• Svar på tråden Hur snygg är den här mannen från 1-10?
  • Anonym (Etta)
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 20:14:34 följande:
    En tjej som kallar sig själv för feminist är en red flag för mig
    Är nog ingen risk att en feminist skulle attraheras, så du behöver inte oroa dig {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Anonym (BMI =bullshit measuring index)
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 20:13:20 följande:
    Tror att den är runt 70% män och 30% kvinnor. Som vanligt, är dejting mycket lättare för kvinnor än för män och ja, kvinnor väljer chads i allt större utsträckning.
    Chads? Är det en person?
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 20:11:41 följande:
    Killar slog mig, tjejerna stod vid sidan om och antingen skrattade dem eller så sa de åt mig att sluta slåss, även om det bara var ren självförsvar.

Vad i hela.....?

Under högstadiet behandlade tjejer mig som att jag hade varit kriminell. Bara för mitt utseende.

De tittade på mig och sa "ewwwww" och liknande skit. Kände mig mindre värd. 

Allt blev helt annorlunda i början av tvåan på gymnasiet, men då hade jag som person redan förändrats.

Upptäckte blackpill i nian och det var då jag förstod att allt jag hade varit med om handlade om mig, mitt ansikte och min bakgrund.

Har tyvärr inte kunnat se tjejer som änglar sedan dess. Alltid så de porträtteras i media.

Åhhhhh stackars kvinnor..... bojkotta patriarkatet!!

Ojojoj 

Fast det finns ju självklart inget patriarkat

Verkligen tragiskt det du varit med om. Ingen kan ta din upplevelse ifrån dig. Det låter riktigt illa. Du borde ha fått hjälp, bytt skola eller något. Tycker det är hemskt att det finns så mycket mobbing. Känner en som tog sitt liv i äldre ålder för att han aldrig kom över sin mobbing. För att inte tala om de yngre som väljer att ta sitt liv för att de inte orkar längre. 

Jag tror att många som blir mobbade antingen stänger det inne, blir deprimerade eller lägger på en tuff, hård fasad. Det är bra att skydda sig själv, men det trista är att människor då kanske aldrig ser din riktiga personlighet. 

En sak du skriver som jag inte riktigt får ihop. Du skrev att du blev sedd som kriminell av tjejerna, men du verkar samtidigt tycka att kriminella är populära bland tjejer? Ramirez tex.

Anonym (BMI =bullshit measuring index) skrev 2024-08-28 20:37:27 följande:
    Chads? Är det en person?
    No need hittade på Google 🙂
  • ClumsySmurf
    Anonym (BMI =bullshit measuring index) skrev 2024-08-28 20:10:54 följande:
    Ja exakt.
    Jag tror dejtingappar är det värsta som finns för en mans självförtroende, medan det kanske är helt annorlunda för kvinnor!

För ca 10 år sen provade jag en dejtingsajt bara för skojs skull, och innan jag ens hunnit ladda upp en bild blev jag överöst av meddelanden. Jag är för snäll och ville besvara alla meddelanden, och eftersom det gick för sakta blev dom förbannade när att jag inte svarade tillräckligt fort. Undrade hur många jag hade på gång samtidigt, eller frågade om de inte var snygga nog att prata med etc. Jag lade ner efter 1-2 veckor.

Eftersom det är så många fler män och få kvinnor kommer dejtingappar vara värdelöst för de flesta män. Verkligheten är tillräckligt svår, eftersom det blir allt fler män. Varför då utsätta sig för en dejtingapp, och utifrån den avgöra att alla kvinnor är si eller så och bara vill ha de absolut snyggaste männen? Ration är säkert ännu värre där än i verkligheten?
    "Jag tror dejtingappar är det värsta som finns för en mans självförtroende, medan det kanske är helt annorlunda för kvinnor!"

Kanske det men det borde vara tvärt om
    Det kan vara väldigt svårt för män att marknadsföra sin personlighet i en profil så det skapar intresse vid första ögonkastet där det är stort mansöverskott, det blir betydligt mer ytligt medan det ofta räcker för kvinnor att vara tillräckligt snygg för ett knull.

Sura bittra incels verkar b.l.a ha problem med att ha en personlighet som inte är särskilt attraktiv så det funkar dåligt marknadsföra sin personlighet IRL,
    Arbetslös, bor hemma hos mamma, typ funkar också dåligt i en profil så man behöver vara äckligt snygg för att kunna kompensera.

Men om man ger upp och vill skylla det på något kan man ju självsaboterande envisas med datingappar. logiken är ju i alla fall upp och ner.

