BIM Oktober 2024
Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽
BIM-lista i kommentarerna! ☺️
Lägger till mig själv på Oktoberlistan.
Längtar efter ett syskon till vår 1-åring, drömmen om 2 under 2 känns blek då det tog lång tid med första barnet samt att hon ännu nattammar. Men vi hoppas!
Har lite oklar BIM ännu men preliminärt får duga sålänge, häng på ni med! 🙌🏽
BIM OKTOBER 2024
21/10 - TrueResolution
Så kul att känna igen så många från Septembertråden som väljer att peppa tillsammans även i Oktober. Håller tummarna för oss alla! ❤️
Själv är jag på mensdag 2 & är väl som sig bör dessa dagar ett hormonmonster och att mensen ska ta slut känns låååångt borta. MEN försöker peppa mig genom att tänka framåt.
Jag kör med ÄL-tester och har loggat cykeldata i ett par år, dock är inte tempning något som funkar för mig just nu tyvärr. Vill däremot gärna ha tips på annat som ni tycker är värt att testa i tillskottsväg? Tar multivitaminer som innehåller bla folsyra. Tog dessa förra gången jag blev gravid med ☺️
Är inte så sugen på att köpa på mig ett helt apotek med sjuttioelva olika preparat men testar gärna ett par om ni sitter på guldtips! 😍
Så roligt att följa er alla. Här har det varit röda tider och sedan samla sig efter det fallet så att säga. Men nu Är nästa anhalt på oktober-resan Ägglossning! Ska börja testa här i dagarna men beräknas vara runt 7/10.
har doxk en otroligt tuff månad framför oss privat med mycket stressfaktorer m.m. så vetefan om det inte påverkar allt negativt 😩 Alternativt bra att man inte tänker så mycket på bebisverkstaden? Oavsett så är det en ny chans så dags att tuta & köra 🤞🏼
Är så glad för all pepp och hejjarop vi delar i dessa grupperna. Framförallt för en som mig, flyttade till en ny stad för villaliv efter första barnet och har inga nära vänner här så man är ganska ensam om det här bebismakandet 😅
Tror bestämt detta är första månaden som jag lyckats "ta det chill" tills nu. Skulle testa med ägglossningstester som vanligt var planen men de har fått vänta i skåpet vsrje dag nästan. Har testat sporadiskt senaste veckan då & då när jag misstänkt ÄL varit på gång men inget utslag alls..!?? "ska" enligt app & måtningar ha Ägglossning idag. På sekret, ägglossningssmärtor & andra symptom jag har vid ägglossning verkar det kunna ståmma. Dock inga utslag på tester. Kanske varit en snabb peak jag missat?
Mös i tisdags, igår och ska försöka få till det idag & eventuelt imorgon igen, sedan får det bli som det blir igen. 😅😂
uppdaterar listan då min BIM ändrats.
hur går det för er som haft BIM i dagarna? Något plus ännu? Har tyvärr varit lite oaktiv så kan ha missat! 😭
03/10 - Vias
04/10 - knyttets (+)
04/10 - cheryblossom
04/10 - AX87
04/10 - ophelia
04/10 - adirf10
06/10 - anonym (L)
06/10 - Snorkfröken
Följt lite på avstånd här för att försöka "chilla" lite denna månaden men något är väl ändå tokigt när man idag är prick en vecka efter Ägglossning & tycker man är ":duktig som inte testat än.." 😂
Ska hålla mig några dagar till men är så sjukt jobbigt när det närmar sig!!
Anar flera plus intråden om än svaga. Kul att det kommer in äntligen, oktober har varit dålig utdelning hittills tycker jag 😭
Jag har faktiskt hållt mig från att testa helt Men med BIM på söndag och ÄL+10 imorgon ska jag kanske våga mig på ett litet test iaf!
