• Anonym (Coco)

    Vad hände med skilsmässa.se?

    vet någon vad som hände? Hemsidan försvann.. 

  • Svar på tråden Vad hände med skilsmässa.se?
  • Dantesinferno

    Kan man komma i kontakt med admin på något sätt? Skilsmässa.se hjälpte mig oerhört mycket under min separation och jag känner ett fortsatt behov att skriva där. Skulle lätt kunna bidra med hela beloppet som krävdes om det gick att rädda...

  • Anonym (Anonym)

    Ett alternativ om man inte får tag i den som administrerat skilsmässa.se är att starta ett eget forum.

  • Wilmis07
    Dantesinferno skrev 2024-09-21 09:48:59 följande:

    Kan man komma i kontakt med admin på något sätt? Skilsmässa.se hjälpte mig oerhört mycket under min separation och jag känner ett fortsatt behov att skriva där. Skulle lätt kunna bidra med hela beloppet som krävdes om det gick att rädda...


    Är nog många som känner så, tycker att en varning kunde varit på sin plats att det skulle försvinna så hastigt. Är nog många som mist kontakten med personer man "stod nära där". Och även saker som man själv skrev.
  • Anonym (Fundersam)

    Jo, fanns många som fick stöd och hjälp där, några som varit med länge, andra som just börjat skriva, några vars historier man undrade hur det gick för och så puff bom borta. Snopet och trolgen jobbigt för dem som var mitt i processen. Jag hade gärna betalat för att det forumet skulle fått finnas kvar och som redan sagts, anonyma vänner som jag nu förlorat kontakten med.

  • Anonym (Coco)
    Dantesinferno skrev 2024-09-21 09:48:59 följande:

    Kan man komma i kontakt med admin på något sätt? Skilsmässa.se hjälpte mig oerhört mycket under min separation och jag känner ett fortsatt behov att skriva där. Skulle lätt kunna bidra med hela beloppet som krävdes om det gick att rädda...


    Ja jag har fått mycket stöd i en jättejobbig situation. om jag vore teknisk, skulle jag jättegärna starta upp det igen. om någon annan gör det, så tror jag att väldigt många är beredda att betala. 
  • Anonym (Bedragen man)

    Ja, det var synd. Fått en hel del stöd, på bättre sätt än här. Mer nyanserat och bättre formulerat. Mindre dömande. 

    Jag är mitt inne i en tredje kris just nu, med vänstrande fru, som bevisligen har ett beteendemönster hon inte kan ändra på. 

    Jag vet att jag varit naiv som trodde det kunde räddas, förlät och försökte läka relationen efter hennes snedsteg. Och nu snart två år senare så dök precis samma problem upp igen, fast jag hann ertappa innan det hunnit gå långt. 

    Men såklart nu i princip omöjligt se hur jag skulle kunna lita på henne igen... Jag börjar planera för skilsmässa, då vi ej har barn. 

    Dock hade vi beslutat att äntligen försöka skaffa barn, tills jag märkte att frun fick kalla fötter inför det beslutet också... fast det var hennes förslag. Jag lät mig ryckas med, när hon berättade att hon ville vi skulle försöka skaffa barn tillsammans... dumt. Jag vet. 

    Så, nu står jag här... med känslor kvar,  fast jag börjat omvärdera dom... och fundera på om känslorna räcker,  eller ens spelar någon roll när hon gång på gång sviker och inte visar respekt för mina känslor.  

    Jag har fått oväntat stöd från en nära släkting, som kommer med både goda råd, och rent praktiskt erbjudit sig hjälpa till ekonomiskt om det behövs, då han har väldigt god ekonomi. 

    Så nu hoppas jag kunna komma överens med frun, och få till en vettig bodelning där jag tänker mig köpa ut henne och behålla huset.

  • Anonym (Coco)
    Anonym (Bedragen man) skrev 2024-09-25 10:33:59 följande:

    Ja, det var synd. Fått en hel del stöd, på bättre sätt än här. Mer nyanserat och bättre formulerat. Mindre dömande. 

    Jag är mitt inne i en tredje kris just nu, med vänstrande fru, som bevisligen har ett beteendemönster hon inte kan ändra på. 

    Jag vet att jag varit naiv som trodde det kunde räddas, förlät och försökte läka relationen efter hennes snedsteg. Och nu snart två år senare så dök precis samma problem upp igen, fast jag hann ertappa innan det hunnit gå långt. 

    Men såklart nu i princip omöjligt se hur jag skulle kunna lita på henne igen... Jag börjar planera för skilsmässa, då vi ej har barn. 

    Dock hade vi beslutat att äntligen försöka skaffa barn, tills jag märkte att frun fick kalla fötter inför det beslutet också... fast det var hennes förslag. Jag lät mig ryckas med, när hon berättade att hon ville vi skulle försöka skaffa barn tillsammans... dumt. Jag vet. 

    Så, nu står jag här... med känslor kvar,  fast jag börjat omvärdera dom... och fundera på om känslorna räcker,  eller ens spelar någon roll när hon gång på gång sviker och inte visar respekt för mina känslor.  

