• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-10-29 20:33:03 följande:

ÄL+ 7 imorgon och allt jag vill är att börja testa, 5-6 dagar till BIM då men det känns kanske som att det bara är slöseri på testen att börja så tidigt🙈

Hehe, jag förstår känslan 🙈 Kommer nog inte visa något så tidigt, ägget har väl knappt fäst så tidigt 😬

Jag testade idag ÄL+10 och fick ett supersvagt streck, nästan så jag tror jag inbillar mig 😆 Väntan på att få testa igen är ju olidlig.
  • Annpor
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-29 20:41:05 följande:
    Ägget släpper 1 dygn efter positivt ÄL-test (dock aldrig en garanti), sen tar det ytterligare 1-2 dagar innan tempen börjar stiga. Är ju lite olika för alla men ungefär så :)

Tack! 🙏🏻
    Hade peak igår och vi ?fick till det då?. Sååå borde kanske vara ägglossning idag då. Känt lite smärta till hö ikväll. Vet du om det är större chans till graviditet om vi ex ligger även ikväll? Eller kan man vara lugn med gårdagen? Är sjuk så känner mig fett opepp på det 🤓? 

• Väntarpå4an

Det var på riktigt❤️❤️

Stannar kvar i gruppen och håller tummarna för er, hoppas det är en plussande vecka denna veckan🙏
  • Björkskogen
    Väntarpå4an skrev 2024-10-29 21:05:51 följande:
    Det var på riktigt❤️❤️

Stannar kvar i gruppen och håller tummarna för er, hoppas det är en plussande vecka denna veckan🙏
    Grattis!!!! 😍🥳 
  • Snorkfrökenhär
    Väntarpå4an skrev 2024-10-29 21:05:51 följande:

Det var på riktigt❤️❤️

Så himla kul 🥳❤️ Extra bra med tydliga besked 😄 Vi hoppas det smittar av sig till oss andra 😍🙏🏻
  • Snorkfrökenhär
    Annpor skrev 2024-10-29 20:53:59 följande:

Tack! 🙏🏻
    Hade peak igår och vi ?fick till det då?. Sååå borde kanske vara ägglossning idag då. Känt lite smärta till hö ikväll. Vet du om det är större chans till graviditet om vi ex ligger även ikväll? Eller kan man vara lugn med gårdagen? Är sjuk så känner mig fett opepp på det 🤓? 

Varannan-var tredje dag ska det ju räcka att ha sex för att inte missa ÄL har jag fått sagt till mig av fertilitetsläkare. Jag och min man brukar nöja oss med att få till det varannan dag kring ÄL om inte suget är så stort 🙈 Blivit gravid 3 gånger tidigare på det sättet så tror inte att man har bättre chanser om man ligger oftare. Är så mkt som ska klaffa för att det ska bli graviditet 😅
  • Ophelia1231
    Ofelia1993 skrev 2024-10-29 20:28:10 följande:

Jag har tagit typ 8 såna test och aldrig fått ett sådär blått streck! Däremot en ljusgrått som bara går att se om man kisar under en stark lampa, haha. Så det där skulle jag tolkat som positivt. Clearblue har ett tidigt test som är digitalt! Jag fick gravid på det denna månaden och mitt vanliga test var ljusare än det där strecket på dina foton. Testa ett sånt :)

Okej, skönt att veta 👏 köpte digitalt så ska testa imorgon när jag vaknat 😀
  • Anonym (LillG)
    Ofelia1993 skrev 2024-10-29 09:36:16 följande:
    Jag är 5+4 idag. Tog ett igår på förmiddagen som visade 2-3 och fick givetvis oro deluxe direkt. Läste sedan instruktionerna att det är viktigt att ta morgonurinet för att man ska säkerställa korrekt antal veckor. Gjorde det idag och fick 3+. Så följ instruktionerna med morgonurinet om du inte redan gjort det. Sen är HCG indivudellt och det behöver inte betyda att det är något fel för det slår om sent.
    Hej! Igår tog jag morgonurin så jag följde instruktionerna. De visade 2-3v. Tog ett rfsu igårkväll bara av nyfikenhet där ja upplevde teststräcket starkare än kontrollsträcket. Köpte nytt digitalt idag o höll mig typ mellan 9-15 😅 visade 3+ äntligen!
  • Septemberpyre
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-29 17:08:51 följande:

Kan tänka mig att det är jobbigt med alla missfall i bagaget, klart du blir extra orolig men hoppas det är din tur nu, att det går hela vägen 🙏🏻❤️ Stegring är det ju på testen i alla fall.

Sedan kan man påminna sig om att dessa stickor ofta har lite klent med färg i sig och kan ge svaga streck länge. 

Tack för ditt fina svar! Jag hade ingen aning att dessa test var lite klena så jag sprang iväg igår och köpte ett clearblue som absolut lugnade mina nerver! ❤️

• Björkskogen

Samma höga temp som igår, ingen menskänning än och fortfarande minus på gravtest. Äl+16 nu 👀 
    Jag bara måste haft äl senare än ff säger. 

Svar på tråden BIM Oktober 2024