Vad hände med skilsmässa.se?
vet någon vad som hände? Hemsidan försvann..
vet någon vad som hände? Hemsidan försvann..
Min tro är att han mkt väl är medveten om detta men att han strutsar, det har varit en del underligheter genom åren så jag är egentligen inte helt förvånad.
Men att lägga ner forumet på det här usla sättet var ju under all kritik och riktigt så illa trodde jag inte att det skulle vara.
Hej! "Skottaren" här (ni som vet, vet
Jag saknar också forumet, eller...framförallt de personer som man skrev med där. Så, Heeeeej och kram på er allihop som jag sett i den här tråden. Jag blev glad.
Är också rätt frustrerad över hur admin, vem nu denna människa är, inte kände ett större ansvar kring ett forum som funnits i flera år. Där mängder av människor delat sina intimaste och svåraste livshistorier stänger ner utan att ge medlemmarna chansen att förbereda sig. Om det så skulle vara att spara ner sina "dagböcker" eller upprätta privat kontakt med de signaturer man fått närmre kontakt med. Hade medlemmarna fått veta är jag övertygad om att många gjort så.
Det är också underligt att inget mail gått till medlemmarna om att forumet stänger ner. Så, min teori är att något måste hänt, något utöver att det blev svårt att skrapa ihop 7 tusen eller vad det nu rörde sig om.
Så, hur tar man reda på vem personen är? Vem är admin? Eller admins bakom skilsmässa.se.
Och till er tidigare medlemmar som skrivit här i tråden, ser ni att vara på Familjeliv som en lösning? Inte va?
Såg ju nu att lite dektektivarbete varit igång, snyggt jobbat även om det ser mörkt ut.
Så vad gör vi nu?
Hej! "Skottaren" här (ni som vet, vet
Jag saknar också forumet, eller...framförallt de personer som man skrev med där. Så, Heeeeej och kram på er allihop som jag sett i den här tråden. Jag blev glad.
Är också rätt frustrerad över hur admin, vem nu denna människa är, inte kände ett större ansvar kring ett forum som funnits i flera år. Där mängder av människor delat sina intimaste och svåraste livshistorier stänger ner utan att ge medlemmarna chansen att förbereda sig. Om det så skulle vara att spara ner sina "dagböcker" eller upprätta privat kontakt med de signaturer man fått närmre kontakt med. Hade medlemmarna fått veta är jag övertygad om att många gjort så.
Det är också underligt att inget mail gått till medlemmarna om att forumet stänger ner. Så, min teori är att något måste hänt, något utöver att det blev svårt att skrapa ihop 7 tusen eller vad det nu rörde sig om.
Så, hur tar man reda på vem personen är? Vem är admin? Eller admins bakom skilsmässa.se.
Och till er tidigare medlemmar som skrivit här i tråden, ser ni att vara på Familjeliv som en lösning? Inte va?
skulle det vara en väg att starta upp ett nytt forum? Alltså med ny admin, nytt domännamn osv? förvisso utan all historik, men för att komma ifrån Familjeliv och vara i en teknisk lösning som är användarvänlig som skilsmässa.se var - och framför allt, ge oss alla tillbaka möjligheterna att stötta varandra som vi gjorde tidigare?
Hej alla fina gamla forum ?kändisar ?
Jag mailade ägaren via internetstyrlesen (eller vad det nu heter) har det i datorn och är inte på plats förrän nästa vecka. De kontaktar ägare till rätt mailadress. Men de garanterar inte svar eller att ägaren svarar.
varför inte en ?kontaltanons i aftonbladet/expressen??
Jag saknar er SÅ mycket! Är orolig för vissa, säkert dom ni andra. Trodde aldrig det skulle vara så. Detta är inget alternativ för mig alls, men jag är beredd att stå ut ett tag om vi kan få till det.
Skickar en varm kram från ett varmt ställe där havet inte ännu är iskallt❤️
Kraft och styrka
Cricket
Borttaget. Då förstår jag varför jag inte kunna komma in på den sidan. Vad märkligt och tråkigt. Ett sådant forum behövs verkligen! För mig har det handlat mycket om att läsa (jag har skrivit i annat forum). Igenkänning har varit viktig för mig, för då har jag känt mig mindre ensam.
Fint att se er alla. Har verkligen saknat sammanhanget på forumet; mer ju längre tiden går. Är gärna med och skapar kritisk massa för att återskapa det gamla eller hitta nytt
Jag har också tänkt tanken på att skapa ett nytt forum. Är tyvärr inte kunnig i hur man gör själv, men är gärna med om någon kan fixa det! Först kanske vi ska se om ägaren trots allt svarar, och kan lämna över forumet till någon annan, men annars vore det verkligen fint att få till ett nytt!