    Jag har fått oväntat stöd från en nära släkting, som kommer med både goda råd, och rent praktiskt erbjudit sig hjälpa till ekonomiskt om det behövs, då han har väldigt god ekonomi. 

    Så nu hoppas jag kunna komma överens med frun, och få till en vettig bodelning där jag tänker mig köpa ut henne och behålla huset.


    Vad jobbigt! tråkigt när det är ett mönster med otrohet. hon kan kanske vara kärleksberoende, dvs hon behöver kickar. Men låter klokt att skiljas innan du hann skaffa barn med henne. 


    Håller med om personer på skilsmässa var mycket minde dömande. Här får man svar av många oseriösa skojare och incels. 

  • Anonym (Divorced)
    Dantesinferno skrev 2024-09-21 09:48:59 följande:

    Kan man komma i kontakt med admin på något sätt? Skilsmässa.se hjälpte mig oerhört mycket under min separation och jag känner ett fortsatt behov att skriva där. Skulle lätt kunna bidra med hela beloppet som krävdes om det gick att rädda...


    Mmm... kan hålla med, hade också gärna sponsrat en fortsatt "hosting"...

    Kan nu ångra att man inte knöt andra kontakter (e-mail etc) bland de man samtalade med.

    Hoppas fortfarande att forumet kan komma tillbaka och att admin kanske jobbar för andra, nya, lösningar... 

    //Divorced (pappa73)
  • Öland 4ever
    Anonym (Anna) skrev 2024-09-02 20:17:21 följande:

    Undrar också. 
    Det stod på sidan för ett tag sedan att den var nedläggningshotad. Kostade för mycket att driva den. Han som ägde sidan fick betala om jag inte minns fel 7000 kr ur egen ficka varje är. Hen gick ut med en förfrågan om medlemdksksp. Var flera som var villiga att betala. Sen vet jag inte vad som hände?


    Sidan ligger väl inte nere utan den ligger väl i högsta lag ONLINEhttps://skilsmassa.se/

    Att det kostar massa pengar att ha en websida online eller ett forum online är bara snack. Själva domänregistreringen kostar en dryg hundring (SEK) per år. och det finns mängder med företag som erbjuder GRATIS hosting. Helst väljer man naturligtvis ett hostingföretag UTANFÖR EU så slipper man allt jävla trams med GDPR som i princip är tramsarnas sandlåda!!! Demon

    Vill man sedan tjäna kulor på sin websida så är naturligtvis detta helt ok men man ska inte skylla på att detta är ett krav för att kunna hålla den online!!! Skrattande 
    Bor man på Öland så varför inte Öland 4ever (www.oland4ever.com)
  • Anonym (Inte svag)
    Anonym (Divorced) skrev 2024-09-27 10:58:50 följande:
    Mmm... kan hålla med, hade också gärna sponsrat en fortsatt "hosting"...

    Kan nu ångra att man inte knöt andra kontakter (e-mail etc) bland de man samtalade med.

    Hoppas fortfarande att forumet kan komma tillbaka och att admin kanske jobbar för andra, nya, lösningar... 

    //Divorced (pappa73)
    För min del så känner jag att hela min historia ligger på det forumet. Av någon anledning så ville jag ha "tillgång" till den. För att kunna dubbelkolla datum eller "fylla på" historian när något hände. 
  • Anonym (Inte svag)
    Öland 4ever skrev 2024-09-27 11:32:09 följande:
    Sidan ligger väl inte nere utan den ligger väl i högsta lag ONLINE på https://skilsmassa.se/

    Att det kostar massa pengar att ha en websida online eller ett forum online är bara snack. Själva domänregistreringen kostar en dryg hundring (SEK) per år. och det finns mängder med företag som erbjuder GRATIS hosting. Helst väljer man naturligtvis ett hostingföretag UTANFÖR EU så slipper man allt jävla trams med GDPR som i princip är tramsarnas sandlåda!!! Demon

    Vill man sedan tjäna kulor på sin websida så är naturligtvis detta helt ok men man ska inte skylla på att detta är ett krav för att kunna hålla den online!!! Skrattande 
    Det du länkade till är inte rätt sida. 
    Det ska vara skilsmässa.se alltså med prickar över a:et
  • Anonym (Lli)

    Åh vad fint att jag hittade er här. Saknar er alla på forumet, det var en trygghet att gå in och läsa och skriva där. Det är flera stycken som jag undrar hur det går för och en hel del fina kontakter som bara försvann. 


    det var ju inte förrän i oktober/november det var dags att förnya sidan och betala som jag förstod det. Det verkar taskigt att bara stänga ner utan förvarning.

    /Lli

  • Wihoo74
    Anonym (Lli) skrev 2024-10-04 04:54:05 följande:

    Åh vad fint att jag hittade er här. Saknar er alla på forumet, det var en trygghet att gå in och läsa och skriva där. Det är flera stycken som jag undrar hur det går för och en hel del fina kontakter som bara försvann. 


    det var ju inte förrän i oktober/november det var dags att förnya sidan och betala som jag förstod det. Det verkar taskigt att bara stänga ner utan förvarning.

    /Lli


    Saknar dig också ❤️
    /wihoo
Svar på tråden Vad hände med skilsmässa.se?