• Svar på tråden Hur snygg är den här mannen från 1-10?
  • Anonym (Etta)
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 16:30:39 följande:
    Det är inte så att jag tycker att de är snygga. De ÄR objektivt snygga. Det kan man bevisa rent matematiskt. Den enda ni har nämnt som ser objektivt bra ut är Tom Ellis, men även han ser sämre ut än Richard, Sean och Damian.

Nej, det används inte bara bland en viss typ av män. Många tonåringar d.v.s. både killar och tjejer använder det nu, även om vissa använder det felaktigt. 

När det är en tjej säger man fog och när det är en kille, så är det mog.

Chad, gigachad, hunter eyes och jawline känner nästan alla i min ålder till.

Googla på "what does mog mean", så kommer du garanterat att hitta en massa klipp på tiktok och youtube som förklarar vad det betyder.

Alla de där orden har blivit mainstream bland min generation.

Det är bara du som är en gamling.
    Nej, vad man attraheras av är INTE objektivt.

Chad, Stacy, lookmaxa etc kommer från incel-världen. Eller från mansaktivister, kanske jag ska säga. Är 23. Om det är gamling i din värld så får det väl vara så. Som tjej kan jag bara säga att killar som uttrycker sig som du gör är den största red flag som finns. Men du väljer ju själv hur du vill framstå.

• Anonym (Etta)
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 16:33:36 följande:
    Fast det är det inte.

Tror du att seriemördare och andra kriminella föddes med förvridna tankar?

Tror du inte att man blir påverkad av att bli kallad ful tills man blir 17, sparkad och slagen x gånger per vecka i över 10 år, för något som bara puberteten hos en kille kan förändra?
    Jag kan FÖRSTÅ det, men det är totalt irrelevant. Om jag träffar en dryg kille och sedan för veta att han mobbats, så kommer han fortfarande att vara dryg för mig. Fortfarande lika oattraktiv. Jobba på dig själv.
  • molly50
    Anonym (BMI =bullshit measuring index) skrev 2024-08-28 14:20:46 följande:
    Exakt!
    Utseendet är ytterst sekundärt om personligheten fallererar. En man som inte är objektivt vacker men är glad, har självförtroende och karisma har många ggr högre chanser. Har han båda riskerar han ha alltför många beundrare, och kvinnor kan dra sig undan för att slippa den konkurrensen. Inget är enkelt 🙂

Fast vi kan inte veta om Ts personlighet verkligen är så här eller om han i verkligheten är blyg, introvert mm. På forum visas ofta en alternativ personlighet upp ( en roll). Om han har den attityden kanske tjejer drar sig undan för att han verkar för självsäker eller dålig lyssnare,

En sak som är rätt säker är att utseendet endast är tilltalande vid första anblick, men minsta lilla fel i personligheten riskerar radera ut den skönheten snabbt. Jag dejtade en som kallades den snyggaste, men han var såååå trist och mest intresserad av sig själv. Jag tappade intresset efter en vecka. 

Det är nog större chans att komma undan med brister i utseende, än brister i personlighet hos kvinnor. Medan för män verkar det nästan vara det motsatta.
    Ja,precis!

Ja,män är mer visuella och de kan många gånger falla för en kvinna enbart pga hennes utseende.
    Men de allra flesta,både kvinnor och män,ser trots allt till helheten.
    Jag skulle t ex inte falla för en snygg man om han inte har en attraktiv personlighet eller karisma/charm.
    Jag kan också falla för snällhet och värme,humor och ert vackert leende.
  • EnAnonumius
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 16:30:39 följande:
    Det är inte så att jag tycker att de är snygga. De ÄR objektivt snygga. Det kan man bevisa rent matematiskt. Den enda ni har nämnt som ser objektivt bra ut är Tom Ellis, men även han ser sämre ut än Richard, Sean och Damian.
    Bara för att man kan "räkna ut något matematiskt", så är det faktiskt inte "samma sak" som att det är objektivt...
    Det matten säger är bara ration på hur symmetrisk någon är. Det säger inget om hur "objektiv snygg" någon är.  För "snygg"/"ful" är något som är subjektivt.

Dessutom så säger ju killen i YT videon du lade upp "should be more attractive"..  Beakta ordet "should" i kontext så blir det "borde" (på svenska)
    Så även i YT klippet du lade in, om man aktivt verkligen lyssnar på vad som säges. Så sa de inget om något om att en människa är "objektivt snygg" bara för att den symmetriska ration var näst intill perfekt.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 16:31:29 följande:
    Ok, läste fel, men aja, samma betydelse
    Nej det är inte alls "samma betydelse".

• EnAnonumius
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 16:25:43 följande:
    Ja, men du borde ju åtminstone förstå att min så kallade attityd är något jag har fått p.g.a. den.
    Det är fortfarande irrelevant, då du kan fixa med din pissdåliga attityd.

• molly50
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 16:25:43 följande:
    Ja, men du borde ju åtminstone förstå att min så kallade attityd är något jag har fått p.g.a. den.
    Jag blev också mobbad i min barndom.
    Men inte har jag en taskig attityd emot andra för det.
    Om du mår så dåligt av det du har råkat ut för så kanske du ska söka hjälp?
    Ingen kvinna kan hjälpa dig med det. Bara du själv.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-26 21:29:24 följande:
    Större kap?

Bättre utseende that's it, men inget duger för dagens tjejer.

Även de som ser väldigt fula ut har svinhöga krav på hur en kille ska se utm
    Så du är snyggare än alla andra som visar intresse för snygga tjejer, ofta även medelmåttiga tjejer?

Även om det mot förmodan skulle stämma, är utseendet inte allt. I ett förhållande är annat viktigare.

Mycket duger bevisligen för dagens tjejer. Jag ser ofta yngre par där killen inte är vrålsnygg. Det vanligaste är väl att båda ser ganska medelmåttiga ut, de flesta är ju inga fotomodeller.

Men tillgång och efterfrågan skiljer sig mellan könen, och detta märks extra tydligt på Tinder och liknande, där en liten klick killar tydligen får nästan all kvinnlig uppmärksamhet. Men lika skevt är det inte i verkligheten.

Om jag var du skulle jag försöka lära känna tjejer på andra sätt än via dejtingappar. Gemensamma intressen, föreningar, genom vänner, skola, jobb.
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 16:33:36 följande:
    Fast det är det inte.

Tror du att seriemördare och andra kriminella föddes med förvridna tankar?

Tror du inte att man blir påverkad av att bli kallad ful tills man blir 17, sparkad och slagen x gånger per vecka i över 10 år, för något som bara puberteten hos en kille kan förändra?
    Var det bara tjejer som kallade dig ful? Var det tjejer som slog och sparkade?

Mobbning är för jävligt, men det är ALDRIG en ursäkt för att bete sig illa mot andra. Ta ingen skit, men straffa inte oskyldiga för vad mobbarna gjorde mot dig.

Många blir mobbade under uppväxten. Tyvärr. De flesta blir inte våldsamma eller mördare för det.

En del har hemska uppväxter, blir misshandlade hemma och allt möjligt. Men börjar ändå inte skada eller döda andra.

Du måste varken ha ett perfekt utseende eller en perfekt personlighet för att hitta en tjej. Alla har fel och brister. Men personligheten är viktigare än utseendet.
Svar på tråden Hur snygg är den här mannen från 1-10?