Jag har tänkt på hur sårbart det ändå är, att vi delar våra historier, och sedan kan ägaren bara "sno" dem av oss. Eller egentligen, att det var någon opålitlig person som tydligen ägde våra historier. Om vi får igång ett forum igen, skulle det då finnas ett sätt att säkra en bättre förvaltning? Tex ett delat ägarskap?
Hej!
Har varit inne regelbundet och läst på skilsmässa.se sedan vintern 2023 ? ett mycket bra forum som blev som en slags terapi för mig. Det var väldigt engagerande att läsa de olika historierna och jag följde ett tiotal av er och undrade ?hur det skulle gå?. Tänkte många gånger att jag också skulle signa upp och berätta min historia ? hade formulerat den i huvudet ? men det blev inte så. Dels var jag lite orolig att det skulle ta för mycket tid att både läsa och kommentera, tid som jag inte riktigt har som ensamstående till tre hemmavarande tonåringar och med ett krävande jobb. Dels skulle de detaljer, som behövdes för att berättelsen inte skulle bli för urvattnad, göra att jag kunde bli igenkänd. För egen del gör det inget då jag är rätt öppen och jag hade ändå inte tänkt att sabla ner någon (jag kände igen mig en hel del i ?soloigen?:s sätt att resonera och hantera sin skilsmässa). Men historien involverar ju även fler personer inklusive min exman ? som genom sitt jobb har en väldigt stor bekantskapskrets ? och hans nya kvinna, som även var min vän. Sedan var det redan många som skrev så kloka kommentarer och råd på forumet. Ett stort tack till alla er som delade med er och hjälpte varandra, och oss som stod vid sidan om. ❤️ Var i regel inne ett par gånger om dagen i 1,5 år och saknar forumet. Hoppas verkligen att ni kan få tillbaka det på något sätt!
Hursomhelst så berättade jag för min vuxna son att forumet försvunnit. Han hittade då ett webbarkiv där en del av era historier finns bevarade. Men det verkar tyvärr bara finnas en bråkdel av alla kommentarer kvar ? det ursprungliga inlägget och ett tiotal svar. Sidan heter WayBack Machine och på sidan https://www.bredbandsval.se/digital-vardag/wayback-machine kan man läsa att ?Wayback Machine är en digital arkivtjänst utvecklad av Internet Archive som indexerar och sparar snapshots (ögonblicksbilder) av webbsidor på Internet i en databas och på så sätt skapar ett historiskt arkiv av hemsidor.?
Enligt vad min son kunde luska fram blev web.archive.com för ett tag sedan attackerat av hackare som stal data, och sidan lades då ner. Men nu är den uppe igen ? de återställde en version som bara går att läsa. Arkivet är rätt tungjobbat, så att man tror att uppkopplingen har hängt sig men det handlar inte om det, och det är även svårnavigerat.
Här är en länk:
och en skärmbild:
Skärmbilden kom inte med - gör ett nytt försök. (Vad konstigt mitt nybörjarinlägg ser ut med rejäla styckesavstånd... )
Varför ändrar familjeliv.se citattecken och tankstreck till frågetecken i ens text? Det ser ju inte klokt ut. Det kanske bara blir så när man kopierar in texten från word, men admin av det här forumet borde jobba med sin formatering av inlägg.
Hej på er! @Nyatag här! Jag har saknat er. Och blev som ni andra helt paff över att forumet plötsligt försvann helt. ifrån tal om att skänka en slant till att sidan var helt borta. Undrar om det kan ligga något i en cyberattack? Där man var rädd att känslig information skulle läcka. då det gick så fort från ena dagen till den andra. Men å andra sidan var det ju ett anonymt forum. Det hela är mycket konstigt.🤔 Vore ju förstås helt fantastiskt om det gick att skramla igång en ny sida på något vis..
så mycket fin backning. Så mycket stöd. Och så alla dessa viktiga trådar och medlemmar..
kram på er! Gladde iaf hjärtat att se några av er ?forumare? här! 🤗
God kväll i stugan. Jag hade tänkt uppdatera mig om läget på forumet efter att ha varit borta i några månader. Möttes som alla andra med ett ?sidan kan inte svara? men nu förstår jag vad som hänt. Det vore kul om sidan kunde återuppstå!
följer tråden!
/Hittad
Hej alla!
Här är en till som också saknar forumet. (Ensamseglaren kallade jag mig)
Efter att nu ensamseglat i ett år sen separationen så berättade min fru idag att hon skickat in skilsmässoansökan. Jag har levt på hoppet länge, dels av att många ändå trott på oss som par igen. Familjerådgivningen trodde på det, men inte min fru.
Jag dör inombords ännu en gång. Om sex månader är jag skild, då hoppas jag att en resa likt den The Tin can man gjorde även blir en liknande resa för mig.
Kämpat med min frus dåliga mående i två år nu, allt har inte skötts snyggt, men hon är min människa. Jag fixar inte livet utan henne.