Gravid med bf Juni 2025!
Hej och välkommen till tråden och stort grattis till er graviditet! Här kan vi dela med oss av vår resa från start och bara hoppas att vi alla kommer i mål!❤️
Hej och välkommen till tråden och stort grattis till er graviditet! Här kan vi dela med oss av vår resa från start och bara hoppas att vi alla kommer i mål!❤️
Hur mås det i tråden? 😊
Själv är jag 5+1 idag. Graviditetskänningarna som jag känner igen från förra graviditeten har smugit sig på: bättre luktsinne (allt luktar äckligt), illamående, ömma bröst men framförallt SÅ trött. Är också svullen och trög i magen och den är så otroligt stor. Vet inte hur jag ska lyckas gömma den 😅 Förhoppningsvis lägger sig svullnaden snart. Har bokat inskrivningsbesök i början på november och väntan känns evighetslång som vanligt.
Hur mås det i tråden? 😊
Själv är jag 5+1 idag. Graviditetskänningarna som jag känner igen från förra graviditeten har smugit sig på: bättre luktsinne (allt luktar äckligt), illamående, ömma bröst men framförallt SÅ trött. Är också svullen och trög i magen och den är så otroligt stor. Vet inte hur jag ska lyckas gömma den 😅 Förhoppningsvis lägger sig svullnaden snart. Har bokat inskrivningsbesök i början på november och väntan känns evighetslång som vanligt.
idag Är jag 5+4. Känner mig inte alls gravid vilket gör Att jag känner mig orolig. I fredags fick jag ngn brun flytning. Samma i lördags och idag. Inte mycket men ca en två st/dag. i samband med detta hade jag lite molandevärk vilket gjorde Mig mer orolig. I lördags tog jag test Som visade v2-3 igår och idag visade den 3+.
det enda jag känner är lite ömma bröst.
i och med mina tidigare missfall kör jag denna gången med progesteron (cyclogest) och trombyl från dagen Jag plussade.
har glömt att säga att 3 dagar innan jag plussade skickade vi in remiss för ivf.
skönt att känna gravidsymtom, för då känner man att man är gravid liksom. jag förstår dig med väntan. Det känns som en evighet?. har själv tid för tidigt ultraljud i vecka 8. Jobbigt med väntan 🥲
Hej!
En till med BF i juni.
Gravid med tredje barnet. 6+1. Var på inskrivningssamtal idag på MVC och imorgon tid hos läkaren för att kolla så att veckan stämmer (pga olika anledningar ska vi kolla det).
Symptom:
Illamående morgon och kväll/natt
Ömma bröst
Törstig
Väldigt känslig för vissa dofter
Nedstämd/Oroskänsla/Panikkänsla (inget jag haft tidigare graviditeter)
Hej!
Jag är gravid med mitt första barn med beräknad bf den 8 juni 2025. Vi lyckades på första försöket, så att säga, så det känns läskigt, plötsligt, jätteroligt, nervöst och alltihop.
Jag mår bra hittills, men känner mig som Pamela Anderson pga extremt svullna bröst. Och de var stora redan från början, haha. Stundvis känner jag mig även väldigt orolig, lite deppig och har overklighetskänslor. Många veckor kvar tills jag träffar någon vårdpersonal, vilket känns lite jobbigt.
Är i vecka sex nu, 5+2 (BF 17/6) och har klarat mig hittills med halsbränna. Idag är dock en tuff dag då hela dagen spenderats i soffan med yrsel och med det kom illamåendet. Jag har testat banan (innan jag gick upp), bröd, godis, salta kex, sushi, vatten.. yrseln är lika stark. Någon mer med yrsel och som hittat någon knep att dela med sig av? UL hos IVF-kliniken 31/10, inskrivning hos MVC 1/11.
Är i vecka sex nu, 5+2 (BF 17/6) och har klarat mig hittills med halsbränna. Idag är dock en tuff dag då hela dagen spenderats i soffan med yrsel och med det kom illamåendet. Jag har testat banan (innan jag gick upp), bröd, godis, salta kex, sushi, vatten.. yrseln är lika stark. Någon mer med yrsel och som hittat någon knep att dela med sig av? UL hos IVF-kliniken 31/10, inskrivning hos MVC 1/11.
Mitt illamående har varit hemskt senaste dagarna och ingenting hjälper. Är illamående dygnet runt. Känns som man är påväg att spy hela tiden. Plus att jag bilvit dunderförkyld så hoppas illamåendet är värre pga förkylningen så det blir bättre när jag är frisk igen.
Blev bak flyttade efter VUL och är nu i vecka 6+1. De hittade inget på ultraljudet mer än en graviditet så just nu är man ju orolig över om det ens är något. Men läkaren försökte lugna mig att jag var så tidigt i graviditeten i måndags och att man sällan ser något så tidigt. Ska dit igen om 2 veckor.
Plussade i måndags och går precis in i v 5 idag. Känner inget förutom att jag rapar en hel del. Därav det tidiga testet 😅 gjorde kub förra hösten där man såg att fostrets hjärta slutat slå dagarna innan bara. Nytt försök nu, och ny man också efter en rad tråkiga omständigheter. Känner mig både glad och livrädd!
finns det någon fbgrupp ännu?
Hej! Vet inte om jag får hoppa in i denna grupp? Är otroligt tidigt ute, fick plus på äl+9 bim-5 igår så endast v 3+1 då.
Beräknad 3 juli med tredje barnet. Hade ett MA i somras i v11 (overkligt) svårt att pricka rätt med en graviditet då maken är borta varannan vecka. Men här är vi nu och är så glada!
Alltså förra graviditeten (MA) var det tvillingar. Känner mig lite oroligt att det ska vara det igen i och med att jag plussade så tidigt...????