Inlägg från: Essential |Visa alla inlägg
  • Essential

Gravid med bf Juni 2025!

Hej!
    Jag hoppar också in här. 

Jag är gravid i v5

jag Plussade i söndags och har 3 tidiga missfall i bagaget. 
    Innan jag plussade kände jag ganska mycket symtom. så jag går runt och oroar mig, och just  nu känner jag mig inte så ?gravid?. Hur mår ni? Känner ni er ?gravida??

• Essential
    junibebis25 skrev 2024-10-02 17:23:42 följande:

Hej! Hoppar också in här. Försökt sen april utan framgång. I måndags plussade jag för första gången någonsin och jag är så himla himla glad. Enligt appen är BF 10/6 just nu. 

Vet inte om jag inbillar mig men mår liiite illa och sen har min mage varit väldigt svullen igår och idag. Bortsett från det känner jag inga symptom. 

Det ska bli väldigt roligt att följa er här i tråden 😊

Åh vad  vad roligt, jag har också bf 10/6 enligt appen. 
    Jag känner inte så mycket symtom förutom kanske lite andfåddhet när jag går fort och så. så jobbigt att behöva oroa sig. Men får gå på tidigt ultraljud för att se att allt är ok. 

• Essential
    junibebis25 skrev 2024-10-03 18:17:47 följande:
    åh vad roligt! ja oron är inte alls rolig.. Såg att du har missfall i bagaget, jag beklagar. Håller tummarna för dig den här gången. Har du tagit kontakt med någon Barnmorskemottagning än? 

Nej denna gången har jag inte gjort det. De andra gångerna har jag ringt barnmorskemottagning så Fort jag plussat. Men tänkte att jag väntar tills jag har varit på ultraljudet. och det gör jag hos min gynekrolog. 

Har du pratat med någon barnmorskmottagning än?

• Essential
    junibebis25 skrev 2024-10-04 07:16:02 följande:

jag förstår, håller tummarna att ultraljudet går bra. Du får gärna uppdatera oss här i tråden efter om du vill. 

Jag kommer att kontakta dem i början av nästa vecka 😊

Tack!! Jaa men det gör jag. Har tid om 3 veckor!

vad spännande, man går igenom hälsan och sånt där Och bokar in första ultraljud. 
  • Essential
    knyttets skrev 2024-10-13 08:19:20 följande:

Hur mås det i tråden? 😊

Själv är jag 5+1 idag. Graviditetskänningarna som jag känner igen från förra graviditeten har smugit sig på: bättre luktsinne (allt luktar äckligt), illamående, ömma bröst men framförallt SÅ trött. Är också svullen och trög i magen och den är så otroligt stor. Vet inte hur jag ska lyckas gömma den 😅 Förhoppningsvis lägger sig svullnaden snart. Har bokat inskrivningsbesök i början på november och väntan känns evighetslång som vanligt.

idag Är jag 5+4. Känner mig inte alls gravid vilket gör Att jag känner mig orolig. I fredags fick jag ngn brun flytning. Samma i lördags och idag. Inte mycket men ca en två st/dag. i samband med detta hade jag lite molandevärk vilket gjorde Mig mer orolig. I lördags tog jag test Som visade  v2-3 igår och idag visade den 3+. 
    det enda jag känner är lite ömma bröst. 

i och med mina tidigare missfall kör jag denna gången med progesteron (cyclogest) och trombyl från dagen Jag plussade. 

har glömt att säga att 3 dagar innan jag plussade skickade vi in remiss för ivf. 

skönt att känna gravidsymtom, för då känner man att man är gravid liksom. jag förstår dig med väntan. Det känns som en evighet?. har själv tid för tidigt ultraljud i vecka 8. Jobbigt med väntan 🥲

• Essential
    Massivt golv skrev 2024-10-23 17:27:18 följande:

Hoppas att alla mår bra, eller i alla fall hyfsat :P
    här kommer en dum fråga från en som aldrig varit gravid innan. Vad gör man egentligen på inskrivningssamtalet? När jag googlar står det att man tar olika prover och blodtryck och sånt, men mitt möte ska vara digitalt.

