• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Snorkfrökenhär
    Björkskogen skrev 2024-10-28 07:03:00 följande:
    Okej bra då kan jag nog lägga det hoppet på hyllan 😂🙈 
    Jämförde med några gamla kurvor jag har från 2016/17. Följer dem ganska bra, ligger bara lite högre i temp nu. Några av de gamla kurvorna droppade faktiskt inte före mens. Däremot ofta 15 dagars luteal fas då. Så kan nog räkna med mens imorgon. 

Spännande 😅 
    Klart det fortfarande finns hopp. Hög temp är ju lovande, jag fortsätter hoppas åt dig 🤞🏻😄 Avis på din långa lutealfas, min är lite kortare? 

Sitter själv och hoppas att det jag känner av i tjejmagen beror på att nåt håller på att växa där och inte på pms 😂 Önsketänkande indeed 🙈 
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (LillG) skrev 2024-10-28 09:36:36 följande:

Ni som har barn eller plussat. När slog de om för er till 3+ på clear blue? 

jag är på 5+2 idag men får fortfarande bara 2-3v.

Om jag minns rätt så stod det 2-3 direkt vid BIM och sen när jag kollade några dagar senare/en vecka max senare slog det om till +3. Kanske kan ha å göra med hur mkt hcg man har från start, vissa ligger ju lägre och andra högre utan att det är konstigt, är ju ett stort spann mellan vad som är normalt 😊

Grattis till graviditeten, hoppas allt går bra 💕
  • Anonym (LillG)

B

Bröt upp testet som ser ut såhär.. dag bim+10 dagar. Räknat på 28dagar cykel. Dag 38. Tycker de borde slått om redan :/

• Snorkfrökenhär
    Anonym (LillG) skrev 2024-10-28 10:16:04 följande:

B

Bröt upp testet som ser ut såhär.. dag bim+10 dagar. Räknat på 28dagar cykel. Dag 38. Tycker de borde slått om redan :/

Du kanske haft ÄL senare än du tror? Långt ifrån alla har ju en 28 dagars cykel med ÄL prick på dag 14 😊
  • trefaldigmästareikärlek

Jag är tillbaka 😊 Är nu i v 7 (6+1),mår något fruktansvärt illa vilket jag inte gjort i tidigare graviditeter, plussade tidigt, har sjukt svullen mage (kommer icket i vanliga jeansen) avsmak för mat, huvudvärk och fasligt trött hela tiden. När jag hade äl denna månad hade jag ont i båda äggstockarna, vad tror ni oddsen är att jag släppte två ägg? Börjat nojja lite för tvilling - grav iom att jag har pcos. Någon som vill gissa/tänka till? 

Snorkfrökenhär skrev 2024-10-28 10:50:57 följande:
    Du kanske haft ÄL senare än du tror? Långt ifrån alla har ju en 28 dagars cykel med ÄL prick på dag 14 😊
    Mitt slog om senare än så, tror du kan pusta ut och känna lugnet ❤️ Det är ju såå individuellt 
  • Björkskogen
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-28 10:03:36 följande:
    Klart det fortfarande finns hopp. Hög temp är ju lovande, jag fortsätter hoppas åt dig 🤞🏻😄 Avis på din långa lutealfas, min är lite kortare? 

Sitter själv och hoppas att det jag känner av i tjejmagen beror på att nåt håller på att växa där och inte på pms 😂 Önsketänkande indeed 🙈 
    Joo, så länge inte mensen har kommit så hoppas man ju 😂 
    Kan lägga upp jämförelsen med de gamla. Den gula är nu, den är ju klart högre än de andra. 

Björkskogen skrev 2024-10-28 11:39:07 följande:
    Joo, så länge inte mensen har kommit så hoppas man ju 😂 
    Kan lägga upp jämförelsen med de gamla. Den gula är nu, den är ju klart högre än de andra. 
    Liknar min kurva och jag är gravid 🤷?♀️🤭 ta ett teeeest!!! 
  • Björkskogen
    trefaldigmästareikärlek skrev 2024-10-28 11:42:56 följande:
    Liknar min kurva och jag är gravid 🤷?♀️🤭 ta ett teeeest!!! 
    Tog ett vanligt igår, visade ingenting 🙈 
Svar på tråden BIM Oktober 2024