Inlägg från: Anon0141 |Visa alla inlägg
  • Anon0141

Gravid med bf Juni 2025!

JustinzeVar skrev 2024-10-23 19:04:10 följande:

Någon som vet om det är normalt med ligamentssmärtor såhär tidigt? Minns inte hur jag hade det med dottern för 9 år sedan..

Det började redan en vecka innan plusset dra och ila mot ljumskarna typ? och när jag reser mig för snabbt, hostar, nyser eller till och med SKRATTAR så hugger det till i tjejmagen och/eller ljumskarna. 

Någon som har eller haft liknande? Behöver jag vara orolig? Är bara i 4+0?

Tror det är relativt normalt. Hoppas det iallafall för jag har samma "problem" 😅 
  • Anon0141
    Kommerintepåettnamn skrev 2024-11-14 16:41:13 följande:

Hur är eran hunger? När jag inte mår illa är jag extremt hungrig. Jag äter lunch för att äta en till lunch en timme senare. Är det fler så känner så här? Sitter detta i en hel graviditet? Hur ska man lyckas hålla en rimlig vikt med detta hunger och sug? ????

För mig var det så med första. Inte lika mycket nu. Minns att jag åt mycket kex, älskade att dricka mjölk och äta gröna äpplen. Och flingor! 😅Jag gick totalt upp 7 kg under graviditeten men det är ju sjukt individuellt också!
  • Anon0141
    Kommerintepåettnamn skrev 2024-11-14 19:56:30 följande:
    Det känns som att jag redan gått upp 7kg på mackor och flingor.. satt det kvar hela graviditeten eller kan det dämpas något i andra trimestern? :)
    Nej gud aptiten förändrades hela tiden. Skulle säga att mellan v 11+0 till vecka 34 ungefär var den som vanligt. Efter det smakade ALLT skit. Och jag kunde liksom inte äta för barnet tog så mycket plats.
  • Anon0141
    Kommerintepåettnamn skrev 2024-11-15 09:33:36 följande:
    Skönt att höra! Saknar att kunna vara hungrig eftersom jag äter konstant för att dämpa illamåendet.
    Vänta tills du får cravings 😅 trodde inte jag hade sånt tills jag kom på mig själv med att äta skink- inlindad saltgurka klockan 02 en natt 🤣 nu är det det enda jag vill äta. Allt lindat i en saltgurka ????
  • Anon0141
    Kommerintepåettnamn skrev 2024-11-15 16:20:30 följande:
    Skinkinlindad saltgurka lät ju iof både gott och relativt nyttigt 😅 
    Med sonen var det flera liter pucko 😅 väntar på att det ska dra igång igen 🤣
  • Anon0141

För alla er som mår illa- har ni testat ingefära kapslar? Jag trodde inte jag hade en bebis I magen för jag kan ränka på en hand hur många gånger jag mått illa. Förra graviditeten var snudd på att jag sjukskrev mig från v.7 för jag klarade knappt av att jobba.

• Anon0141
    Pingvinenzorro skrev 2025-01-04 11:08:24 följande:

Hej och grattis alla här inne! Jag och min sambo kämpade i 1,5 år innan vi fick ett plus på stickan. Bf 23/6, någon annan som har 23/6? 

jag är inne i spökveckorna nu och är orolig? Igår (fredag) hade jag en rosa flyttning när jag torkade mig på morgonen som under dagen blev mindre och mindre. Kontaktade min BM och vi skulle boka in en tid för kontroll av bakteriell vaginos? men är så orolig just nu pga att jag mår så bra, känner inte bebis och den rosa flytningen på det. Något ni varit med om? 

vårt KUB såg bra ut och hen lekte fint i magen 13/12 🥰

Stort grattis! ❤️ jag har varit med om liknande! Hade jättemycket flytningar runt vecka 10-16 ungefär. Några rosafärgade. Testade för allt möjligt men inget som visade något. Spökveckor från ungefär vecka 10 också. Men nu har foglossning börjat spöka aldeles för tidigt 😅 och magen syns väldigy väl. Var på RUL igår och allt såg jättefint ut 🥰
  • Anon0141
    Pingvinenzorro skrev 2025-01-05 00:47:58 följande:
    Åh härligt att höra! Jag ligger just nu i soffan, äter min sista måltid innan jag ska sova (ett päron) och tycker att jag känner bebis röra sig? Känns som de är en ål i magen? Kan det stämma??
    Ja absolut! Jag tyckte orm. Har typ bara hört om fladder och fiskar innan, men mina barn verkar vara ormar 😅
Svar på tråden Gravid med bf Juni 2025!