En annan fråga, eller kanske mer en fundering. Oftast känns det så overkligt att jag är gravid och som att det inte är på riktigt. Det enda "beviset" man har är ju att man har kissat på en pinne liksom. Nojar över att det inte ska vara på riktigt. Någon annan som känner igen sig eller är jag bara knäpp?

Fridens liljor

sist jag var på inskrivningsamtal gick vi igenom lite hälsofrågor. Och bokade in tider för ultraljud. 

har Inte bokat in denna gången än, tänkte vänta till efter mitt tidiga ultraljud som är om några timmar. 

• Essential

Så idag var jag ultraljud och det lilla hjärtat slog så fint! 

blev flyttad tre dagar är i vecka  6+5 idag. 

• Essential
    Anonym (LillG) skrev 2024-11-02 08:46:36 följande:

Hur mår ni alla? Går in i vecka 6+0 idag och har vul på onsdag.

enda symtom jag har nu är ömma bröstvårtor.
    känner inget illamående. Har även brun/beige aktiga flytningar Vilket håller ner förväntningarna på onsdag. Räknar inte med att vulet ska visa ett pickande hjärta.

med sonen mådde ja rätt illa i början. Ma som slutade med att fostret dog i v 12 mådde ja inte illa :/ 

jag har haft samma som dig. Hade inga symtom förutom ömma bröst. vecka 5 började mina bruna flytningar. vissa dagar är Det mer än andra dagar. Och jag har de fortf är i vecka 9 idag. var på tidigt ultraljud 6+5 där Jag fick se hjärtat. 

• Essential
    Jejje93 skrev 2024-11-08 21:56:40 följande:

Gick in i vecka 10 idag. (9+0). Igår när jag gick på toa så kom det rosa på hela pappret. Är typ inställd på MA nu. Gyn söger att det är normalt då jag inte har ont eller så, och inget Mer blod har kommit. Men jag har känt hela denna graviditet att något inte är som det ska.. bara en magkänsla 😢 grät hela kvällen igår och jag vill bara göra Kub nu så det är avklarat men samtidigt är jag livrädd för att det ska vara ett dött foster. 

hur har Det gått? Har det kommit mer Blod? 

jag har haft bruna flytningar i 5 veckor och har varit på ultraljud och allting har sett bra ut. Behöver inte betyda missfall 

• Essential
    Kommerintepåettnamn skrev 2024-11-26 19:55:42 följande:

Gick in i vecka 12 idag och illamåendet har börjat lätta
    men behöver fortfarande mina lergigan. Jag har dock börjat få foglossning och får ont i ländryggen efter att varit och handlat, även om jag inte burit tungt. Trappor och promenader gillar inte kroppen, den mår bäst att sitta eller ligga ner. Jag hade sett fram emot en ?hälsosam? graviditet med mycket rörelse, bra mat men istället vill jag knappt röra mig och är konstant hungrig. Gått ut 6kg redan vilket ger mig ångest. Någon som känner igen sig?

precis samma för mig förutom foglossningen. :/

• Essential
    Maelle89 skrev 2024-12-04 11:57:23 följande:

Igår fick vi vårt svar på NIPT och det såg normalt ut. Fick även veta kön och jag blev väldigt chockad. Har två pojkar innan och där jag mått likadant på deras graviditeter, denna mår jag helt annorlunda. Jag  har alltid haft känslan att jag bara kommer få pojkar men ändå var känslan tjej eftersom jag mår så fruktansvärt dåligt. Så igår så kom resultat och vi väntar ännu en pojke. Så självklart men ändå förvånad eftersom mitt mående är så annorlunda. Nu känns det lite mer verkligt och nästa vecka är det dags för ultraljud igen. Spännande om vi kan se kön där oxå men NIPT ska ju vara 99 % säkert. 

Jag är ändå förvånad över att denna graviditet är så annorlunda mot tidigare. Kanske är för att jag är äldre nu ;) Är ändå 10 år sen jag var gravid sen sist. 

Vad skönt att allting såg bra ut. 

jag lämnade precis blodprov för nipt. undrar bara hur lång tid det tog innan du fick svar?
Svar på tråden Gravid med bf Juni 2025!