Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Gravid med bf Juni 2025!

Någon mer som har GAD eller annan ångestproblematik? jag har även adhd och jag h a t a r situationer jag inte kan kontrollera. Så att vara gravid är verkligen en mardröm för mig, har ett barn sen innan och vet det underbara som kommer men det gör så ont i mig psykiskt att vara gravid 😭 
    vet inte vad jag vill komma fram till, vill bara skriva av mig. tydligen är inte min ångest heller en grund för tidigt UL. Vilket jag kan förstå, jag ska ju inte särbehandlas för att jag har diagnoser. andra är säkert också minst lika orolig men det här tar verkligen över mitt liv. Försöker bara fokusera på min förstfödda och aht Om det är menat kommer det gå bra. 

• Anonym (J)
    knyttets skrev 2024-10-28 19:42:16 följande:
    Har du nån samtalskontakt eller nån du tidigare gått hos som du kan återuppta kontakten med? Jag gick själv i terapi då jag väntade första barnet och även under första tiden postpartum. Det var verkligen guld värt för ångesthanteringen och känner att jag har mycket nytta av det jag lärde mig då nu då jag är gravid igen. Man liksom vet att det är hjärnspöken men det är som att hormonerna kidnappar ens hjärna. Katastroftankar deluxe.
    Har snart en tid på psykiatrin om samtal med min läkare. Ska berätta då att jag är gravid och sen kommer jag nog få en sjuksköterska att prata med som förra gången.. det är verkligen hemskt. För mig blev det bättre när jag fick se bebisen vid RUL. Kub erbjöds inte i mitt landsting. Nu bor jag i Sthlm så kommer ju få kub i vecka 12. Hoppas det håller sig kvar tills dess och att jag kan lugna ner mig. Det är fruktansvärt det här 🙁
Svar på tråden Gravid med bf Juni 2025!