Inlägg från: Evlu98 |Visa alla inlägg
  • Evlu98

Gravid med bf Juni 2025!

Hej! Åh vad kul med en sån här grupp! 

Jag gick just i vecka 6, första barnet. Absolut livrädd för att det lilla knytet ska försvinna och går och känner efter på tuttarna om de ömmar hela tiden ungefär. Mina symptom pendlar som sjutton och känns oftast som att jag inte är gravid alls. Det gör ju inte oron bättre direkt haha. 

ska bli spännande att följa er alla! 

• Evlu98
    WaterAnimal skrev 2024-10-26 18:09:08 följande:

Hej! 
    Jag är gravid med mitt första barn (5+6), bf troligtvis 21 Juni. Jag är så himla glad och så himla rädd för att det inte ska hålla sig fast.. vi har gjort tre cycler av IVF, en avbruten, en där vi inte fick några embryos att föra tillbaka och så nu senast när vi fick ett endaste litet embryo.. Men som hade livsglädje ❤️

Fick en dipp i symptom och låg och grät på soffan någon dag efter att jag plussade.. Tur jag har en fantastisk partner. Och nu bygger symptomen på och det "känns bra", lite knasigt. Bröst som känns som att de ska sprängas (yep, går och klämmer för att checka), rapar jätte mycket (?), vaknar mitt i natten och kan inte somna om, lite illamående och halsbränna, mer andfådd under promenad..

Ska bli kul att följas här i tråden ❤️

Åh så kul, grattis! 

känner verkligen igen det där med att vakna och inte kunna somna om. Blir tokig på det! 

• Evlu98
    JustinzeVar skrev 2024-10-28 14:26:29 följande:

Fick missfall idag.
    jag förstår inte vad jag gjort för att förtjäna detta. MA i augusti, gravid igen denna månad och nu MF. Kommer jag någonsin att få barn. 

Åh vad himla tråkigt! Håller också alla tummar för att det går vägen snart. ❤️
  • Evlu98

Första barnet, V.6+2 idag, och mår helt okej! 

illamående mest på förmiddagar. Sjukt ont i tuttarna, meeegatrött och blir lätt anfådd. Klassiska symptom med andra ord. 
    Var på första besök hos BM i onsdags, tog blodprov, blodtryck och urinprov vilket såg bra ut så det kändes ju skönt. Har fruktansvärda hjärnspöken kring missfall? Funderar starkt på att boka in VUL inom kort? Peppad och rädd på samma gång. Skönt att ha er att bolla med här inne!!

• Evlu98

Vi berättade för delar av familjen i v.7 och har på slutet mått så illa på morgonen att jag blev tvungen att berätta för min chef varför jag plötsligt behöver vara hemma haha. Men i övrigt kommer vi nog berätta efter KUB v.13. Men vi har bokat in ett VUL om en vecka bara för att se så det finns något där inne hehe... Även om jag har gravsymptom är jag också så himla nojig. 

Ska ni andra göra VUL eller inväntar ni TUL/KUB?

Svar på tråden Gravid med bf Juni 2025!