• Anonym (Skatan)

Vad hände med det trevliga forumet?

Har varit medlem här sedan tonåren. Fått hjälp med allt från hjärtesorg till att hitta borttappade föremål. Svaren var många och tonen oftast god. Men något har hänt de senaste åren eller året till och med. Forumet drunknar i runktrådar, troll och bittra incels. Startar man en seriös tråd om relationen, barn eller graviditet har man tur om man får fem svar. Ibland försvinner de i massan, helt obesvarade. Ofta är det någon eller några som dessutom måste skriva något otrevligt och nedvärderande. Vad hände? Är det bara jag som saknar "gamla" familjeliv? Varför fungerar allt så dåligt nu?

• Svar på tråden Vad hände med det trevliga forumet?
  • Tukt
    Tyra myra skrev 2024-09-19 13:41:10 följande:

Fantastiskt att till och med den här tråden visar upp FL från både sin bästa och sin sämsta sida.

Det finns till och med de som delar in skribenterna i de "goda" och därmed erkänner att det finns "onda".  

Ställde en fråga angående detta, där jag frågade vad man menar med de "goda" men fick inget svar. Berodde detta på att man inte kunde svara? eller inte ville svara?. Har ingen aning men det tyder på att det finns de som blir irriterade när man tillrättavisar eller korrigerar sakfel, Som blir irriterade när man förstör deras lekplats genom seriösa inlägg.

Problemet som jag ser det är att det finns skribenter här som använder FL som sin lekplats.

Vet inte om någon pratat om onda eller goda, annat än de som inte förstår det här med diskussion. De som inte kan eller vill diskutera, kör gärna med det. Att folk säger emot och reagerar för att de är "godhetsknarkare" eller att det inte finns "yttrandefriget" och därmed heller inte demokrati.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Jag har också märkt det)
    bailey skrev 2024-09-19 15:05:33 följande:
    WEBBPLATS FÖR DINA SEXFANTASIER UTAN BEGRÄNSNINGAR -  vipurl.pro/hotlady
    GRATIS REGISTRERING VIA E-POST

Kan någon få bort den här användaren (som kanske är en bot) från hela FL. 

DETTA ÄR  ETT EXEMPEL PÅ "SKRÄPET" på FL IDAG, som tas upp i tråden.

• molly50
    Anonym (Jag har också märkt det) skrev 2024-09-19 15:11:06 följande:

Kan någon få bort den här användaren (som kanske är en bot) från hela FL. 

DETTA ÄR  ETT EXEMPEL PÅ "SKRÄPET" på FL IDAG, som tas upp i tråden.

Har anmält jag vet inte hur många av dessa inlägg. Men det dyker upp nya hela tiden med nya användare.
  • Tyra myra
    Tukt skrev 2024-09-19 14:33:22 följande:
    Vet inte om någon pratat om onda eller goda, annat än de som inte förstår det här med diskussion. De som inte kan eller vill diskutera, kör gärna med det. Att folk säger emot och reagerar för att de är "godhetsknarkare" eller att det inte finns "yttrandefriget" och därmed heller inte demokrati.
    Det handlar nog inte om yttrandefrihet och demokrati i det här fallet.  Knappast godhet heller, utan om utbyte av tankar och åsikter i en diskuterande form. 

Man behöver inte ha olika åsikter för att ha en diskussion men ofta har man en annan avvikande åsikt eller olika fakta man refererar till.  Det finns inga goda åsikter men den finns goda diskussioner, diskussioner som ger de medverkande något.

Att vara mot något är inte demokrati i sig, men möjligheten att få utrycka sin åsikt är det.
  • Virriga Vera

Jag har varit medlem i många år och sett hur otrevligt forumet blivit. Enl min åsikt så beror det dels på att det är ok med att vara anonym, man behöver inte stå till svars för sina inlägg och att forumet verkar ha blivit ett ställe för missnöjda män. Många av de medlemmar som det var roligt att diskutera med är borta och forumet översvämmar med skit och otrevligheter.

• Tyra myra
    Virriga Vera skrev 2024-09-19 16:06:30 följande:

Jag har varit medlem i många år och sett hur otrevligt forumet blivit. Enl min åsikt så beror det dels på att det är ok med att vara anonym, man behöver inte stå till svars för sina inlägg och att forumet verkar ha blivit ett ställe för missnöjda män. Många av de medlemmar som det var roligt att diskutera med är borta och forumet översvämmar med skit och otrevligheter.

Du har nog rätt att anonymiteten spelar en roll. Personligen tycker jag att den bara fyller ett syfte i "Känsliga rummet". I alla andra kategorier borde den tas bort.

Jag är inte så helt säker på att det bara är män som är otrevliga här på FL, det finns en hel del, som jag tolkar som mycket unga Tjejer/kvinnor som bara öser ur sig otrevligheter också. Dessa får man helt enkelt strunta i.

• Tukt
    Tyra myra skrev 2024-09-19 15:24:52 följande:
    Det handlar nog inte om yttrandefrihet och demokrati i det här fallet.  Knappast godhet heller, utan om utbyte av tankar och åsikter i en diskuterande form. 

Man behöver inte ha olika åsikter för att ha en diskussion men ofta har man en annan avvikande åsikt eller olika fakta man refererar till.  Det finns inga goda åsikter men den finns goda diskussioner, diskussioner som ger de medverkande något.

Att vara mot något är inte demokrati i sig, men möjligheten att få utrycka sin åsikt är det.
    Det jag menar är att folk säger saker, ofta rätt otrevligt inklusive personangrepp och så. Sedan tror de att det är en diskussion. Och när folk markerar mot beteendet så kommer ofta saker som yttrandefrihet och liknande upp som ett svar.
  • Virriga Vera
    Tyra myra skrev 2024-09-19 16:42:58 följande:
    Du har nog rätt att anonymiteten spelar en roll. Personligen tycker jag att den bara fyller ett syfte i "Känsliga rummet". I alla andra kategorier borde den tas bort.

Jag är inte så helt säker på att det bara är män som är otrevliga här på FL, det finns en hel del, som jag tolkar som mycket unga Tjejer/kvinnor som bara öser ur sig otrevligheter också. Dessa får man helt enkelt strunta i.

Naturligtvis är det inte bara män, men det är de som jag tycker ses och "hörs" mest. Det är inte så svårt att strunta i när man knappast hittar några trådar längre som är intressanta nog att lägga tid på. Jag saknar det "gamla" FL och jag saknar många av de gamla användarna.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Vad hände med det trevliga forumet?