• Sparklinggrey

Gravid med bf Juni 2025!

Hej och välkommen till tråden och stort grattis till er graviditet! Här kan vi dela med oss av vår resa från start och bara hoppas att vi alla kommer i mål!❤️

• Svar på tråden Gravid med bf Juni 2025!
  • Anon0141
    Kommerintepåettnamn skrev 2024-11-14 19:56:30 följande:
    Det känns som att jag redan gått upp 7kg på mackor och flingor.. satt det kvar hela graviditeten eller kan det dämpas något i andra trimestern? :)
    Nej gud aptiten förändrades hela tiden. Skulle säga att mellan v 11+0 till vecka 34 ungefär var den som vanligt. Efter det smakade ALLT skit. Och jag kunde liksom inte äta för barnet tog så mycket plats.
  • Kommerintepåettnamn
    Anon0141 skrev 2024-11-14 20:35:32 följande:
    Nej gud aptiten förändrades hela tiden. Skulle säga att mellan v 11+0 till vecka 34 ungefär var den som vanligt. Efter det smakade ALLT skit. Och jag kunde liksom inte äta för barnet tog så mycket plats.
    Skönt att höra! Saknar att kunna vara hungrig eftersom jag äter konstant för att dämpa illamåendet.
  • Anonym (Livia)

Blodprov har visat att jag hade lågt sköldkörtel värde. Ska ta ett till prov för att se om det visar samma. Någon som varit med om detta? Har även blivit väldigt trög i magen, blev förstoppad och det var inte kul. Börjat med laktulos, undrar om man måste fortsätta med det under hela graviditeten för att undvika att bli förstoppad igen. Jag får dock lite ont i magen av det. Känner mer oro i denna graviditet än tidigare. Tror att oron kommer minska om allt ser bra ut vid ultraljud. 

• Anon0141
    Kommerintepåettnamn skrev 2024-11-15 09:33:36 följande:
    Skönt att höra! Saknar att kunna vara hungrig eftersom jag äter konstant för att dämpa illamåendet.
    Vänta tills du får cravings 😅 trodde inte jag hade sånt tills jag kom på mig själv med att äta skink- inlindad saltgurka klockan 02 en natt 🤣 nu är det det enda jag vill äta. Allt lindat i en saltgurka ????
  • Kommerintepåettnamn
    Anon0141 skrev 2024-11-15 13:31:14 följande:
    Vänta tills du får cravings 😅 trodde inte jag hade sånt tills jag kom på mig själv med att äta skink- inlindad saltgurka klockan 02 en natt 🤣 nu är det det enda jag vill äta. Allt lindat i en saltgurka ????
    Skinkinlindad saltgurka lät ju iof både gott och relativt nyttigt 😅 
  • Anon0141
    Kommerintepåettnamn skrev 2024-11-15 16:20:30 följande:
    Skinkinlindad saltgurka lät ju iof både gott och relativt nyttigt 😅 
    Med sonen var det flera liter pucko 😅 väntar på att det ska dra igång igen 🤣
  • Jejje93

Var på TUL i tisdags. Trodde jag var i vecka 10+5 men tjiii fick jag. Det var precis som jag trodde från första början att jag var i vecka 8+5. Vet precis när jag blev gravid då jag har oregelbunden mens och vi skyddat oss förutom EN gång. 😅 men barnmorskan jag träffat På barnmorskemottagningen ville gärna gå på senaste mensens första dag fast att min menscykel är typ allt från 50-100 dagar. Alltså det var en sån lättnad att se ETT TICKANDE HJÄRTA på en liten räka. 😭 nu blir det KUB den 10e december och jag ska försöka sluta nojja ❤️

• Kommerintepåettnamn
    Jejje93 skrev 2024-11-20 17:02:55 följande:

Var på TUL i tisdags. Trodde jag var i vecka 10+5 men tjiii fick jag. Det var precis som jag trodde från första början att jag var i vecka 8+5. Vet precis när jag blev gravid då jag har oregelbunden mens och vi skyddat oss förutom EN gång. 😅 men barnmorskan jag träffat På barnmorskemottagningen ville gärna gå på senaste mensens första dag fast att min menscykel är typ allt från 50-100 dagar. Alltså det var en sån lättnad att se ETT TICKANDE HJÄRTA på en liten räka. 😭 nu blir det KUB den 10e december och jag ska försöka sluta nojja ❤️

Vad roligt! Grattis! Vad skönt, nu kan du andas ut och försöka finna ro. 🥰 Vi har KUB den 9e december, känns som en evighet dit. Tiden går så långsamt 😅
  • Jejje93
    Kommerintepåettnamn skrev 2024-11-20 19:44:34 följande:
    Vad roligt! Grattis! Vad skönt, nu kan du andas ut och försöka finna ro. 🥰 Vi har KUB den 9e december, känns som en evighet dit. Tiden går så långsamt 😅
    Spännande 🥰 vi har KUB 10 december. Det känns verkligen som en evighet bort haha! Ska lämna blodprover för det idag.
  • Sparklinggrey

Har ni gjort något kul när ni berättade för anhöriga att ni är gravida? Kommer ni ta reda på kön och när, hur isåfall? Har tänkt på vid TUL att vi ska gissa kön och sen om det går få reda på v.20 vill vi veta. Har hört att vissa ber barnmorska skriva på en lapp och så kan man bestämma själva när man vill ta reda på könet. 

Svar på tråden Gravid med bf Juni 2025!