• Anonym (Skatan)

Vad hände med det trevliga forumet?

Har varit medlem här sedan tonåren. Fått hjälp med allt från hjärtesorg till att hitta borttappade föremål. Svaren var många och tonen oftast god. Men något har hänt de senaste åren eller året till och med. Forumet drunknar i runktrådar, troll och bittra incels. Startar man en seriös tråd om relationen, barn eller graviditet har man tur om man får fem svar. Ibland försvinner de i massan, helt obesvarade. Ofta är det någon eller några som dessutom måste skriva något otrevligt och nedvärderande. Vad hände? Är det bara jag som saknar "gamla" familjeliv? Varför fungerar allt så dåligt nu?

• Svar på tråden Vad hände med det trevliga forumet?
  • Tukt
    Anonym (DinA) skrev 2024-09-18 21:24:34 följande:
    Ett diskussionsforum där bara dina åsikter ska gälla? Knappast. Du får väl blunda och scrolla vidare så fort du råkar läsa något som kränker dig (vilket verkar vara typ varenda inlägg).
    Det är åter igen din tolkning, och inte en diskussion. Och att spela ut "kränkt-kortet" är lite väl gammalt för att det ska fungera. Bland de som faktiskt diskuterar är det en härskar teknik som är helt utdaterad.
  • Tukt
    Anonym (Bra fråga) skrev 2024-09-18 21:44:27 följande:
    Fast det var ju inte vad han sa. Inte för att jag gillar medlemmen Tukt nåt vidare men här har han faktiskt rätt. Att diskutera är en sak. Att vara direkt ohyfsad och slänga ur sig otrevligheter är nåt annat, något som många gånger kan ses som off-topic och mot reglerna. 
    Hur kan man inte gilla mig! Cool Men tack ändå!
  • TröttMört

Heh. Det blev ju snabbt en självbekräftande tråd av detta.

• Meddelande borttaget
  • Tukt
    Anonym (DinA) skrev 2024-09-18 22:50:14 följande:
    Tolkar inget utan läser bokstavligt det du och dina korkade "bros" skriver. Länge leve åsiktsfriheten! censur och annat trams som du och dina incelkåmpisar krigar förgäves för kommer bara ses som humor på er bekostnad. Du och Tukt spelar i samma loserliga.
    Det är här man kan börja märka att det finns en politisk agenda.  Ja utöver att man då inte faktiskt vill lära sig något av en diskussion.
  • Anonym (Bra fråga)
    Tukt skrev 2024-09-18 22:35:11 följande:
    Hur kan man inte gilla mig! Cool Men tack ändå!
    För att du är allmänt jobbig. Och så ville jag inte att den där bråkstaken skulle anklaga oss två för att vara samma person. 

Också något som också är vanligt förekommande på forumet förresten.
    När folk uttrycker samma åsikter om nåt eller dissar samma inlägg så måste det vara en och samma person som skrivit enligt de som blir kritiserade.

Löjliga nojor och bortförklaringar ser jag det som.
  • Anonym (Bra fråga)
    Anonym (DinA) skrev 2024-09-18 22:50:14 följande:
    Tolkar inget utan läser bokstavligt det du och dina korkade "bros" skriver. Länge leve åsiktsfriheten! censur och annat trams som du och dina incelkåmpisar krigar förgäves för kommer bara ses som humor på er bekostnad. Du och Tukt spelar i samma loserliga.
    Återigen nej, den enda korkade här är du och andra bråkstakar som medvetet misstolkar medlemmars inlägg. Just för att detta är det enda ni är ute efter - tjafs och bråk.

Jag upprepar - ingen i denna tråd har sagt något om att man måste ha samma åsikter i allt. Du vantolkar och tar inte till dig av det som faktiskt sägs utan hittar på efter egen agenda. 
  • Anonym (DinA)
    Anonym (Bra fråga) skrev 2024-09-18 22:59:26 följande:
    Återigen nej, den enda korkade här är du och andra bråkstakar som medvetet misstolkar medlemmars inlägg. Just för att detta är det enda ni är ute efter - tjafs och bråk.

Jag upprepar - ingen i denna tråd har sagt något om att man måste ha samma åsikter i allt. Du vantolkar och tar inte till dig av det som faktiskt sägs utan hittar på efter egen agenda. 
    Du är som en repig gammal skiva som har hakat upp dig. Att diskutera med dig ger mig ungefär lika mycket som att diskutera med en ettåring. 
  • TröttMört

Asså detta är ju hilarious på riktigt.

Inte många trådstartare som kan skryta med att kunna få till en tråd där alla svaren enhälligt bevisar och bekräftar riktigheten i det som skrevs i starten. 

Bara att gratulera till bedriften. Skrattande

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Vad hände med det trevliga forumet?