Gravid med bf Juni 2025!
Hej och välkommen till tråden och stort grattis till er graviditet! Här kan vi dela med oss av vår resa från start och bara hoppas att vi alla kommer i mål!❤️
Hej och välkommen till tråden och stort grattis till er graviditet! Här kan vi dela med oss av vår resa från start och bara hoppas att vi alla kommer i mål!❤️
Känner mig så trött nu, nån mer som känner sig tröttare än vanligt?
Känner mig så trött nu, nån mer som känner sig tröttare än vanligt?
Hoppas att alla mår bra, eller i alla fall hyfsat :P
här kommer en dum fråga från en som aldrig varit gravid innan. Vad gör man egentligen på inskrivningssamtalet? När jag googlar står det att man tar olika prover och blodtryck och sånt, men mitt möte ska vara digitalt.
En annan fråga, eller kanske mer en fundering. Oftast känns det så overkligt att jag är gravid och som att det inte är på riktigt. Det enda "beviset" man har är ju att man har kissat på en pinne liksom. Nojar över att det inte ska vara på riktigt. Någon annan som känner igen sig eller är jag bara knäpp?
Fridens liljor
Någon som vet om det är normalt med ligamentssmärtor såhär tidigt? Minns inte hur jag hade det med dottern för 9 år sedan..
Det började redan en vecka innan plusset dra och ila mot ljumskarna typ? och när jag reser mig för snabbt, hostar, nyser eller till och med SKRATTAR så hugger det till i tjejmagen och/eller ljumskarna.
Någon som har eller haft liknande? Behöver jag vara orolig? Är bara i 4+0?
Hej !! plussade igår med 3an
vecka 6 (5+1) idag..
mår relativt bra men känner mig svullen och saknar mitt snus 😂
jag kan relatera till panikkänslor Och nedstämdhet. har varit likadant varje graviditet för mig. ifrågasätter allt och om jag verkligen vill detta. blir helt galen av alla hormoner. Men kan lugna mig lite i att det spårlöst försvunnit i vecka 11 båda gångerna innan!
Någon som vet om det är normalt med ligamentssmärtor såhär tidigt? Minns inte hur jag hade det med dottern för 9 år sedan..
Det började redan en vecka innan plusset dra och ila mot ljumskarna typ? och när jag reser mig för snabbt, hostar, nyser eller till och med SKRATTAR så hugger det till i tjejmagen och/eller ljumskarna.
Någon som har eller haft liknande? Behöver jag vara orolig? Är bara i 4+0?
här kommer en dum fråga från en som aldrig varit gravid innan. Vad gör man egentligen på inskrivningssamtalet? När jag googlar står det att man tar olika prover och blodtryck och sånt, men mitt möte ska vara digitalt.
En annan fråga, eller kanske mer en fundering. Oftast känns det så overkligt att jag är gravid och som att det inte är på riktigt. Det enda "beviset" man har är ju att man har kissat på en pinne liksom. Nojar över att det inte ska vara på riktigt. Någon annan som känner igen sig eller är jag bara knäpp?
Fridens liljor
Fridens liljor
sist jag var på inskrivningsamtal gick vi igenom lite hälsofrågor. Och bokade in tider för ultraljud.
har Inte bokat in denna gången än, tänkte vänta till efter mitt tidiga ultraljud som är om några timmar.
Så idag var jag ultraljud och det lilla hjärtat slog så fint!
blev flyttad tre dagar är i vecka 6+5 idag.