• Anonym (Skatan)

Vad hände med det trevliga forumet?

Har varit medlem här sedan tonåren. Fått hjälp med allt från hjärtesorg till att hitta borttappade föremål. Svaren var många och tonen oftast god. Men något har hänt de senaste åren eller året till och med. Forumet drunknar i runktrådar, troll och bittra incels. Startar man en seriös tråd om relationen, barn eller graviditet har man tur om man får fem svar. Ibland försvinner de i massan, helt obesvarade. Ofta är det någon eller några som dessutom måste skriva något otrevligt och nedvärderande. Vad hände? Är det bara jag som saknar "gamla" familjeliv? Varför fungerar allt så dåligt nu?

• Svar på tråden Vad hände med det trevliga forumet?
  • Anonym (Sigma)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-19 19:50:46 följande:
    Jo, jag kan känna av att du har svårt för dessa frågor. Varför fortsätter du diskutera om det stör dig då?

Att du vill vara ett offer helt oförtjänt? Ja, det har jag svårt för. Det har nog de flesta, ser inte det som en anledning till att inte bemöta dig, det är ju ologiskt. Varför vill du att jag slutar diskutera?

Du kanske ska sluta framställa dig (och blanda in oss andra män i det hela) som ett offer i stället. Har du tänkt på det?

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-19 18:59:45 följande:
    Troligen en del av problemet. Men jämställdheten är bara intressant när det handlar om fördelar och det kan troligen störa en del. Kvinnor är även bättre på att vara offer.

Män som ser sig som offer accepteras inte av den stora massan.
    Det beror på hur man ser det, kvinnor har varit i underläge sedan urminnes tider, då upplever man troligen att man vill jämna till oddsen. Men jo, jag har tvättat och bytt hjul på bilar många ggr, såklart. Ja, kvinnor kan ha irriterande offermentalitet, det tror jag kommer att ändras med tiden. Det är irriterande hos alla btw.
  • Tow2Mater
    TröttMört skrev 2024-09-19 19:35:59 följande:

Tycker du...?

Jag själv förbryllas av att bra personliga egenskaper alltid förknippas med manliga könsorgan, medan dåliga förknippas med kvinnliga diton. 

"Det är stake i honom"
    "Han är en sån pussy"

Hur är du kodad, vilka värderingar lägger du i dessa två?

Du har inte hort talas om bråkstake?

Ordet pussy har fler betydelser och ursprunget kan likväl vara från t ex pussy cat eller pusillanimou.

Ibland ser man bara det man vill se.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Sigma) skrev 2024-09-19 20:03:01 följande:

Att du vill vara ett offer helt oförtjänt? Ja, det har jag svårt för. Det har nog de flesta, ser inte det som en anledning till att inte bemöta dig, det är ju ologiskt. Varför vill du att jag slutar diskutera?

Du kanske ska sluta framställa dig (och blanda in oss andra män i det hela) som ett offer i stället. Har du tänkt på det?

Jag tänker inte män som ett kollektiv i det avseendet att jag skulle låta bli att hävda mina åsikter, att lyfta ideer, framföra åsikter för mäns skull generellt sett.

Jag bollar dom tankar jag känner för.
  • TröttMört
    Tow2Mater skrev 2024-09-19 21:08:30 följande:
    Du har inte hort talas om bråkstake?

Ordet pussy har fler betydelser och ursprunget kan likväl vara från t ex pussy cat eller pusillanimou.

Ibland ser man bara det man vill se.
    FörvånadFörvånadFörvånadFörvånad

Gud ger och gud tar...
  • Anonym (Hm)

Tycker du...?

Jag själv förbryllas av att bra personliga egenskaper alltid förknippas med manliga könsorgan, medan dåliga förknippas med kvinnliga diton. 

"Det är stake i honom"
    "Han är en sån pussy"

+1
  • Anonym (Hm)

Tycker du...?

"Det är stake i honom"
    "Han är en sån pussy"

+1
  • Anonym (Man)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-09-19 20:07:44 följande:
    Det beror på hur man ser det, kvinnor har varit i underläge sedan urminnes tider, då upplever man troligen att man vill jämna till oddsen. Men jo, jag har tvättat och bytt hjul på bilar många ggr, såklart. Ja, kvinnor kan ha irriterande offermentalitet, det tror jag kommer att ändras med tiden. Det är irriterande hos alla btw.
    Jo, offermentalitet är väl inget vidare attraktivt oavsett kön. Det är väl därför man mer dryftar dessa funderingar på ett anonymt forum. I verkligheten vill man inte ha den stämpeln.
  • Tow2Mater
    Anonym (Hm) skrev 2024-09-19 21:17:50 följande:
    +1
    Anonym (Hm) skrev 2024-09-19 21:17:50 följande:
    +1
    Det där är vad du kan använda tummen till istället for att irritera med nonsens inlägg.

• Anonym (Sigma)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-19 21:16:29 följande:
    Jag tänker inte män som ett kollektiv i det avseendet att jag skulle låta bli att hävda mina åsikter, att lyfta ideer, framföra åsikter för mäns skull generellt sett.

