• Sparklinggrey

Gravid med bf Juni 2025!

Hej och välkommen till tråden och stort grattis till er graviditet! Här kan vi dela med oss av vår resa från start och bara hoppas att vi alla kommer i mål!❤️

• Svar på tråden Gravid med bf Juni 2025!
  • Essential
    junibebis25 skrev 2024-10-04 07:16:02 följande:

jag förstår, håller tummarna att ultraljudet går bra. Du får gärna uppdatera oss här i tråden efter om du vill. 

Jag kommer att kontakta dem i början av nästa vecka 😊

Tack!! Jaa men det gör jag. Har tid om 3 veckor!

vad spännande, man går igenom hälsan och sånt där Och bokar in första ultraljud. 
  • luna889

Hej! Vad glad jag blev när jag såg denna tråd & få dela denna resa med fler som har bf i juni. Ska på inskrivningssamtal på tisdag men som jag räknat ut så verkar jag vara beräknad 8 juni. Är i vecka 4+5 nu. 
    Har historik av ett missfall i juli, jag var i vecka 4+4 så lite nervös är man ändå under dessa dagar.

Vad för symptom känner ni? Mådde väldigt illa under veckan men idag har jag inte mått illa alls utan är vrålhungrig, men har yrsel & är så trött att jag knappt kan föra en konversation med någon & vill bara ligga i sängen. Är också så frusen & har mild molande värk som kommer & går, samt sjukt ömma & spända bröst. Sen är jag så virrig & glömsk, visste inte att det kom så tidigt?? 

• Sparklinggrey

Vad kul att så många hittat hit! Är i 5+6 nu. Mår bra största delen av tiden. Jag försöker dricka mycket vatten, minskat ner på kaffe. Har varit lite glömsk/förvirrad vissa dagar. Får molande värk ibland då jag suttit ner. Känt mig lite öm i brösten. Jag har varit tröttare än vanligt och behövt sova mer. Jag har haft feber och läste att det kan vara farligt, tog paracetamol. Ska höra angående det med barnmorska till veckan. 

• Kommerintepåettnamn

Är gravid med mitt och min fästmans första barn efter första försöket av IVF. Återförde ett fyradagars-embryo lördagen 28/9, har officiell testdag 12/10 men testade positivt imorse. Eftersom Ovitrellesprutan, som togs 22/9, är ute i kroppen, tolkar jag det positiva testet som just positivt 😁 Symptomen jag har är illamående (främst mornar), mensvärk och smärta i ländrygg, lätt yrsel till och från. Om jag lyckats googla mig fram rätt bör BF hamna kring 22/6 2025. 

• Lama21

Hej på er! Är ganska säker på att jag är gravid. Har haft molvärk i minst en vecka och något mer äcklad av lukter. Hade bara ägglossningstest hemma, som enligt testlagret.se även ger positivt utslag vid graviditet, och det var positivt idag. Är rätt säker på att jag hade ägglossning för mer än två veckor sedan (och ingen mens) så bör inte vara ägglossning. 

Första barnet blev till genom ivf och är 11 månader så riktigt sjukt om nu min känsla stämmer. 

Återkommer imorgon när jag tagit ett riktigt test, hoppas ni sitter som på nålar tills dess 😉

• bullbagaren

Hej! Jag hoppar in här och tar del av gemenskapen. Det är extremt tidigt än så länge men jag är ganska övertygad om att jag är gravid. Tog ett digitalt Clearblue-test i lördags som visade att jag är 1-2 veckor gravid. Tog också ett test på vanlig sticka, som visade ett väldigt svagt, nästan osynligt streck.

Osäker på när BF blir då BIM var för fyra veckor sedan. Trodde bara mensen hade uteblivit pga stress. Har gjort ett flertal tester sedan BIM och alla har visat negativt fram till i lördags. Så enligt mina beräkningar borde jag i alla fall vara ungefär i vecka 4 nu och BF borde vara någon gång mellan 14-21 juni. Svårt att avgöra när man inte kan utgå från senaste mensen!? Någon som kan hjälpa mig räkna på ett ungefär?

Inga symptom än faktiskt. Får vänta och se. Är väldigt taggad på denna resa igen, har en tvååring sedan tidigare. Ska bli underbart att ge hen ett syskon.

Grattis till er andra som plussat! 

• Lama21

Nu har jag även ett positivt graviditetstest. Har hört talas om många som lyckats naturligt efter ivf, trodde verkligen inte jag skulle vara en av dem! 

Bf verkar preliminärt vara kring 13 juni. 

Kul att ha en tidigare graviditet att jämföra med den här gången!

• m4tild4

Efter 1 år av försök att bli gravid så är jag äntligen gravid! Plussade i söndags (6/10) och beräknat utefter mensen så bör bf vara kring 12 juni. Hade ett första onlinemöte med BM igår och vi bokade in ett fysiskt möte 25 oktober.

Bör vara i vecka 5 (4+4) just nu. 🥳

• Söderloppan

Hoppar in här med! plussade 10/10 och tror bf blir i mitten av juni. Det är väldigt oklart när jag hade min mens för jag blödde av och till efter en Konisering så jag är inte säker i vilken vecka jag är. Tog ett CB som visade 2-3 veckor 11/10 så ja jag vet inte. vi har försökt i typ 1.5år och hade ett missfall i v.6 i april så vågar inte glädjas helt än. Trodde inte det hade blivit något denna cykel (trots symtom) så vi hade bokat in fertilitetsutredning dagen innan plusset kom 🙈 Symtom är trötthet, lite ömma bröst, kissnödig! frusen, och att jag vaknar typ varje natt vid 02-03. Kommer nog höra av mig till bm nästa vecka om att fortsatt går vägen!

• knyttets

Hur mås det i tråden? 😊

Själv är jag 5+1 idag. Graviditetskänningarna som jag känner igen från förra graviditeten har smugit sig på: bättre luktsinne (allt luktar äckligt), illamående, ömma bröst men framförallt SÅ trött. Är också svullen och trög i magen och den är så otroligt stor. Vet inte hur jag ska lyckas gömma den 😅 Förhoppningsvis lägger sig svullnaden snart. Har bokat inskrivningsbesök i början på november och väntan känns evighetslång som vanligt.

Svar på tråden Gravid med bf Juni 2025!