• Sparklinggrey

Gravid med bf Juni 2025!

Hej och välkommen till tråden och stort grattis till er graviditet! Här kan vi dela med oss av vår resa från start och bara hoppas att vi alla kommer i mål!❤️

• Svar på tråden Gravid med bf Juni 2025!
  • Anonym (LillG)
    Sparklinggrey skrev 2024-10-21 14:38:42 följande:

Känner mig så trött nu, nån mer som känner sig tröttare än vanligt? 

Nej inte än.. men är bara i v 4+3.
    plussade förra måndagen..
    rapar,har skitdålig kondis helt plötsligt. Samt att brösten ömmar och spänner. I övrigt ingenting..
  • Massivt golv

Hoppas att alla mår bra, eller i alla fall hyfsat :P
    här kommer en dum fråga från en som aldrig varit gravid innan. Vad gör man egentligen på inskrivningssamtalet? När jag googlar står det att man tar olika prover och blodtryck och sånt, men mitt möte ska vara digitalt.

En annan fråga, eller kanske mer en fundering. Oftast känns det så overkligt att jag är gravid och som att det inte är på riktigt. Det enda "beviset" man har är ju att man har kissat på en pinne liksom. Nojar över att det inte ska vara på riktigt. Någon annan som känner igen sig eller är jag bara knäpp?

Fridens liljor

• JustinzeVar

Någon som vet om det är normalt med ligamentssmärtor såhär tidigt? Minns inte hur jag hade det med dottern för 9 år sedan..

Det började redan en vecka innan plusset dra och ila mot ljumskarna typ? och när jag reser mig för snabbt, hostar, nyser eller till och med SKRATTAR så hugger det till i tjejmagen och/eller ljumskarna. 

Någon som har eller haft liknande? Behöver jag vara orolig? Är bara i 4+0?

• Evsioon

Hej !! plussade igår med 3an 
    vecka 6 (5+1) idag..
    mår relativt bra men känner mig svullen och saknar mitt snus 😂
    jag kan relatera till  panikkänslor Och nedstämdhet. har varit likadant varje graviditet för mig. ifrågasätter allt och om jag verkligen vill detta. blir helt galen av alla hormoner. Men kan lugna mig lite i att det spårlöst försvunnit i vecka 11 båda gångerna innan!

• Anon0141
    JustinzeVar skrev 2024-10-23 19:04:10 följande:

Någon som vet om det är normalt med ligamentssmärtor såhär tidigt? Minns inte hur jag hade det med dottern för 9 år sedan..

Det började redan en vecka innan plusset dra och ila mot ljumskarna typ? och när jag reser mig för snabbt, hostar, nyser eller till och med SKRATTAR så hugger det till i tjejmagen och/eller ljumskarna. 

Någon som har eller haft liknande? Behöver jag vara orolig? Är bara i 4+0?

Tror det är relativt normalt. Hoppas det iallafall för jag har samma "problem" 😅 
  • Kommerintepåettnamn
    Anon0141 skrev 2024-10-23 20:20:35 följande:
    Tror det är relativt normalt. Hoppas det iallafall för jag har samma "problem" 😅 
    Tack!! Ja!! Varje gång jag hostar nyper det till i någon av ljumskarna. Börjar mig lite framåt varje gång för att göra det lite bättre. Skönt att höra det från fler! Tänkte också att något kanske var fel men med så många som har det lär det ju vara fullt normalt.
  • Kommerintepåettnamn
    Massivt golv skrev 2024-10-23 17:27:18 följande:

här kommer en dum fråga från en som aldrig varit gravid innan. Vad gör man egentligen på inskrivningssamtalet? När jag googlar står det att man tar olika prover och blodtryck och sånt, men mitt möte ska vara digitalt.

En annan fråga, eller kanske mer en fundering. Oftast känns det så overkligt att jag är gravid och som att det inte är på riktigt. Det enda "beviset" man har är ju att man har kissat på en pinne liksom. Nojar över att det inte ska vara på riktigt. Någon annan som känner igen sig eller är jag bara knäpp?

Fridens liljor

Förstår verkligen känslan. Gick in i vecka 7 idag (6+0) och först nu kommer illamåendet. Fick idag utskrivet Lergigan comp då jag gråtit hela dagen av illamående men en liten del av mig är glad att jag får fler och fler symptom eftersom jag inte gjort ultraljud än. Vi har genomgått en IVF så kommer få göra ett ultraljud nästa vecka på IVF-kliniken och det är väll först då, när vi får höra hjärtat, som jag verkligen kommer förstå. Kan gå förbi barnkläder och tycka det känns avlägset, som att jag inte förstår att jag kommer stå där i sommar med en liten 🙂
  • Essential
    Massivt golv skrev 2024-10-23 17:27:18 följande:

Fridens liljor

sist jag var på inskrivningsamtal gick vi igenom lite hälsofrågor. Och bokade in tider för ultraljud. 

har Inte bokat in denna gången än, tänkte vänta till efter mitt tidiga ultraljud som är om några timmar. 

• Essential

Så idag var jag ultraljud och det lilla hjärtat slog så fint! 

blev flyttad tre dagar är i vecka  6+5 idag. 

Svar på tråden Gravid med bf Juni 2025!