-03 11:26:34 följande:

Jag har redan gjort det (v 6) och fick en tid för digitalt vårdmöte  på måndag. Mötet tar  30 min och är nog mer en check gällande sjukdomar, eventuell medicinering osv. Enligt MVC gjorde jag rätt i att höra av mig redan vecka 6 :)
  • Essential
    junibebis25 skrev 2024-10-02 17:23:42 följande:

Hej! Hoppar också in här. Försökt sen april utan framgång. I måndags plussade jag för första gången någonsin och jag är så himla himla glad. Enligt appen är BF 10/6 just nu. 

Vet inte om jag inbillar mig men mår liiite illa och sen har min mage varit väldigt svullen igår och idag. Bortsett från det känner jag inga symptom. 

Det ska bli väldigt roligt att följa er här i tråden 😊

Åh vad  vad roligt, jag har också bf 10/6 enligt appen. 
    Jag känner inte så mycket symtom förutom kanske lite andfåddhet när jag går fort och så. så jobbigt att behöva oroa sig. Men får gå på tidigt ultraljud för att se att allt är ok. 

• junibebis25
    Essential skrev 2024-10-03 16:32:32 följande:

Åh vad  vad roligt, jag har också bf 10/6 enligt appen. 
    Jag känner inte så mycket symtom förutom kanske lite andfåddhet när jag går fort och så. så jobbigt att behöva oroa sig. Men får gå på tidigt ultraljud för att se att allt är ok. 

åh vad roligt! ja oron är inte alls rolig.. Såg att du har missfall i bagaget, jag beklagar. Håller tummarna för dig den här gången. Har du tagit kontakt med någon Barnmorskemottagning än? 
  • junibebis25
    wiolaeriksson skrev 2024-10-03 14:24:06 följande:
    Jag har redan gjort det (v 6) och fick en tid för digitalt vårdmöte  på måndag. Mötet tar  30 min och är nog mer en check gällande sjukdomar, eventuell medicinering osv. Enligt MVC gjorde jag rätt i att höra av mig redan vecka 6 :)
    Det låter bra, kommer att kontakta dem i början av nästa vecka. hoppas samtalet går bra för dig! 😊
  • Essential
    junibebis25 skrev 2024-10-03 18:17:47 följande:
    åh vad roligt! ja oron är inte alls rolig.. Såg att du har missfall i bagaget, jag beklagar. Håller tummarna för dig den här gången. Har du tagit kontakt med någon Barnmorskemottagning än? 

Nej denna gången har jag inte gjort det. De andra gångerna har jag ringt barnmorskemottagning så Fort jag plussat. Men tänkte att jag väntar tills jag har varit på ultraljudet. och det gör jag hos min gynekrolog. 

Har du pratat med någon barnmorskmottagning än?

• junibebis25
    Essential skrev 2024-10-03 19:13:02 följande:

Nej denna gången har jag inte gjort det. De andra gångerna har jag ringt barnmorskemottagning så Fort jag plussat. Men tänkte att jag väntar tills jag har varit på ultraljudet. och det gör jag hos min gynekrolog. 

Har du pratat med någon barnmorskmottagning än?

jag förstår, håller tummarna att ultraljudet går bra. Du får gärna uppdatera oss här i tråden efter om du vill. 

Jag kommer att kontakta dem i början av nästa vecka 😊

Svar på tråden Gravid med bf Juni 2025!