Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Vad hände med det trevliga forumet?

Många som anser sig goda på detta forum uppför sig minst lika illa som personerna dom klagar på.

• Anonym (Man)
    Anonym (Hilda) skrev 2024-09-19 01:17:54 följande:

Ännu en tråd som spårade ur. Så rätt du har TS

Och åter igen ingen som helst självreflektion. Om man anser sig vara en av dom goda med rätt åsikter så är det såklart dom andra som är jobbiga och vill tjafsa, eller?

It takes two to tango! 
  • Anonym (Man)
    Kvittning skrev 2024-09-19 06:10:07 följande:

Jag tror att en viktig sak är att inte haka på.

Nästan alltid när någon ställer en fråga så ignorerar den de som faktiskt försöker hjälpa utan hakar på de oseriösa som bara förstör.

Så många gånger som jag lägger ned tid på att skriva ett svar i försök att hjälpa ts där ts sedan svarar varje idiot specifikt och de seriösa svaren med "tack ni som försökt hjälpa men den här tråden spårade ur". Och det är såklart den gör det när ts själv skriver 10 inlägg som svar på tal och 1 som svar på det seriösa. Då har ju ts själv orsakat över 90% tjafs och effektivt stoppat intresset hos de som vill hjälpa.

Om ts istället svarade på de som försöker hjälpa och helt ignorerar de som bara förstör så skulle tråden få en helt annan riktning. Så ett stort ansvar hos trådstartarna alltså att faktiskt driva de svaren som är hjälpsamma.

Stämmer så bra, men det fattar inte dessa användare.
  • Anonym (Man)
    baam77 skrev 2024-09-19 17:18:06 följande:

Det jag är så trött på är alla dessa trådar som generaliserar män och kvinnor. mammor och pappor. är man inne här varje dag och läser skiten så får man ju för sig att så är män och kvinnor, men så är det inte. familjeliv är inte hela Sverige.  

Nä, riktigt så illa är det väl inte. Men det tjafsas även rätt bra i kommentarsfält från kvällstidningar mm när det handlar om genus.

Samhället har på något märkligt sätt ändå satt män mot kvinnor i någon grad. Så var det inte förr. Det är inte uteslutande FL som råkat ut för detta.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Skatan) skrev 2024-09-19 17:29:23 följande:

Christ on a bike! Nu har tråden täckt in både spam och en meningslös provokatör. Fattas bara att någon hoppar in här och frågar vad jag har för trosor. Tungan ute

Vad har du för trosor?

Med vänlig hälsning, Kent 47
  • Anonym (Man)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-09-19 18:51:19 följande:
    Den ökade jämställdheten faller inte i god jord hos dom som tycker att dom förlorar på den, antar att det är det som sker.
    Troligen en del av problemet. Men jämställdheten är bara intressant när det handlar om fördelar och det kan troligen störa en del. Kvinnor är även bättre på att vara offer.

Män som ser sig som offer accepteras inte av den stora massan.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Sigma) skrev 2024-09-19 19:03:08 följande:
    Det du skriver är "offrigt" (för män)

men du tänker säkert inte ens på det, för att det är normalt att män skriver på det sättet i din verklighet.
    Du vet högst troligtvis inget om min verklighet, men det var ett bra försök.

Bra att du reflekterade över att mitt inlägg till viss del hade offermentalitet, att du såg det och kommenterade det bekräftar min tes.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Sigma) skrev 2024-09-19 19:25:51 följande:
    Majoriteten av dina inlägg i tråden osar offermentalitet. Så svårt var det inte att upptäcka. Du är inte ens medveten, du vet vad som sägs: man ska inte kasta sten i ett glashus
    Jag är inget offer i verkligheten. Har familj, jobb och ett bra liv. Men det är intressant att jag inte kan ta upp olika perspektiv som man i ett diskussionsforum och bolla dessa frågor utan att få etiketten offer av dig.

Det är bara ren retorik från din sida och hyfsat vanligt tillvägagångssätt istället för att faktiskt diskutera dessa frågor med ett öppet sinne. Det ligger trots allt något i det jag säger vill jag mena.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Sigma) skrev 2024-09-19 19:47:41 följande:
    Låt mig gissa: "din yttrafrihet är hotad" eller "man får inte säga vad man tycker i det här landet längre"

Här fick du inte gå omkring och vara ett stackars offer som är utsatt av andra offer utan att någon påpekade att du var ett offer. Du vill ju bara vara ett offer på familjeliv, inte i verkligheten där du måste berätta vilken vinnare du är.

Jag blir så trött på såna som dig, så förutsägbara.
    Jo, jag kan känna av att du har svårt för dessa frågor. Varför fortsätter du diskutera om det stör dig då?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Sigma) skrev 2024-09-19 20:03:01 följande:

Att du vill vara ett offer helt oförtjänt? Ja, det har jag svårt för. Det har nog de flesta, ser inte det som en anledning till att inte bemöta dig, det är ju ologiskt. Varför vill du att jag slutar diskutera?

Du kanske ska sluta framställa dig (och blanda in oss andra män i det hela) som ett offer i stället. Har du tänkt på det?

Jag tänker inte män som ett kollektiv i det avseendet att jag skulle låta bli att hävda mina åsikter, att lyfta ideer, framföra åsikter för mäns skull generellt sett.

Jag bollar dom tankar jag känner för.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-09-19 20:07:44 följande:
    Det beror på hur man ser det, kvinnor har varit i underläge sedan urminnes tider, då upplever man troligen att man vill jämna till oddsen. Men jo, jag har tvättat och bytt hjul på bilar många ggr, såklart. Ja, kvinnor kan ha irriterande offermentalitet, det tror jag kommer att ändras med tiden. Det är irriterande hos alla btw.
    Jo, offermentalitet är väl inget vidare attraktivt oavsett kön. Det är väl därför man mer dryftar dessa funderingar på ett anonymt forum. I verkligheten vill man inte ha den stämpeln.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Sigma) skrev 2024-09-19 21:46:46 följande:
    Jaså? "Framföra åsikter för mäns skull" är att betrakta män som ett kollektiv. Män har inte utsett dig som en slags kränkt talesperson. Tycker du dig vara ett offer så uttryck det i så fall, blanda inte in andra män. Vem har varit dum mot dig? Kvinnor som kollektiv tydligen? Osäkert på vad dessa kvinnor har gjort mot dig och det är otydligt varför du anser dig vara ett offer. 

Du får acceptera att andra har åsikter när du har en oförrättad offermentalitet. Det är könskrigare som du som är en del av problemet med forumet.
    Du läser in mer än vad som skrivs tyvärr. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Håller med) skrev 2024-10-14 19:47:12 följande:

Det var betydligt bättre ton här förr. 

Alla tycker det var bättre ton förr, men ingen tänker att dom har en del i detta. Det är bara andra som är elaka.
  • Anonym (Man)
    Anonym (KILL) skrev 2024-10-14 20:01:38 följande:
    Eller så skriver bara den som först ser ett sådant inlägg KILL i tråden och sen låter man den falla och engagerar sig inte mer.
    Hur skulle det hjälpa?
Svar på tråden Vad hände med det trevliga forumet?