• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Evsioon
    Är idag på bim+1 och hoppas på ett plus. förra veckan var jag hos gyn.  Barnmorskan sa att hon så någon i livmodern som kan vara att en blödning är på g? vilket borde vara mensen. 

Är det bara att ge upp och invänta mensen? Tycker jag har vissa graviditets symptom, men det kan ju också bara var tecken på mensen.
  • TrueResolution

är på BIM+1 men ingen mens ännu & tog ett g-test imorse med negativ sticka. Inget "testa tidigt" men de borde visa ändån efter BIM kan man tycka 😂 

om man nu inte är gravid vill man liksom bara att mensen ska komma igång så man kan få börja på ny cykel 😤

• Anonym (Lollo)
    La till mitt plus i listan 😊

04/10 - knyttets (+)
    04/10 - cheryblossom (-)
    04/10 - AX870
    04/10 - adirf10 
    06/10 - anonym (L)
    06/10 - Snorkfröken (-)
    09/10 - Anonym(Syskonlängtan) 
    10/10 - Arconia (-)
    10/10 - Sandtrollet (+)
    10/10 - Marie8989 (-)
    10/10 - trefaldignästareikärlek (+) 
    12/10 - LifeGivesYouLemonade
    13/10 - corvus
    13/10 - Amaaandaaa00
    14/10 - Anonym (Lantisen) (-)
    15/10 - Jassssen (+)
    15/10 - Anonym(Sladdis2025) (-)
    15/10 - 27176 (-) 
    16/10 - Yasen 
    16/10 - Frogelt
    17/10 - Pandan14
    17/10 - Anonym(Tredjegångengillt)
    17/10 - Supermario91 
    17/10 - Augustilejon
    18/10 - Siripiri (-)
    18/10 - Anonym (En till) (-) 
    18/10 - Tilclah (+)
    19/10 - Mothertotwo (-)
    19/10 - Anonym(Lollo) (+)
    20/10 - MammaIda00 (-)
    21/10 - Nanathalie 
    21/10 - TrueResolution
    21/10 - Emlan93 (-) 
    22/10 - Anonym(blomman)
    23/10 - Pinpina 
    23/10 -Tredje (+)
    24/10 - JustinzeVar (+) 
    25/10 - Popcorn 1990
    25/10 - Björkskogen 
    27/10 - Sjundehimlenfinns
    29/10 - eae95
    29/10 - väntarpåfyran 
    31/10 - EJT (oregelbunden cykel)
    31/10 - cheryblossom
    31/10 - ophelia1231
  • Evsioon
    TrueResolution skrev 2024-10-21 19:48:55 följande:

är på BIM+1 men ingen mens ännu & tog ett g-test imorse med negativ sticka. Inget "testa tidigt" men de borde visa ändån efter BIM kan man tycka 😂 

om man nu inte är gravid vill man liksom bara att mensen ska komma igång så man kan få börja på ny cykel 😤

Då är vi exakt samma! Jag har inte testat än. Funderar på att ta ett ikväl. men är så inställd på att mensen ska komma nu så känns onödigt att ?slösa? ett test😂
  • Väntarpå4an

Hej 
    Äl + 6 idag. Jag dööööör av den här väntan🙃 vill bara veta NU. Jag tänker testa på fredag äl+10 men funderar på att ta ett smygtest på torsdag men är rädd för att det ändå bara blir negativt. 
    Har känningar i tjejmagen, lite halvt illamående men inte nåt överdrivet, hade som hugg i tjejmagen i lördags men inget tecken på blödning.

Detta kan lika gärna vara skengravid symptom. Men hoppas verkligen på att det är på riktigt. 

Vad har ni haft som första symptom? ❤️

• TrueResolution
    Evsioon skrev 2024-10-21 20:48:00 följande:
     Då är vi exakt samma! Jag har inte testat än. Funderar på att ta ett ikväl. men är så inställd på att mensen ska komma nu så känns onödigt att ?slösa? ett test😂

Vad kul att ha någon i samma båt! Har också varit såå inställd på att mensen skulle komma i söndagsmorse så nu känner man mest "hallå!? Det här spelet vill jag inte spela!?" 😂 

Har inte testat med morgonurin heller men tänkte vafan, det borde väl visa något ändå om jag vore gravid så känner med att man inte vill "slösa" nu 😂

• Evsioon
    TrueResolution skrev 2024-10-21 21:20:39 följande:

Vad kul att ha någon i samma båt! Har också varit såå inställd på att mensen skulle komma i söndagsmorse så nu känner man mest "hallå!? Det här spelet vill jag inte spela!?" 😂 

Har inte testat med morgonurin heller men tänkte vafan, det borde väl visa något ändå om jag vore gravid så känner med att man inte vill "slösa" nu 😂

Var oxå beredd i söndags morse, gjorde vaginalt ultraljud hos gyn förra veckan som sa -det är nog en blödning på g i livmodern. men då borde den ju kommit nu? eller ? Blir inte klok när jag försöker googla på om det var för tidigt att se en graviditet i livmodern?! 

har hållt mig ett par timmar nu, har tre test hemma. vet inte om jag ska testa nu eller vänta tills imorgon 
  • Anonym (Ulj)
    Evsioon skrev 2024-10-21 21:45:58 följande:
    Var oxå beredd i söndags morse, gjorde vaginalt ultraljud hos gyn förra veckan som sa -det är nog en blödning på g i livmodern. men då borde den ju kommit nu? eller ? Blir inte klok när jag försöker googla på om det var för tidigt att se en graviditet i livmodern?! 

har hållt mig ett par timmar nu, har tre test hemma. vet inte om jag ska testa nu eller vänta tills imorgon 
    Set hade nog knappats hunnit ske en implantation då, alldeles för tidigt att se med ULJ 😅
  • Anonym (Lyrka)

Tack för förklaringen av tempning som metod! Jag har varit i valet och kvalet om jag ska testa nu eller vänta en vecka tills mensen är märkbart sen (har app att gå efter, en visar Bim på söndag, en annan nu på torsdag). Kunde inte hålla mig, tänkte på det hela natten och blev så positivt överraskad när det stod ?gravid? på det digitala testet imorse🥰 nu börjar dock veckor av konstant oro? tacksam att jag får känna oro, men ändå påfrestande såklart. Håller tummarna för er som är kvar här - och för er som går vidare i nov-tråden!

• trefaldigmästareikärlek
    TrueResolution skrev 2024-10-21 12:11:07 följande:

Ja men så försöker jag med tänka. Brukar ha 12-13 dagars lutealfas nu så en eller två dagar längre hade varit toppen om man fick önska 😁

Ammar min ettåring på natten (och ibland dagtid med) och hör & läser hela tiden nu att "sluta amma så blir du gravid" men måste man verkligen det 😭

Jag ammar min 8m och blev gravid nu i oktober, lever precis som vanligt utan kosttillskott och andra saker. Så det beror inte på amningen skulle jag säga, har du ägglossning kan du bli gravid! Möjligtvis stötta upp ägglossningen med dvitamin då amning kräver en del av resurserna och dåligt ägg = ingen befruktning (tolkat det så på vulverinekoos). Amningen är ju så fin så skulle vara surt om man var tvungen att välja bort den 
Svar på tråden BIM Oktober 2024