• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Motherofninjas
    Nanathalie skrev 2024-09-20 15:10:07 följande:

Gårdagens gynbesök blev en förmodad PCOS-diagnos. Fick utskrivet letrozol och provera. Ska börja med provera efter 35 dagar utan mens (och negativt gravtest) för att dra igång mensen och sedan med letrozol på dag 3 nästa cykel.

De tog även prover men får provsvaren först i nästa vecka.

Känner blandade känslor. Skönt med någon form av hjälp men nu får man "acceptera" att det ju inte längre är "lätt" att bli gravid som tidigare gånger, och att det kommer ta tid. Även enormt tungt att behöva vänta tills cd35 innan jag tar tabletter när jag är på cd3 just nu. Med andra ord en evighet.

Fanns det någon mer här med PCOS och letrozol/provera? Ni har garanterat delat med er av detta, men jag har säkerligen glömt. Är enormt glömsk. Dålig egenskap ❤️ 

Hej,
    Jag råkade ramla in i den här tråden utan att vara medlem. Mamma till två pojkar, vi försöker nu för vår tredje, inväntar tid till Livio. Är inte ute efter att skrivas upp på listan, men jag såg ditt meddelande om PCOS och jag kände att jag ville skriva något hoppfullt, så skapade en användare bara för det 😅 

Jag har också PCOS och har två pojkar. Första barnet blev till efter att jag fått en Provera-kur från kvinnokliniken för att rensa ut gammal vävnad. Hade då inte haft mens på ett halvår under tiden vi försökt själva. Så vi hann aldrig ta Letrozole (eftersom besöket till barnlöshetsteamet blev uppskjutet). När vi försökte med andra barnet, fick jag precis som dig Provera och sedan Letrozole. Letrozole i enkel dos gjorde ingenting, så jag fick testa dubbel dos och blev då gravid med mitt andra barn. 

Det är väldigt individuellt hur stora problem man får att bli gravid när man har PCOS, men det är väldigt god prognos. Vi fick veta att många blir gravida efter tablettbehandling och annars har man mycket goda chanser att IVF ska fungera. Jag vet inte om det skiljer sig i landet, men här skulle vi ha fått förtur för IVF om vi inte blivit gravida på egen hand. Gällde bara första barnet dock och förturen gällde endast eftersom jag hade PCOS och det är så goda resultat då. 

Ursäkta mitt lååånga rantande, vet inte om det ens var vad du var ute efter, i så fall ber jag om ursäkt 🙈
  • EJT

Jag är på ÄL+7 och jag håller med om att tiden hår så sakta... Dock lite lättare när man jobbar, tycker i somras när man var ledig var än mer outhärdlig! 

Jag har inte heller haft särskilt höga förhoppningar alls, vilket ju också gör att jag glömmer bort det mer. 

Nu i natt har jag dock börjat få molvärk! Liten, ligen gnista hopp väcks då i mig. Men jag är också lite rädd att det är för att mensen är på G, jag provar nämligen att ta lite mindre progresteron denna cykel (2 per dag istället för 3). 

Vi får ae.... Men det känns också jobbigt att få upp hoppet!

• Snorkfrökenhär

Man får försöka hålla sig sysselsatt så tiden inte sniglar fram allt för mkt. Jag har beställt hem några billiga graviditetstest så jag ska definitivt smygtesta när det börjar närma sig BIM 🙈

Min temp är dock lite svajig den här gången, brukar ligga mer eller mindre på samma temp hela tiden efter ÄL men nu är den mer hoppig och det är väl kanske inte suveränt har jag förstått. Det är vad det är, hoppas ändå förstås och har ju inte varit gravid med stabil temp heller 😂

• EJT
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-23 06:33:20 följande:

Man får försöka hålla sig sysselsatt så tiden inte sniglar fram allt för mkt. Jag har beställt hem några billiga graviditetstest så jag ska definitivt smygtesta när det börjar närma sig BIM 🙈

Min temp är dock lite svajig den här gången, brukar ligga mer eller mindre på samma temp hela tiden efter ÄL men nu är den mer hoppig och det är väl kanske inte suveränt har jag förstått. Det är vad det är, hoppas ändå förstås och har ju inte varit gravid med stabil temp heller 😂

Jag har också tyvärr lite hoppig temp denna gång! Men tänker också att det är lite förkylningstider osv så det kanske är därför den hoppar lite extra också. 
  • Björkskogen

Äl+9 idag. Haft molvärk av och till sista dagarna. Igår fick jag typ migränanfall på jobbet och det blev så jävligt att jag for hem. Inget jag brukar ha haft förut som jag kan minnas. Har sällan huvudvärk öht. 
    Sover kasst oxå. Vaknar mitt i natten och kan knappt somna om. 
    Pojkvännen märker oxå av att jag har mycket hormoner i omlopp och han är fantastisk. 

Dagarna går sakta nu. Vill testa hela tiden 😂

• Väntarpå4an

Äl+9 & jag tog ett nu på morgonen och gissa? Ingen skräll negativt🤣🙈
    Men det lugna mina nerver lite så känns ändå skönt. Nu väntar jag till fredag äl+10 och nästa på söndag äl+11. Sist så plussa jag på äl+11

• Snorkfrökenhär
    EJT skrev 2024-10-23 06:57:26 följande:
    Jag har också tyvärr lite hoppig temp denna gång! Men tänker också att det är lite förkylningstider osv så det kanske är därför den hoppar lite extra också. 
    Jamen precis, det kanske påverkar? har en förkylning som lurpassar i kroppen känner jag. Vill inte bryta ut riktigt men kanske påverkar tempen en del förstås eller gör att man sover sämre osv 😊
  • Snorkfrökenhär

Kul för er som kan börja testa, är tidigt än, finns ju alla chanser till plus om nån dag. Jag håller tummarna för er 🤞🏻😄 

• Drömmenomentrio
    Anonym (Lyrka) skrev 2024-10-22 21:32:29 följande:
    Hahah ojdå? försökte leta info om detta men hittade inget speciellt. Har iofs bara googlat snabbt haha! Om någon mer har hört detta/har annan upplevelse får ni gärna skriva 😅 men ska absolut hålla er uppdaterade!
    När jag väntade mina tvillingar testade jag starkt plus som du på vanligt test 1 vecka innan mens! 🙈🤗
  • JustinzeVar

Någon som vet om det är normalt med ligamentssmärtor såhär tidigt? Minns inte hur jag hade det med dottern för 9 år sedan..

Det började redan en vecka innan plusset dra och ila mot ljumskarna typ? och när jag reser mig för snabbt, hostar, nyser eller till och med SKRATTAR så hugger det till i tjejmagen och/eller ljumskarna. 

Någon som har eller haft liknande? Behöver jag vara orolig? Är bara i 4+0 

Svar på tråden BIM Oktober 2024