• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Snorkfrökenhär
    Björkskogen skrev 2024-10-27 09:23:08 följande:
    Ja väldigt trist. Gav upp hoppet nu. Tänker inte testa mer utan väntar in mensen. Har den inte kommit nästa helg så testar jag då. 

Ja min yngsta va morgonpigg. Vi gjorde morgon kl 4 oxå när det blev vintertid. Värst va att jag fortsatte vakna astidigt fast jäntan växte ifrån det 😂 nu är hon 11 år och sover till typ kl10 medan jag är uppe redan runt 5  🙈 
    Gud vad jag önskar att jag också vore morgonpigg, men jag är oftast väldigt morgontrött 😆 kl 05 är väl lite väl kanske 🙈 men du kan ju hinna få mkt gjort under en förmiddag om du vill, eller bara en go lång härlig morgon för dig själv 🙌🏻 
  • cheryblossom

Negativa test (testa tidigt) och jag känner verkligen att mensen är på G. Laddar om och hoppar in i november-tråden istället. Kanske blir det ett plus som födelsedagspresent slutet av nov istället. Hjärta

• Björkskogen
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-27 12:00:13 följande:
    Gud vad jag önskar att jag också vore morgonpigg, men jag är oftast väldigt morgontrött 😆 kl 05 är väl lite väl kanske 🙈 men du kan ju hinna få mkt gjort under en förmiddag om du vill, eller bara en go lång härlig morgon för dig själv 🙌🏻 
    Ja har man lust så är det storstädat innan 09.00 😂 men oftast är det lugn egentid som prioriteras. 
  • Snorkfrökenhär
    cheryblossom skrev 2024-10-27 12:25:47 följande:

Negativa test (testa tidigt) och jag känner verkligen att mensen är på G. Laddar om och hoppar in i november-tråden istället. Kanske blir det ett plus som födelsedagspresent slutet av nov istället. Hjärta

Lycka till, vore ju en fin present 🤩
  • Väntarpå4an
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-27 08:35:05 följande:

Nej vad trist med blanka test 😔 Det är ju inte över förrän det är över men jag förstår hur ni tänker, man tycker det borde visas när man är så nära BIM?håller fortsatt tummarna ändå 🤞🏻💕

Vi vaknade 7.30 och förstod inte hur kan vi vara så pigga redan nu?! Sen trillade poletten ner att tiden dragits tillbaka en timme 😄 Det var ju annat när barnen var små, då blev det lååååång dag när klockan drogs tillbaka. Vårt första barn vaknade vid 05 sina första två år?!!! Så när det blev vintertid klev vi upp 04 😩

Det var ett helt annat liv verkligen, undrar ibland om vi verkligen vet vad vi vill in i igen, bebis och småbarnsliv, dålig med sömn, leka i sandlåda osv 😆

Haha håller med dig, tycker man att tidsskillnaden är ett problem nu så kan vi ju bara vänta ett år så får vi se vad vi säger då med en liten också🤣🤣 det får vara värt några till av krångel med sömn❤️
  • Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-10-27 10:30:04 följande:
    Tråkigt :( 

någon novembergruppen upplevde typ mer äl-sekret av de, så jag har tagit ett piller om dagen denna cykeln, är på CD10 😊 Har ÄL på fredag om allt är som vanligt, inte känt någon direkt skillnad än, kanske mer allmänt att det känns som att jag kommer få en bra cykel.  Får se när man kommer ännu närmare ÄL☺️ 
    Spännande att se om det gör någon skillnad. Jag tänker att jag provar det nästa cykel också. Kan inte skada tänker jag 😊 du får gärna hålla mig uppdaterad 
  • Björkskogen

Äl+14. Trodde tempen skulle börja droppa av idag. Men icke, samma som igår. Ingen nedåtgående trend än 🙈
    När droppar eran temp inför mens?  

• Snorkfrökenhär
    Björkskogen skrev 2024-10-28 06:15:11 följande:

Äl+14. Trodde tempen skulle börja droppa av idag. Men icke, samma som igår. Ingen nedåtgående trend än 🙈
    När droppar eran temp inför mens?  

Oftast droppar den precis innan mensen ska komma men ibland droppar den inte förrän efter mensen startat? lurigt för mig med andra ord 😆 

Min temp fortsätter med sitt sicksack-mönster. Väldigt hög igår, lite lägre idag 😅 
  • Björkskogen
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-28 06:40:42 följande:
    Oftast droppar den precis innan mensen ska komma men ibland droppar den inte förrän efter mensen startat? lurigt för mig med andra ord 😆 

Min temp fortsätter med sitt sicksack-mönster. Väldigt hög igår, lite lägre idag 😅 
    Okej bra då kan jag nog lägga det hoppet på hyllan 😂🙈 
    Jämförde med några gamla kurvor jag har från 2016/17. Följer dem ganska bra, ligger bara lite högre i temp nu. Några av de gamla kurvorna droppade faktiskt inte före mens. Däremot ofta 15 dagars luteal fas då. Så kan nog räkna med mens imorgon. 

Spännande 😅 
  • Anonym (LillG)

Ni som har barn eller plussat. När slog de om för er till 3+ på clear blue? 

jag är på 5+2 idag men får fortfarande bara 2-3v.

Svar på tråden BIM Oktober 2024