• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Septemberpyre
    Hej på er och grattis till alla plus!
    jag behöver hjälp att tyda testen, är lite orolig efter 4 missfall i bagaget (har fått barn emellan dem dock). Jag vet att det är dumt att testa men har svårt att låta bli eftersom alla missfallen visat svag stegring. Kan inte låta bli att känna oro för att denna också går långsamt. Plussade med digital på äl+10. Testerna är från äl+13 och det starkaste är från idag äl+15. Vad tycker ni?
  • Anonym (Tredje)
    Septemberpyre skrev 2024-10-29 16:32:49 följande:
    Hej på er och grattis till alla plus!
    jag behöver hjälp att tyda testen, är lite orolig efter 4 missfall i bagaget (har fått barn emellan dem dock). Jag vet att det är dumt att testa men har svårt att låta bli eftersom alla missfallen visat svag stegring. Kan inte låta bli att känna oro för att denna också går långsamt. Plussade med digital på äl+10. Testerna är från äl+13 och det starkaste är från idag äl+15. Vad tycker ni?
    Ser ut som en normal stegring. Grattis till graviditeten! 
  • Septemberpyre
    Anonym (Tredje) skrev 2024-10-29 16:34:01 följande:
    Ser ut som en normal stegring. Grattis till graviditeten! 
    Tack för din koll. Man blir ju knäpp efter alla missfallen <3
  • Snorkfrökenhär
    Septemberpyre skrev 2024-10-29 16:55:59 följande:
    Tack för din koll. Man blir ju knäpp efter alla missfallen <3

Kan tänka mig att det är jobbigt med alla missfall i bagaget, klart du blir extra orolig men hoppas det är din tur nu, att det går hela vägen 🙏🏻❤️ Stegring är det ju på testen i alla fall.

Sedan kan man påminna sig om att dessa stickor ofta har lite klent med färg i sig och kan ge svaga streck länge. 

• Ophelia1231
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-29 16:27:23 följande:
    Den ligger ju ändå ovanför coverline, men jag förstår hur du tänker, man vill ju gärna att den blir högre och högre. Men vissas temp stiger successivt sent eller så tvärskjuter den iväg imorgon kanske? Hur brukar din temp se ut i slutet av cykeln? 

här är jämförelse👏
  • Annpor

Blev nyfiken, någon som har koll?
    Om man har peak lh ökning på kvällen, sen testar man för skoj skull morgonen efter och ser att lh testet då är negativt, kan man anta att ägglossning skett då? 🤔

Tempar också men ingen bekräftelse där. 

• Ofelia1993
    Ophelia1231 skrev 2024-10-29 14:07:59 följande:

Ser de ut som ett spöksträck?🥺

Jag har tagit typ 8 såna test och aldrig fått ett sådär blått streck! Däremot en ljusgrått som bara går att se om man kisar under en stark lampa, haha. Så det där skulle jag tolkat som positivt. Clearblue har ett tidigt test som är digitalt! Jag fick gravid på det denna månaden och mitt vanliga test var ljusare än det där strecket på dina foton. Testa ett sånt :)

• Anonym (En till)
    Annpor skrev 2024-10-29 20:05:39 följande:

Om man har peak lh ökning på kvällen, sen testar man för skoj skull morgonen efter och ser att lh testet då är negativt, kan man anta att ägglossning skett då? 🤔

Nej jag tror inte du kan anta det per automatik! LH sjunker före ägglossning sker :)
  • Anonym (Syskonlängtan)

ÄL+ 7 imorgon och allt jag vill är att börja testa, 5-6 dagar till BIM då men det känns kanske som att det bara är slöseri på testen att börja så tidigt🙈

• Snorkfrökenhär
    Annpor skrev 2024-10-29 20:05:39 följande:

Ägget släpper 1 dygn efter positivt ÄL-test (dock aldrig en garanti), sen tar det ytterligare 1-2 dagar innan tempen börjar stiga. Är ju lite olika för alla men ungefär så :)
Svar på tråden BIM Oktober 2024