Jag bollar dom tankar jag känner för.
    Jaså? "Framföra åsikter för mäns skull" är att betrakta män som ett kollektiv. Män har inte utsett dig som en slags kränkt talesperson. Tycker du dig vara ett offer så uttryck det i så fall, blanda inte in andra män. Vem har varit dum mot dig? Kvinnor som kollektiv tydligen? Osäkert på vad dessa kvinnor har gjort mot dig och det är otydligt varför du anser dig vara ett offer. 

Du får acceptera att andra har åsikter när du har en oförrättad offermentalitet. Det är könskrigare som du som är en del av problemet med forumet.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Sigma) skrev 2024-09-19 21:46:46 följande:
    Jaså? "Framföra åsikter för mäns skull" är att betrakta män som ett kollektiv. Män har inte utsett dig som en slags kränkt talesperson. Tycker du dig vara ett offer så uttryck det i så fall, blanda inte in andra män. Vem har varit dum mot dig? Kvinnor som kollektiv tydligen? Osäkert på vad dessa kvinnor har gjort mot dig och det är otydligt varför du anser dig vara ett offer. 

Du får acceptera att andra har åsikter när du har en oförrättad offermentalitet. Det är könskrigare som du som är en del av problemet med forumet.
    Du läser in mer än vad som skrivs tyvärr. 
  • Anonym (Bra fråga)
    Anonym (DinA) skrev 2024-09-19 12:46:17 följande:
    Och du tillför så jävla mycket? Haha, du är ett skämt precis som tukt och alla andra nollor som är sinnesslöa i den här tråden. Gå och gör något vettigt istället för att sprida din dynga här. 
    Ja, jag tillför mer än vad du har gjort iallafall. Det enda du sysslar med är att medvetet feltolka medlemmars texter och förolämpa folk. Beter du dig på detta låga sätt så kommer du också få samma medicin tillbaka. 

Den enda nollan här är du och ingen annan. Lägg ner tramset. 
  • Anonym (Sigma)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-19 21:49:51 följande:
    Du läser in mer än vad som skrivs tyvärr. 
    Med hänvisning till det du skrivit tidigare så tror jag att du är en av de som känner sig "goda" och saknar "självreflektion" en hel del projicerande med andra ord. Kanske ta itu med dina egna känslor och bekymmer i stället för att kasta över det på andra?
  • Tyra myra

Tänkte följa tråden och se vart den landade. Nu ser jag att det lutar åt att "könsgnabbet" kommer att stå som vinnare. 

Frågan om varför FL upplevs som ett mindre trevligt och välkomnande forum är inte längre tema i diskussionen.

Kanske skulle FL skapa en ny kategori där "könsgnabbarna" fick härja fritt ?

• Anonym (Skatan)

Kul att det är liv i tråden men kan ni som vill diskutera kvinnor vs. män eller "än du då...!" på individnivå starta egna trådar eller fortsätta bråka i PM istället? Det är off topic. 

Stort tack till er andra som håller god ton och fokuserar på ämnet.

• Anonym (Sigma)
    Anonym (Skatan) skrev 2024-09-20 03:48:16 följande:

Kul att det är liv i tråden men kan ni som vill diskutera kvinnor vs. män eller "än du då...!" på individnivå starta egna trådar eller fortsätta bråka i PM istället? Det är off topic. 

Stort tack till er andra som håller god ton och fokuserar på ämnet.

Tycker det är en av de stora bekymren här på forumet. Könskrigarna. Vad finns det för alternativ till att inte bemöta såna egentligen? Ska de få kasta ut sig diverse toxiska saker om en stor grupp människor och det förväntas passera som en slags normal hållning? Då bidrar man själv till att normalisera hatet. 
  • Anonym (Håller med)

Det var betydligt bättre ton här förr. 

• Anonym (Man)
    Anonym (Håller med) skrev 2024-10-14 19:47:12 följande:

Det var betydligt bättre ton här förr. 

Alla tycker det var bättre ton förr, men ingen tänker att dom har en del i detta. Det är bara andra som är elaka.
  • Anonym (KILL)
    Anonym (Sigma) skrev 2024-09-20 13:30:50 följande:
    Tycker det är en av de stora bekymren här på forumet. Könskrigarna. Vad finns det för alternativ till att inte bemöta såna egentligen? Ska de få kasta ut sig diverse toxiska saker om en stor grupp människor och det förväntas passera som en slags normal hållning? Då bidrar man själv till att normalisera hatet. 
    Eller så skriver bara den som först ser ett sådant inlägg KILL i tråden och sen låter man den falla och engagerar sig inte mer.
  • Anonym (Man)
    Anonym (KILL) skrev 2024-10-14 20:01:38 följande:
    Eller så skriver bara den som först ser ett sådant inlägg KILL i tråden och sen låter man den falla och engagerar sig inte mer.
    Hur skulle det hjälpa?
Svar på tråden Vad hände med det trevliga forumet?