• Anonym (Skatan)

Vad hände med det trevliga forumet?

Har varit medlem här sedan tonåren. Fått hjälp med allt från hjärtesorg till att hitta borttappade föremål. Svaren var många och tonen oftast god. Men något har hänt de senaste åren eller året till och med. Forumet drunknar i runktrådar, troll och bittra incels. Startar man en seriös tråd om relationen, barn eller graviditet har man tur om man får fem svar. Ibland försvinner de i massan, helt obesvarade. Ofta är det någon eller några som dessutom måste skriva något otrevligt och nedvärderande. Vad hände? Är det bara jag som saknar "gamla" familjeliv? Varför fungerar allt så dåligt nu?

• Svar på tråden Vad hände med det trevliga forumet?
  • TröttMört
    Tukt skrev 2024-09-18 11:27:21 följande:
    Tror helt enkelt företaget bakom Familjeliv struntar i användarnas behov, i alla fall så länge annonspengarna tickar in. Det är ju en strikt kommersiell produkt till skillnad från många andra forum som drivs med en tydlig inriktning.
    Att det känns otrevligt i bland är såklart tråkigt. Det stora problemet är att detta blir en del av ett försämrat demokratiskt klimat och generellt högt tonläge. För att inte tala om de politiska krafter som kan använda det som en bas för hatretorik.
    Jomen det kan nog vara så att de flesta svaren hittas i kassaklirret. 
    För ägaren är det viktigast att generera trafik, vilket kan förklara den generösa inställningen till runktrådar, hatretorik och provokatörer i allmänhet.
  • Anonym (Jag har också märkt det)
    Anonym (Skatan) skrev 2024-09-17 20:15:54 följande:
    Vad hände med det trevliga forumet?

Har varit medlem här sedan tonåren. Fått hjälp med allt från hjärtesorg till att hitta borttappade föremål. Svaren var många och tonen oftast god. Men något har hänt de senaste åren eller året till och med. Forumet drunknar i runktrådar, troll och bittra incels. Startar man en seriös tråd om relationen, barn eller graviditet har man tur om man får fem svar. Ibland försvinner de i massan, helt obesvarade. Ofta är det någon eller några som dessutom måste skriva något otrevligt och nedvärderande. Vad hände? Är det bara jag som saknar "gamla" familjeliv? Varför fungerar allt så dåligt nu?

Det stämmer. Är det pga  någon mer allmän trend i samhället? Att samhället blir mycket kallare som det nu är?
  • Anonym (Håller med)
    Gaskarl skrev 2024-09-18 11:37:53 följande:
    Förr var det alltid en trevlig ton där. Och både män och kvinnor la upp bilder av egen fri vilja.
    Och kvinnor gav rejäla komplimanger till män med vackra, muskulösa kroppar.
    Den tråden är full med runknissar som utger sig för att vara kvinnor och kåtar upp varandra genom att kommentera varandras bilder. 
  • Gaskarl
    Anonym (Håller med) skrev 2024-09-18 12:08:25 följande:
    Den tråden är full med runknissar som utger sig för att vara kvinnor och kåtar upp varandra genom att kommentera varandras bilder. 
    Det är din upplevelse och du är inte norm, det finns andra som tycker annat.
    Och jag antar att du är en av de bokstavstroende som invaderat FL de senaste halvåret, bara för att missionera och störa "sex och samlevnadtrådarna." 
  • Anonym (Skatan)
    Angående "intima bilder" tänker jag att det är frihet under ansvar på ett forum som detta. Jag håller med om att det fanns en plats för den tråden för länge sedan, just eftersom resten av forumet var rumsrent. Snusk fick finnas på premissen att de som var ute efter snusk höll sig där och lät andra vara. Det är i alla fall min observation. 
  • Anonym (Sigma)

Tror det finns utrymme för ett "riktigt" familjeforum att etablera sig. Gillar inte heller riktningen familjeliv har tagit där könskrigandet verkar komma först. Noterar vad jag misstänkt tror är en trolltråd, t ex "oskyldiga" trådar där en man vill skaffa flickvän men i själva verket är det en förtäckt könskrigartråd. Någon har då kopierat en annan tråd och persona av någon anledning. Kan bara se en endast anledning till detta.

Vissa kaffe-personligheter försvann för ett tag sen för att samma sak var så uppenbar.

• Postman
    Anonym (Håller med) skrev 2024-09-18 12:08:25 följande:
    Hur vet du att det är runknissar? Det kan likväl vara en grupp bokstavstroende kvinnor som 1. Vill få männen här på FL att framstå som dåliga, 2. Angripa sajten i sin helhet för att de på nåt sätt hyser något agg, 3 vill av någon anledning slå sönder mångfalden för att få en sajt för inbördes beundran osv osv. Det finns många andra infallsvinklar än just runknissar om man tänker till lite mer. 
  • Anonym (Håller med)
    Postman skrev 2024-09-18 12:53:00 följande:
    Hur vet du att det är runknissar? Det kan likväl vara en grupp bokstavstroende kvinnor som 1. Vill få männen här på FL att framstå som dåliga, 2. Angripa sajten i sin helhet för att de på nåt sätt hyser något agg, 3 vill av någon anledning slå sönder mångfalden för att få en sajt för inbördes beundran osv osv. Det finns många andra infallsvinklar än just runknissar om man tänker till lite mer. 
    Det är så genomskinligt att många är män. Dessutom har vissa råkat använda samma nick där dom i andra trådar skrivit att dom är män. Hur många kvinnor tror du har varken tid eller lust att ens sitta och besvara dessa kåta gubbar. 
  • Postman
    Anonym (Håller med) skrev 2024-09-18 13:01:39 följande:
    Det är så genomskinligt att många är män. Dessutom har vissa råkat använda samma nick där dom i andra trådar skrivit att dom är män. Hur många kvinnor tror du har varken tid eller lust att ens sitta och besvara dessa kåta gubbar. 
    Nej jag tror inte alls att det är så. Dessa nick har en tydlig agenda och mönster i sina svarsmail. Huruvida de är män eller kvinnor kan ingen av oss veta. Även denna tråd kan vara en del i den agendan och det mönster som bedrivs härinne. 
  • Anonym (C)
    Anonym (P) skrev 2024-09-18 10:31:14 följande:
    Finns tyvärr många andra mer relevanta trådar som ges tumme ner också.
    Har du exempel?
Svar på tråden Vad hände med det trevliga forumet?