• Sparklinggrey

Gravid med bf Juni 2025!

Hej och välkommen till tråden och stort grattis till er graviditet! Här kan vi dela med oss av vår resa från start och bara hoppas att vi alla kommer i mål!❤️

• Svar på tråden Gravid med bf Juni 2025!
  • WaterAnimal

Hej! 
    Jag är gravid med mitt första barn (5+6), bf troligtvis 21 Juni. Jag är så himla glad och så himla rädd för att det inte ska hålla sig fast.. vi har gjort tre cycler av IVF, en avbruten, en där vi inte fick några embryos att föra tillbaka och så nu senast när vi fick ett endaste litet embryo.. Men som hade livsglädje ❤️

Fick en dipp i symptom och låg och grät på soffan någon dag efter att jag plussade.. Tur jag har en fantastisk partner. Och nu bygger symptomen på och det "känns bra", lite knasigt. Bröst som känns som att de ska sprängas (yep, går och klämmer för att checka), rapar jätte mycket (?), vaknar mitt i natten och kan inte somna om, lite illamående och halsbränna, mer andfådd under promenad..

Ska bli kul att följas här i tråden ❤️

• Jejje93
    Anonym (LillG) skrev 2024-10-26 14:32:35 följande:

När slog de om till 3+ för er?
    är i v 5+0 idag o testade med clear blue Men står fortfarande kvar på 2-3v

Jag testade positivt På första å då stod de 3+. Jag var då i vecka 5+0 enligt mina egna beräkningar men är inte helt säkert då jag har oregelbunden mens 
  • Jejje93

Jag gjorde ett CB med veckoindikator i onsdags med morgonurin. Den visade gravid 3+ och nu gjorde jag en nu, man kissar ju hela tiden så jag hade liksom inte hållt mig flera timmar och den visade 2-3 veckor. 🙁 enligt senaste mens är jag i vecka 8.. 7+2. Är jätteorolig nu. Kan de visa fel? 

• Kommerintepåettnamn
    Jejje93 skrev 2024-10-27 14:30:29 följande:

Jag gjorde ett CB med veckoindikator i onsdags med morgonurin. Den visade gravid 3+ och nu gjorde jag en nu, man kissar ju hela tiden så jag hade liksom inte hållt mig flera timmar och den visade 2-3 veckor. 🙁 enligt senaste mens är jag i vecka 8.. 7+2. Är jätteorolig nu. Kan de visa fel? 

Jag tänker, ju mer du dricker desto mer utspätt är urinet så morgonurinet känns spontant mer korrekt. Dom graviditetsstickorna är heller inte till för att bestämma vecka så jag tror nog man ska läsa veckan med en nypa salt 🙂
  • Jejje93
    Kommerintepåettnamn skrev 2024-10-27 16:34:10 följande:
    Jag tänker, ju mer du dricker desto mer utspätt är urinet så morgonurinet känns spontant mer korrekt. Dom graviditetsstickorna är heller inte till för att bestämma vecka så jag tror nog man ska läsa veckan med en nypa salt 🙂
    Tack för svar snälla du. Jag känner mig lite lugnare och har bestämt mig för att inte ta fler test och istället njuta. Har inga symtom som tyder på missfall så tänker bara vara här och nu och sen får man se hur det går ☺️
  • Evlu98
    WaterAnimal skrev 2024-10-26 18:09:08 följande:

Hej! 
    Jag är gravid med mitt första barn (5+6), bf troligtvis 21 Juni. Jag är så himla glad och så himla rädd för att det inte ska hålla sig fast.. vi har gjort tre cycler av IVF, en avbruten, en där vi inte fick några embryos att föra tillbaka och så nu senast när vi fick ett endaste litet embryo.. Men som hade livsglädje ❤️

Fick en dipp i symptom och låg och grät på soffan någon dag efter att jag plussade.. Tur jag har en fantastisk partner. Och nu bygger symptomen på och det "känns bra", lite knasigt. Bröst som känns som att de ska sprängas (yep, går och klämmer för att checka), rapar jätte mycket (?), vaknar mitt i natten och kan inte somna om, lite illamående och halsbränna, mer andfådd under promenad..

Ska bli kul att följas här i tråden ❤️

Åh så kul, grattis! 

känner verkligen igen det där med att vakna och inte kunna somna om. Blir tokig på det! 

• JustinzeVar

Fick missfall idag.
    jag förstår inte vad jag gjort för att förtjäna detta. MA i augusti, gravid igen denna månad och nu MF. Kommer jag någonsin att få barn. 

• Jejje93
    JustinzeVar skrev 2024-10-28 14:26:29 följande:

Fick missfall idag.
    jag förstår inte vad jag gjort för att förtjäna detta. MA i augusti, gravid igen denna månad och nu MF. Kommer jag någonsin att få barn. 

Usch vad tråkigt! 🙁 beklagar verkligen. Hoppas det går snart igen för dig och är det inte efter 3 missfall man får hjälp med utredning? 

håller alla tummar för dig. 

• Evlu98
    JustinzeVar skrev 2024-10-28 14:26:29 följande:

Fick missfall idag.

Åh vad himla tråkigt! Håller också alla tummar för att det går vägen snart. ❤️
  • Anonym (J)

Någon mer som har GAD eller annan ångestproblematik? jag har även adhd och jag h a t a r situationer jag inte kan kontrollera. Så att vara gravid är verkligen en mardröm för mig, har ett barn sen innan och vet det underbara som kommer men det gör så ont i mig psykiskt att vara gravid 😭 
    vet inte vad jag vill komma fram till, vill bara skriva av mig. tydligen är inte min ångest heller en grund för tidigt UL. Vilket jag kan förstå, jag ska ju inte särbehandlas för att jag har diagnoser. andra är säkert också minst lika orolig men det här tar verkligen över mitt liv. Försöker bara fokusera på min förstfödda och aht Om det är menat kommer det gå bra. 

Svar på tråden Gravid med bf Juni 2025!