• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Emzor1
    Nanathalie skrev 2024-10-20 09:31:25 följande:

Idag tog jag ett nytt test och det visar helt klart något. Lade dock upp den i en grupp med gravtesttolkare och de tyckte det var alldeles för svagt för att räknas pga jag idag är äl+12. Men jag trodde ju jag hade nidis äl+8 och då är det ju bara 4 dagar sedan ägget i sådana fall fäst. Då är det väl inte omöjligt att mitt test är svagt? Äh jag vet inte vad jag ska tro. Trist när man tagit tester några dagar och ändå ser någon slags ökning men proffsen säger annat..

Är det RFSU? Rekommenderar i så fall att du tar med kvällsurin! Såklart är det individuellt men jag tycker man får bättre plus på kvällen med dessa ☺️ skulle det inte öka i styrka i dagarna kanske det tyvärr blivit en kemisk graviditet?.. alternativt att ägget fäst sent? Att plussa äl+12 är fortfarande tidigt, framförallt med RFSU testerna ☺️
  • Nanathalie
    Emzor1 skrev 2024-10-20 09:47:33 följande:
    Är det RFSU? Rekommenderar i så fall att du tar med kvällsurin! Såklart är det individuellt men jag tycker man får bättre plus på kvällen med dessa ☺️ skulle det inte öka i styrka i dagarna kanske det tyvärr blivit en kemisk graviditet?.. alternativt att ägget fäst sent? Att plussa äl+12 är fortfarande tidigt, framförallt med RFSU testerna ☺️
    Tack för tipset! Det är rfsu. Jag har fått knappt synlig linje för 2 dagar sedan och nu detta. Tror och hoppas det beror på att ägget fäst först på äl+8/9 när jag hade ljusrosa flytning..... Får fortsätta testa och hoppas på att stegringen fortsätter. 
  • Anonym (2)
    Nanathalie skrev 2024-10-20 09:31:25 följande:

Idag tog jag ett nytt test och det visar helt klart något. Lade dock upp den i en grupp med gravtesttolkare och de tyckte det var alldeles för svagt för att räknas pga jag idag är äl+12. Men jag trodde ju jag hade nidis äl+8 och då är det ju bara 4 dagar sedan ägget i sådana fall fäst. Då är det väl inte omöjligt att mitt test är svagt? Äh jag vet inte vad jag ska tro. Trist när man tagit tester några dagar och ändå ser någon slags ökning men proffsen säger annat..

Du kan ju testa med ett tidigt digitalt imorgon ifall det är något. Ser tyvärr inget streck, bara en skiftning omkring där du markerat. Har själv haft liknande när jag inte varit gravid. Kan vara värt att beställa hem tidiga babyplan, de är billiga och ger tydligt streck fort. Dock sett de som fått spök (riiiiktigt tydlig linje någon gång och svaga flera gånger) men de är billiga så de kan man ta två åt gången för att minska risken att bli lurad. Håller tummarna att det snart visar ett tydligt streck 🤞

• Nanathalie
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-20 09:42:44 följande:

Jag har också hört många säga att dom där testen ger svaga streck länge, kanske är därför det är så svagt än?

Jag har själv fått svaga streck med dom testen och inte varit gravid men då blev strecken aldrig starkare, alla streck var lika svaga alla dagar, blev ingen stegring alls, bara en svag skugga liksom. 

Tycker det låter hoppfullt om du haft nidblödning 🤞🏻😊

Tack ❤️ jag vet. Blir orolig för kemisk graviditet.. Eller helt enkelt inbillning. Men, När jag såg strecket imorse tänkte jag för första gången detta är inget spök. Det syns ju klart och tydligt! Men man känner ju inte direkt så när andra skriver om att det är för svagt. Jag vet att det finns de som inte plussat förrän efter bim. Eller åtminstone på bim och det är ju först imorgon. 
    Eller, så är det bara psyket som spelar mig ett spratt. Tiden lär ju få utvisa..
  • Anonym (Myggan89)
    Nanathalie skrev 2024-10-20 10:02:02 följande:
    Tack ❤️ jag vet. Blir orolig för kemisk graviditet.. Eller helt enkelt inbillning. Men, När jag såg strecket imorse tänkte jag för första gången detta är inget spök. Det syns ju klart och tydligt! Men man känner ju inte direkt så när andra skriver om att det är för svagt. Jag vet att det finns de som inte plussat förrän efter bim. Eller åtminstone på bim och det är ju först imorgon. 
    Eller, så är det bara psyket som spelar mig ett spratt. Tiden lär ju få utvisa..
    Har du tagit något digitalt test?
  • Nanathalie
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-10-20 10:10:46 följande:
    Har du tagit något digitalt test?
    Ett igår som visade negativt. Vill inte lägga pengar på de digitala i onödan..  tänker att om dessa blir starkare kan jag köpa ett digitalt då. Liksom.. 
  • Björkskogen

Tempen fortsätter uppåt. Dag 6 efter äl idag. Tempen har ökat varje dag sen äl förutom en dag det dippade 0.1 grader.
    Känner mig precis som jag gjort vid tidigare grav. Mest en magkänsla att det tog sig och lite "va fan har vi gjort?!"-känsla. Förstå mig rätt, jag vill ha barn😄. Det är bara känslan just nu i kombination med galet trött och väldigt ont i brösten. 
    Men vill samtidigt inte tro på det för att inte bli besviken om det visar sig vara fel 😅

• Emzor1
    Nanathalie skrev 2024-10-20 09:59:21 följande:
    Tack för tipset! Det är rfsu. Jag har fått knappt synlig linje för 2 dagar sedan och nu detta. Tror och hoppas det beror på att ägget fäst först på äl+8/9 när jag hade ljusrosa flytning..... Får fortsätta testa och hoppas på att stegringen fortsätter. 
    Håller alla tummar och tår, det syns ju definitivt ett streck - du förtjänar ett plus 🙏
  • Nanathalie
    Emzor1 skrev 2024-10-20 12:27:36 följande:
    Håller alla tummar och tår, det syns ju definitivt ett streck - du förtjänar ett plus 🙏
    Tack❤️❤️
  • mothertotwo

Jag vill inte ha mens, men nu är det nog kört. Rynkar på näsan

Kände efter hur min tapp är för att kolla sekret och torkade sedan handen i papper. Då kom det lite rosa färgat så misstänker att min mens är på g. Jag är på dag 32 nu och brösten ömmar som tusan. Dem brukar sluta ömma två dagar innan mensen startar igång. Men brukar bara vara öm i bröstvårtorna men denna gång är det hela brösten på mig som ömmar och kliar. Har lite molvärk i tjej magen nu också och värk i höfterna. Känns otroligt konstigt eftersom jag inte har känt av molvärk förrän nu, då detta brukar ske två veckor innan mens. 

Man blir så förvirrad och vet inte vad det är för tecken som är onormala för dem skiftar tydligen. Har inga tester hemma och vet inte om det är så lönt att köpa heller. 

Jag inväntar mens med min mensvärk och ömmande/kliande bröst! Lycka till alla andra resterande av månaden. Skrattande Tycker ni jag ska räkna detta som första mensdag eftersom jag upptäckte lite rosa från livmoderhalstappen? 

Svar på tråden BIM Oktober 2024