Lite off topic men är drygt två år sedan jag plussade i början på oktober med min förra bebis och hittade faktiskt bild på mina stickor då. Om det nu pratas om hur svaga respektive starka de behöver vara för att vara "positiva". översta är första testet där jag anade något svaaaaagt och sedan är det ökningen dag för dag. 😅 Så mitt plus då på ÄL+8/9 var väldigt väldigt svagt!
samma sits som du, fast BIM på söndag. Hade ett negativt test imorse så kände bara hur hoppet sögs ur en.
Åhh grattis! Vilken helg-lycka!
❤️❤️ (ursäkta mina pyjamasbyxor)
Tog negativa grav-tester i torsdags & fredags. BIM idag söndag och ingen mens ännu. Har dock noll symptom och kan vara lite molande mensvärk ikväll så får nog räkna med bom denna månaden också 😔
Jag plussade tidigt med min ettåring. bruksr det vara lika mellan graviditeter? eller kan det skilja mycket förresten? Tex stt man med ena barnet får plus flers dagsr innan BIM och nästa först efter? eller är det vanligare stt man är en "testa tidigt" generellt om det varit så? 😄 Bara lite funderingar!
Glädjs åt er som plussat även om jag såklart blir såååå avundsjuk och drömmer om att djälv snart få plussa ❤️
Nästa BIM i November blir till min födelsedag, måtte det bära mer tur med sig 🧸
Okej tjejer, har nog beslutat mig för att gå ner på apoteket i morgon och köpa ett g-test ändå. Jag behöver slappna av för att mensen ska komma igång (eftersom jag misstänker att den är påväg).
Har bara apotekt hjärtat i närheten av mig. Vilket test rekommenderar ni mig till att köpa? Jag vet inte om dem har digitalt - testa tidigt nämligen. Behöver något som man kan lita på.
Mina bröst känns som vattenmeloner, men tror dock det är pms som sagt.😂
Tror ni man kan kissa på morgonen och förvara det på något sätt, för att sedan testa senare mot förmiddagen när man handlat? Jag klarar aldrig av att hålla mig mer än 4 timmar.
spännandeee!!
Vi har också bara spotek hjärtat här i närheten, jag brukar då kika på hemsidan. Beställa det test jag vill ha & finns det då i lager kan man hämta upp det i butik bara på någon timme 🙌🏽 Perfekt! Slipper man stå förvirrad & leta i hyllorna i ren beslutsångest 😅
Du kan absolut kissa på morgonen och testa senare. Beroende på hur länge det ska stå kan du förvara det i kylen (tips är tex kyldörren där det är som svalast). däremot måste du ta fram det så att det är rumstemperatur innan du testar, detta kan påverka vissa tester annars 🥰
håller tummarna för dig! 😍
hade BIM igår, söndag men ingen mens ännu. har inte heller testat sedan torsdag/fredag förra veckan så vet inte 😂 Men har inte så mycket hopp denna gång, träffade in ÄL men har noll symptom så får nog snällt invänta mensen 😩
Bim-dagen här men ingen mens här än. Inte heller tydligt positiva test så jag hakar på novembertråden. ❤️
Ja men så försöker jag med tänka. Brukar ha 12-13 dagars lutealfas nu så en eller två dagar längre hade varit toppen om man fick önska 😁
Ammar min ettåring på natten (och ibland dagtid med) och hör & läser hela tiden nu att "sluta amma så blir du gravid" men måste man verkligen det 😭
är på BIM+1 men ingen mens ännu & tog ett g-test imorse med negativ sticka. Inget "testa tidigt" men de borde visa ändån efter BIM kan man tycka 😂
om man nu inte är gravid vill man liksom bara att mensen ska komma igång så man kan få börja på ny cykel 😤
Vad kul att ha någon i samma båt! Har också varit såå inställd på att mensen skulle komma i söndagsmorse så nu känner man mest "hallå!? Det här spelet vill jag inte spela!?" 😂
Har inte testat med morgonurin heller men tänkte vafan, det borde väl visa något ändå om jag vore gravid så känner med att man inte vill "slösa" nu 😂
Stort grattis Lyrka! 😍
Här kom (äntligen) mensen idag, två dagar sen så nu hoppas jag få en födelsedagspresent i slutet av November istället ❤️?????