Om man känner sej svårt ensam och vill ändra på det skulle man väl ändå prioritera manliga vänner IRL före ligg på tinder? Speciellt om man tycker att motsatta könet är blåst i huvudet.

• EnAnonumius
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 20:18:40 följande:
    Ja och?

Han borde vara mer så pass attraktiv och jo, snygghet är objektiv.
    Det är du som inte förstår "snygg" och "ful" är abstrakta begrepp. Det är knappast något man kan göra till något s.k "objektiva" begrepp ävben om du nu "vill att det skall gå".
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 20:18:40 följande:
    Ja och?

Att man kan beräkna hur snygg en person är genom matematiska beräkningar, är ett bevis på att det visst är objektivt.

Det enda som är subjektivt är om man vill jämföra två personer som är lika snygga. Vilken som är snyggast av de två är subjektivt, så ja lite subjektivitet finns det, men i det stora hela är snygghet objektivt.

Galante är en 5/10 och Samuelsson en fyra om man bara kollar på ansiktet.
    De beräknar inte hur "snygg" en person är via matematiska beräkningar. De matematiska beräkningarna är baserat på hur mycket/lite symmetriskt ett ansikte är. 

Bara för att något är symmetriskt så betyder de inte att det är ett "snyggt" ansikte. Ett ansikte kan vara väldigt symmetriskt men ändå fult och oattraktivt.
    OM du valde att lyssna ordentligt på det YT videon du själv hade lagt in så hade du inte resonerat så dumt som "objektiv snygghet".
    Utan då hade du fattat att det handla om symmetri, och det sägs också "borde vara mer attraktivt". Men nu gör det det inte ens i den YT-videon du länkade till.

Sedan var får du de siffrorna ifrån?
    Enligt VEM är Galante en 5:a och Samuelsson en 4:a.  Kan du hänvisa till källan där du fick fram siffrorna?
    Dig själv är ingen källa, då det är bara ditt jävla subjektiva tyckande och inget annat..

Fast skall du fortsätta att spotta ur dig att det finns något heter "objektiv snygghet".
    Då är det på tiden att du länkar till objektiv forskning på detta.
    Det går bra att hänvisa till forskningen så att man måste gå ned och läsa det på Universitets bibliotek.  Skall du hänvisa det så så skall  titeln på forskningen var med, med och forskarnas för- och efternamn med så man kan söka  Universitets bibliotekets databaser. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Etta)
    Anonym (BMI =bullshit measuring index) skrev 2024-08-28 20:50:36 följande:

Verkligen tragiskt det du varit med om. Ingen kan ta din upplevelse ifrån dig. Det låter riktigt illa. Du borde ha fått hjälp, bytt skola eller något. Tycker det är hemskt att det finns så mycket mobbing. Känner en som tog sitt liv i äldre ålder för att han aldrig kom över sin mobbing. För att inte tala om de yngre som väljer att ta sitt liv för att de inte orkar längre. 

Jag tror att många som blir mobbade antingen stänger det inne, blir deprimerade eller lägger på en tuff, hård fasad. Det är bra att skydda sig själv, men det trista är att människor då kanske aldrig ser din riktiga personlighet. 

En sak du skriver som jag inte riktigt får ihop. Du skrev att du blev sedd som kriminell av tjejerna, men du verkar samtidigt tycka att kriminella är populära bland tjejer? Ramirez tex.

Jag tror att det är det som TS vill uppnå. Han vill ses som en bad boy/kriminell för att han tror att det ska ge honom uppmärksamhet och tjejer.
  • Anonym (Luukfordamax)
    Anonym (Etta) skrev 2024-08-28 20:14:16 följande:
    Och du tycker inte att du är en incel? På riktigt? This ticks ALL boxes.
    Nope
  • Anonym (Luukfordamax)
    Anonym (Etta) skrev 2024-08-28 20:59:42 följande:
    Jag tror att det är det som TS vill uppnå. Han vill ses som en bad boy/kriminell för att han tror att det ska ge honom uppmärksamhet och tjejer.
    Vad är det du inte förstår?

Ja, han är kriminell, men han ses inte som kriminell av många tjejer p.g.a. hans utseende.

I mitt fall var det tvärtom.

Nu råkade jag skriva till fel person, men orkar inte ta bort och kopiera det här i ett nytt inlägg.
  • Anonym (Etta)
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 21:21:07 följande:
    Nope
    Oj!
Svar på tråden Hur snygg är den här mannen från 1-10?