Inlägg från: Sparklinggrey |Visa alla inlägg
  • Sparklinggrey

Gravid med bf Juni 2025!

Hej och välkommen till tråden och stort grattis till er graviditet! Här kan vi dela med oss av vår resa från start och bara hoppas att vi alla kommer i mål!❤️

• Svar på tråden Gravid med bf Juni 2025!
  • Sparklinggrey
    https://www.babyhjalp.se/gravid-forlossningsdatum/ Enligt den sidan har jag bf den 1-3 Juni 2025, då min cykel är mellan 28-30 dagar. Hade inte kunnat önska mig en bättre tidpunkt då jag önskar ett sommarbarn. 🙏❤️ Jag hoppas och tror att allt kommer gå bra. 

Tidiga symptom: känner av dofter bättre, molande värk i magen samt kanske fått lite humörsvängningar. 
  • Sparklinggrey

Grattis om det är det ni vill förstås trots att det blev oplanerat😊 Jag har molande värk nu med, stod 2-3 veckor när jag testade i söndags. Har ett barn så ska bli kul med ett syskon. Har ni några barn sedan tidigare? 

• Sparklinggrey

2,5år är mitt barn. Jag trodde det skulle stå 1-2 veckor på mitt första test men det stod 2-3 med så svårt att veta då. Med första barnen stod det 1-2 vid BIM. 

• Sparklinggrey

jag var mycket illamående första graviditeten men har ännu inte känt av något illamående vilket känns bra. Har lite värk i magen till och från. i övrigt mår jag hyfsat bra. Hut mår ni andra? Längtar redan till första ultraljudet. Hoppas verkligen allt ska gå bra. Nu ska barnets hjärta börja slå i dagarna ❤️

• Sparklinggrey

Vad kul att så många hittat hit! Är i 5+6 nu. Mår bra största delen av tiden. Jag försöker dricka mycket vatten, minskat ner på kaffe. Har varit lite glömsk/förvirrad vissa dagar. Får molande värk ibland då jag suttit ner. Känt mig lite öm i brösten. Jag har varit tröttare än vanligt och behövt sova mer. Jag har haft feber och läste att det kan vara farligt, tog paracetamol. Ska höra angående det med barnmorska till veckan. 

• Sparklinggrey

När ska ni göra första ultraljudet? När har ni tänkt eller har ni berättat för familj/vänner om er graviditet. Jag vill gärna se barnet först och få veta att allt ser bra ut. Känns så nervöst ❤️

• Sparklinggrey

Har ni gjort något kul när ni berättade för anhöriga att ni är gravida? Kommer ni ta reda på kön och när, hur isåfall? Har tänkt på vid TUL att vi ska gissa kön och sen om det går få reda på v.20 vill vi veta. Har hört att vissa ber barnmorska skriva på en lapp och så kan man bestämma själva när man vill ta reda på könet. 

• Sparklinggrey

Du får gärna stanna kvar i denna grupp som sagt alla graviditeter är olika och man vet aldrig när förlossningen blir om det inte är planerat kejsarsnitt. Du är så välkommen, men förstår om du vill gå med i maj grupp med. Tror nog en del kommer födas i maj, de flesta i juni och några i juli av dem som är med här 🥰

• Sparklinggrey

Tycker jag har börjat känna sparkar nu. Betydligt tidigare än vid första graviditeten. Borde vara i vecka 13-14 nu. Sist kände jag inte förrän efter V.20 om jag minns rätt. 

Svar på tråden Gravid med bf Juni 2025!